Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

BEACH 2010!!!!

  • Gnurf 19 januari 2010

    Här är det förkylt, snorigt och febrigt...har så varit i 48h. Så inte mycket till aktivitet för närvarande, komplicerar det hela en del eftersom det minskar kaloriförbrukningen med 1000kcal. Svårt att ställa om kosten, inaktivitet gör mig rastlös och hungrig...:( Så detta blir nog inte någon toppvecka, men eftersom det var 1,5 år sedan senaste lilla förkylningen så är det bara ta det med ro....:)

  • 123Linnea 19 januari 2010

    Har skidat en halvmil nu. Det var jobbigt, eftersom tekniken är lite si och så, pga lite långt mellan passen (typ 2 år). Bra glid men lite bakhalt. Jag önskar att jag kunde/ville lära mig att valla.

    Åt kexchoklad. Men nu är de slut - så nu är det BARA smal mat som gäller. Nästan.

  • Ernst76 19 januari 2010

    I dag körde jag axlar och ben på gymmet. Även nedre rygg och mage.
    Lasagne till middag.
    Proteinshake före och efter träning som vanligt.

  • Gnurf 20 januari 2010

    (Postar detta inlägg här oxå, tycker det passade i Beach-tråden):D

    Matiga sallader med pasta/bulgur/nudlar/couscous osv:

    Valfri sallad, tomat, gurka, majs, lök, champinjoner, paprika och någon av nedanstående varianter:

    - Bacon/Ägg. Knaperstek bacon och hacka upp, tillsammans med kokt ägg och lite rödlök. Dressing: Örter/gräslök/persilja.
    - Kyckling, Dressing: Curry.
    - Avocado och räkor, Dressing: Chili, tomatpuré.
    - Kassler och champinjoner, Dressing: Sweetchili och sambal.
    - Lax och avocado, Dressing: Örter, lime, citron.

    Ja, det finns ju hur många varianter som helst :D Pastasallad (eller nudelsallad, couscoussallad, bulgursallad osv) kör jag ofta (Y)

    Vad gäller dressing till matigare sallader av denna typ tycker jag en yoghurtbaserad dressing passar bäst. Jag brukar börja med 3-4msk matlagningsyoghurt (10%) där jag kör i salt/peppar samt någon av ovanstående dressingvarianter (kika uppåt) och sedan späder jag med lätt A-fil (0,5%) till önskad konsistens, ungefär 50/50. Då får du en mustig dressing med hyfsat låg fetthalt (om du nu önskar dylikt)....

  • Mary81 20 januari 2010

    Åh, jag är med direkt! :)
    Har gått upp en del sen jag träffade min nuvarande sambo + att jag hade lite innan oxå. 15 kg SKA jag bli av med!
    Härligt me en sån här pepptråd(Y) Jag motionerar regelbundet å har börjat gymma men äter som en kratta:( Är så svag för god mat & chips...Men nu ska de bli ändring på de! (Y)

    DÅ KÖR VI!:)

  • Ulrika91 20 januari 2010

    Skrivet av Mary81 den 20 jan 2010

    Åh, jag är med direkt! :)
    Har gått upp en del sen jag träffade min nuvarande sambo + att jag hade lite innan oxå. 15 kg SKA jag bli av med!
    Härligt me en sån här pepptråd(Y) Jag motionerar regelbundet å har börjat gymma men äter som en kratta:( Är så svag för god mat & chips...Men nu ska de bli ändring på de! (Y)

    DÅ KÖR VI!:)


    Welcome on board :)

  • boz1965 20 januari 2010

    Usch! Fytusan vad ni är duktiga. Jag får ju dåligt samvete - NOT. :D

    Nä, som jag skrev innan så har mitt tåg kört. Jag stod kvar på perrongen och är nöjd med det - just nu iaf. Vi får se i framtiden om jag kan samla mig till ett nytt krafttag.

  • Gnurf 20 januari 2010

    Framtiden är NU!!!! (Y)

    Pga fortsat feber och hosta har dagen ägnats åt storkok av köttsoppa och gulaschgryta, därefter surfat runt på diverse träningsbloggar (det finns ju hur många som helst). Kul att se hur andra gör....:)

    I´ll BE BACK!!

  • Mistys 20 januari 2010

    Kämpar på fast i det tysta, har inte varit in på ett tag. Går ganska bra. Inne på tredje veckan. Lagt GI på hyllan då inget hände , nästan tvärtom, gick upp. Kör nu hederliga kalorier. Detta gör att jag kan äta allt men inte alltid vilket gör det mycket enklare tycker jag.
    Pomenad i kväll och pannkaka till middag. Ja ni läste rätt. Går faktiskt om man gör smalvarianten. Kör med hälsovakten. Ett jättebra dataprogram så man vet precis vad man kan äta eller inte (Y)

  • 123Linnea 20 januari 2010

    Vad är smalvarianten på pannkaka?

    Jag gillar att äta - så det här är svårt. Bättre går det då med motionen - och även om det inte är överdrivet mycket... så är det i alla fall alla dagar!

    Jag passar på att lära mig franska samtidigt som jag powerwalkar. Tur att jag går i näst intill folktomma omgivningar. Man ska ju repetera högt alla ord flera gånger. Så när siffrorna kom in i lektionen och jag skulle upprepa "NIO" typ fyra gånger, lätt det nog ganska kul.

    (Nöff nöff nöff nöff)

  • Mistys 20 januari 2010

    Smalvariant kanske var fel att skriva men en nyttigare variant med mindre kalorier.
    0,5 dl grahamsmjöl
    0,5 dl dinkelmjöl
    2 dl lättmjölk
    1 ägg
    salt
    Stek pannkakor i max 1 tsk flytande margarin till alla pannkakorna
    Servera med 1 msk sylt utan socker och valfria grönsaker.
    Satsen ger 1 port , ca 4 pannkakor och totalt 380 kcal för allt utom grönsakerna :)

  • Gnurf 20 januari 2010

    Jag är likadan, gillar oxå att äta å framförallt behöver jag stora volymer mat. Då gäller det att försöka fixa kost som inte är alltför ENERGItät men samtidigt NÄRINGSTÄT. Kräver lite framförhållning...iaf för mig.

    Motionen är drivkraften för mig och jag förstår inte alls folk som tycker det är "duktigt" att ta sig för att motionera, att man är "duktig" då. Det är ju bara min naturliga metod. Däremot är jag väldigt imponerad över människor som klara av att ligga på extremt hård diet kostmässigt...tex runt 1200 kalorier. Om jag tvingades till något sådant så skulle inredningen i huset krossas efter några dagar...:o

    Nå, tur att Vi är olika.

    Une bierre merci!!!

    Skrivet av 123Linnea den 20 jan 2010
    Jag gillar att äta - så det här är svårt. Bättre går det då med motionen - och även om det inte är överdrivet mycket... så är det i alla fall alla dagar!
    (Nöff nöff nöff nöff)

  • Lenkan 20 januari 2010

    Dagens intag av kalorier är 1168
    Ingen motion idag. Imorgon blir det återigen 30 minuters simning och kanske en promenad.
    Idag snöar det så jäkligt att jag inte vill ta ut bebisen och gå.

  • Linlock 20 januari 2010

    varit på friskis och svettis för första gången på....TVÅ ÅR! Det finns hopp för mig med kanske....(Y)

  • Gnurf 20 januari 2010

    Ähhh...det är bara helgens festande som gett dig dåligt samvete....:p

    Skrivet av Linlock den 20 jan 2010
    varit på friskis och svettis för första gången på....TVÅ ÅR! Det finns hopp för mig med kanske....(Y)

  • Ernst76 20 januari 2010

    Ryggen var det som fick sig en omgång på gymmet idag, även nedre rygg och magen.
    Köttfärs och broccoli gratäng med mycket ost blev det till middag.
    Proteinshake före och efter träning ger lite extra protein och kolhydrater (960 kcal, 60 g protein, 170 g kolhydrater).(Y)

  • 123Linnea 21 januari 2010

    Gnurf:
    Trevligt att du är på benen igen - verkar det som. Jag är fortfarande lite nyfiken på:

    Skrivet av 123Linnea den 18 jan 2010

    Skrivet av Gnurf den 18 jan 2010

    I Proteindrinkar brukar jag köra frysta bär (tex blåbär, hallon, jordgubbar, björnbär), en halv banan, mango, kiwi, päron, krossat linfrö, proteinpulver (Vassleprotein, sk Whey-80), lättmjölk, kanel osv. Går att blanda lite av varje...men inte allt samtidigt såklart. Mixa med blender eller stav...blir lite som en kall milkshake...(L)


    Låter gott! (- även om jag inte vet om proteinpulver är bra/dåligt/gott/äckligt/bra för vikten/dåligt för vikten...)

  • Linlock 21 januari 2010

    Skrivet av Gnurf den 20 jan 2010

    Ähhh...det är bara helgens festande som gett dig dåligt samvete....:p

    Skrivet av Linlock den 20 jan 2010
    varit på friskis och svettis för första gången på....TVÅ ÅR! Det finns hopp för mig med kanske....(Y)


    Ja ja kanske det men i alla fall något som fick mig till svettis och fettis:p

  • Gnurf 21 januari 2010

    Nix, inte på bena tyvärr...snart en hel vecka utan aktivitet :'( Långtråkigt blir det. Men om några dagar är jag i full fart igen!! (Y)

    Det finns i princip ingenting dåligt med proteinpulver under förutsättning att man inte har medicinska restriktioner på proteinintag. Proteindrink med tillskott av ett multivitamin/mineral tillskott skulle kunna ersätta många av dessa svindyra pulverdieter som marknadsförs så flitigt nu efter helgerna.

    Protein hjälper till att bromsa ev förlust av kroppseget protein (muskulatur) vid viktminskning vilket i förlängningen hjälper till med att öka basalomsättningen, eg muskler förbrukar mer energi än fett. Tyvärr drar många människor vid viktminskning ned på proteinintaget och ökar på med sallad, tomat, gurka etc...när man eg borde dra ned mest på kolhydraterna och behålla (eller tom öka) proteinintaget.

    Avseende smaken så har den som bekant likheter med baken. Jag har provat vassleprotein från både MMSports och Gymgrossisten. Vanilj, hallon, jordgubb, choklad brukar vara bäst. Choklad från MMSports i lättmjölk är riktigt gott som kvällsmål, lite som O´boy. Då har jag iofs aldrig druckit O´boy i hela mitt liv...:D

  • Gnurf 21 januari 2010

    Ja skit samma anledningen...bara det funkar :D Fortsätt så nu bara (Y)

    Alltså inte med helgaktiviteterna (H)

    Skrivet av Linlock den 21 jan 2010

    Skrivet av Gnurf den 20 jan 2010

    Ähhh...det är bara helgens festande som gett dig dåligt samvete....:p

    Skrivet av Linlock den 20 jan 2010
    varit på friskis och svettis för första gången på....TVÅ ÅR! Det finns hopp för mig med kanske....(Y)


    Ja ja kanske det men i alla fall något som fick mig till svettis och fettis:p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.