Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Baksmällekur?

  • sjsj 7 januari 2010

    Vätskeersättning typ Resorb funkar bra oxå!

    ... för oss opräktiga suputer! (H)

  • zudette 7 januari 2010

    Under mina "krogår" hände det att jag spolade huvudet i riktigt kallt vatten innan jag snubblade i säng - faktiskt rätt effektivt - om man nu inte har nån där som man vill se snygg ut för, för snygg blir man ju inte efter en sån "kalldusch"

    En bra förebyggande kur!

  • ramviksrille 8 januari 2010

    Havregrynsgröt (Y) kanske inte det första man tänker på när man kommer hem på natten men när jag upplevt effekten så går det lätt :D

    Jag stoppar alltid i mig en massa snabba kolhydrater som t.ex. pizza, hamburgare etc. förutom alkoholen då. Så kroppen blir glad som bara den över att få långsamma kolhydrater att lugna ner sig med innan jag stupar.

    Den tar bort mitt illamående på natten och dagen efter (om jag inte lyckats supa så att inget går ner längre utan mest kommer upp). Mindre eller ingen huvudvärk är också en effekt att njuta av. Det enda det inte fixar är sömnbristen och promillen...

  • annisr 8 januari 2010

    Skrivet av boz1965 den 1 jan 2010

    Vilken är din bästa baksmällekur?

    Naturligtvis är den bästa kuren att inte dricka alkohol alls, men om man nu gör det iaf då?

    Min bästa kur har jag fått av en gammal erfaren bartender och det är att äta två bananer och försöka dricka så mycket vatten man orkar (helst en liter) innan man går och lägger sig- Bananerna ersätter de mineraler man förlorar ut i urinen eftersom alkohol är vätskedrivande,


    Det bästa är vätske ersättningstabl. som finns på Apoteket. Man tar 2 st innan man går och lägger sig.(Y)

  • Evia 8 januari 2010

    Nåt som också funkar (för mej ialla fall) är 2 påsar samarin i ett glas vatten innan man lägger sig och något att äta .
    Brukar må bra när jag vaknar.

  • HalleHelena 8 januari 2010

    Jag TROR att alla människor fungerar olika; därav ger jag inga råd som hjälper Mig själv. Det tar tid o många försök till olika poppaskonster, innan Du hittar knepet som hjälper just Dig.
    Jag däremot började (o fortsätter) min nyktra månad, heeeeela januari utan en enda droppe alkohol.
    Ha en skön början på år 2010!
    Kalla hälsn fr Finland, -30grader kallt ute!!! :p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.