Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bästa varmkorven?

  • wertyq 14 mars 2012

    Ikea's korv är absolut godast, även korvkiosken vid Mariaplan (göteborg) är suverän.

  • Okänd 14 mars 2012

    Skrivet av martina63 den 14 mar 2012

    Har ni varit i Stockholm eller planerar att åka dit...hett korv tips:

    Gunters Korvar på Karlbergsvägen, lite off side, men helt klart värt en omväg! Super goda korvar, serverade i baguettbröd med ovanliga tillbehör.
    Hittade hans hemsida tom: http://hem.passagen.se/laibach/korv/

    {eat}


    Günters vid Karlbergsvägen är numera världsberömt för sina korvar, kokta, stekta eller grillade i ett stort sortiment av olika sorters korvar. Kiosken är ju omskriven i Leif GW Perssons roman, "Den döende detektiven".

    Själv kommer jag med vemod ihåg de två grillkiosker som fanns i Stockholm på 50- o. 60-talet. En vid Berzeeli park, invid Norrmalmstorg, och den andra vid Liljewalchs på Djurgården. I dessa grillades, eller korrektare halstrades, Thüringer Bratwurst över öppen eld gjord på tallkottar. Starkt välsmakande, smala kryddiga korvar i bröd, tillsatser som senap o.dyl. behövdes inte.

  • [email protected] 15 mars 2012

    >:D


    Den bästa portingen får man av Mats på Sydhamnsgatan i Helsingborg

  • MosterNettan 27 mars 2012

    Solnakorv hos Korv-Ingvar när jag var tonåring.

  • emaxen 27 mars 2012

    {drool} Jag tycker att Erikssons i Nossebro gör det godaste varmkorven, den heter Kioskenkorva och är helt underbar med Nisses senap på.{drool}

  • MosterNettan 27 mars 2012

    Skrivet av LarsDe den 14 mar 2012

    Skrivet av annelieberggren den 20 maj 2009

    Bullens korv är bäst. Kokt med bröd och jonnys senap, bostongurka och räksallad...:p mycket mastigt och gott.



    Bullens korv bäst? Har du kollat innehållet? 33 % kött! Vad korven innehåller i övrigt vill du inte veta! Men läs på burken!

    Korv som innehåller mindre än 60 % kött borde, enl. min mening, inte få kallas korv.


    Smaken som baken! Jag måste erkänna att jag inte har koll på innehållet i nån korv.

  • Okänd 27 mars 2012

    "Smaken som baken!" Men det behöver ju inte innebära att man måste äta vad skit som helst!

  • moller1 29 mars 2012

    NKs i Stockholm är jättegod

  • VonNeimann 29 mars 2012

    Den som en gång har smakat en äkta lundaknake går aldrig tillbaka till vanlig varmkorv. {eat}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.