Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

BEACH 2010!!!!

  • Gnurf 14 januari 2010

    Just ja...bröst/axlar blev det idag. Ingen konditionsträning, var för mör i bena :) Dagens meny:

    - De vanliga frukostmackorna, alla kaffekopparna med mjölk.
    - Bondomelett. (potatis, lök, paprika, kycklingfilé, ägg)
    - Yoghurt med fruktsallad och havrekuddar.
    - Proteindrink.
    - Köttsoppa, bröd.
    - 2 keso/kycklingmackor.

    För mycket smörgåsar känns det som, bröd är en av mina favoriter helt enkelt....:(

  • anneli1989 14 januari 2010

    Min stora fråga är hur orkar ni räkna kalorier?

  • Lenkan 14 januari 2010

    Skrivet av JessicaFrej den 14 jan 2010

    Min stora fråga är hur orkar ni räkna kalorier?

    Väldigt enkelt via Viktklubb. Bara att skriva in vad man äter så räknar de ut åt en.
    Finns en sida som är gratis som man också kan hålla koll på kalorierna och näringsvärdet av vad man får i sig. Tyvärr så finns det ju ingen räknare för minuskalorier i form av motion där. minmat.net heter sidan

  • Gnurf 14 januari 2010

    Det finns en del hjälpmedel på nätet som man kan använda för beräkning. Jag räknar inte kalorier...bara kontrollerar nång gång. I övrigt prioriterar jag protein och tillräckligt med fett (tränar mycket) och strävar efter mindre kolhydrater och då ffa sk långsamma...:)

    Skrivet av JessicaFrej den 14 jan 2010

    Min stora fråga är hur orkar ni räkna kalorier?

  • Ernst76 14 januari 2010

    I går körde jag axlar på gymmet. Även mage och nedre rygg.
    Kokt torsk med potatis och äggsås till middag.

    I dag var det armarnas tur på gymmet. Även mage och nedre rygg.
    Köttfärssås och spaghetti till middag.

    Gör som Gnurf och kör vägning på fredagar.

  • Lenkan 15 januari 2010

    Vägde mig när jag klev upp. Sedan i måndags: -0,8 kilo (Y)

  • sofiapersson 15 januari 2010

    Jag tror på de sunda förnuftet och tallriksmodellen.
    Tränar i genomsnitt 3-5 dagar i veckan. Försöker äta efter tallriksmodellen. Dricker vatten och kaffe. Äter grönsaker och frukt till mellis. Äter en portion havregröt med kanel och lättmjölk varje morgon. Ibland nån knäckemacka till.
    Unnar mig sötsaker och fylligare middag på lördagar. Popcorn på fredagar.

    Blev nyfiken på de där med räknandet av kalorier.. måste testa tror jag..

  • Engverth 15 januari 2010

    Väg och mät morgon. :)
    Vågen visar total viktminskning på 3,2 kg nu och det roligaste av allt gott folk är måttet runt midjan. :D -7,5 cm :D totalt på två veckor.
    Vilken lycka att man mäter sig utöver vågen för annars hade jag blivit såååå besviken på bara ett minus denna vecka på 0,9 kg men nu är jag bara LYCKLIG! :)

  • icca76 15 januari 2010

    Hej alla!
    Låter som om det är många som vill starta ett nytt år, det känns alltid skönt, själv är jag " ganska" nöjd, fast vill gärna bli av med ett- två kg. Men mest av allt öka kondisen.(H). sommaren kommer ju snart igen, fast vi åker till Egypten om en vecka så det blir snålt med det goda ett tag.

  • Gnurf 15 januari 2010

    Vägningsdax...-0,9kg denna vecka. Totalt 3,5kg på två veckor. 0,9 är bra, kanske lite för mycket, för en enskild vecka för mig personligen. Men jag får väl nöja mig med det trots allt...:)

    (Kuriosa: Tjuvvägde mig igår och då var det -1,4kg, gick alltså upp 0,5kg vätska på 24h beroende på lite för mycket kolhydrater (bröd). Illustrerar faran med att väga sig varje dag, det kan svänga ordentligt...:o)

    Nu tar Vi sats för vecka 3!!!

  • lisba 15 januari 2010

    Hej! Jag började redan i höstas eftre som jag ska gå ner 23 kg till juni. Gick ner 14 före jul men nu har jag haft ett återfall så jag gick upp 3 kg över julen.
    Jag kör med två mål mat som inte innehåller potatis, pasta eller ris sen dricker shake´s två mål. Tränar minst tre dagar i veckan och tar promenader varje dag. Det är en metod som passar mig och jag är inte ett dugg hungrig mellan målen.
    Som motivation har jag att det bara är en kort tid av mitt liv som jag avstrår från vissa maträtter sen kan jag äta allt men har lärt mig att äta med måtta. Sen har jag en stor dag i juni som jag tänkte bli smal till.:)

  • camillaocamilla 15 januari 2010

    Jag är med på noterna..
    Ska bli av med ca. 10 kg.

  • Ernst76 15 januari 2010

    Vikt: 83kg. Har inte gått upp någoning senaste veckan.:(
    Måste öka kolhydraterna om jag ska gå upp i vikt. Tänkte baka semlor imorgon.

  • Darkanna 15 januari 2010

    Vad kul med sådan hurtbulle tråd!
    Själv har jag också satt igång med träning, redan tränat varje dag utom en nu denna vecka! Kör då pass på sats, allt från Yoga till Body Pump.

    Vill även bärja äta nyttigt, så idag blev det ägg och bacon till frukost(enligt lchf tydligen), sen Power Step klass, sen tonfisksallad, sen jobb, sen tonfisksallad(L)

    Gick ner 5 kilo i somras genom att jogga 4 km varje dag, så längtar tills snön är borta... Dock åkte något kilo av dom på snabbt igen efter en vecka med underbar mat på Cypern haha! Men som sagt, hellre långsiktig hälsa, slutade röka också för två månader sedan, vill ha som vana att träna och äta rätt.
    Kortsiktiga mål som nutrilett(som visserligen startade min viktminskning) är dock inget man kan leva på för alltid!

    Jag ska iaf gömma undan vågen och satsa på måttband, då jag satsar just nu på att omvandla muskler till fett, eftersom jag har nått min målvikt, och då kan vågen lura ögat så man får hjärnspöken istället:D

    Lycka till folk, skönt att vara ute i sådan här god tid va!

  • Ulrika91 15 januari 2010

    Här kommer dåliga nyheter. Jag hade gått ner ett halvkilo redan igår sen i måndags. Men idag.. Fan säger jag. Förlåt. Men ärligt. Dagen började bra, med gröt. Sen satt jag i skolan utan mellanmål och slutade ett. Var HUR hungrig som helst. Vad gör jag, jo jag går till Burger King (???) och äter för 1000 kalorier.. Hur lyckas jag. Suck. Så jag slutade skriva upp vad jag skulle äta idag och åt en god macka med vitlöksfrästa champinjoner och sen smakade jag på lite chips. Så idag blev det en "ätardag" och jag lovar att jag ska ta nya stadiga tag imorgon (jag ska på bio men det gör mig bara mer peppad att vara nyttig). Så imorgon blir det en promenad innan frukost och jag tar i med nya friska tag.

    Puhh, vågade knappt skriva detta, men nu var jag ärlig och det känns bra. Imorgon tar vi igen denna dagen!

  • Gnurf 15 januari 2010

    Du är en Vinnare Ulrika, du kommer snart igen. Det där har vi alla varit med om...bara upp på Hästen igen!!! :D

    Skrivet av Ulrika91 den 15 jan 2010
    Puhh, vågade knappt skriva detta, men nu var jag ärlig och det känns bra. Imorgon tar vi igen denna dagen!

  • Ulrika91 15 januari 2010

    Skrivet av Gnurf den 15 jan 2010

    Du är en Vinnare Ulrika, du kommer snart igen. Det där har vi alla varit med om...bara upp på Hästen igen!!! :D

    Skrivet av Ulrika91 den 15 jan 2010
    Puhh, vågade knappt skriva detta, men nu var jag ärlig och det känns bra. Imorgon tar vi igen denna dagen!


    Tack det känns bra att du tror på mig :D

  • HerbaMaya 16 januari 2010

    Hej,

    Själv började jag den 20 November.
    Startvikten var 95kg.
    Nu är jag nere på 86kg. Jag har festat över julen, men tänkt mig för lite extra.
    Känner mig mycket piggare redan
    Målet är att försöka gå ner till 70kg.

    För att klara detta har jag börjat motionera och byter ut frukost och lunch med Herbalife shakes.

    Tyckte att det var dyrt, så nu har jag även börjat sälja. Då får man 25% rabatt. Men det är värt det, det verkligen hjälper och är extremt mycket godare än nutrilett osv.

    Och det fungerar.

  • sjsj 16 januari 2010

    Invägning och mätning igår morse. -0.8 kg och -3 cm i midjemått.
    Kan inte påstå att jag är riktigt nöjd eftersom jag tycker själv att jag varit duktig både med träning och kaloriintag.:(
    Tur dock att jag både väger mig och mäter! (Y)
    Ska iväg på 30 min Spinning och 30 min S-Core nu på förmiddan!
    Bra med den här tråden, man blir peppad!

  • Ernst76 17 januari 2010

    I dag har jag tagit det lugnt, boxat lite på sandsäcken bara.
    Kyckling med vitt vin, dragon och mycket grädde till middag.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.