Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Beach 2011

  • solgarden 7 januari 2011

    Jag tror att man inte ska göra avkall på viss sorts mat...visst att man kanske går ner men kroppen behöver både kolhydrater fett och proteiner.
    Jag tänker fortsätta på den linjen jag gör idag...men ta mindre portioner och motionera mer...jag har testat både viktväktarna och viktklubb med att räkna kalorier, men jag lessnar tillslut med det...
    Har sett fler exempel på där man bara har minskat på portioner och med mer motion gått ner i vikt.

    Det blir mitt Beach 2011!

  • Acamilla 7 januari 2011

    Skrivet av Majainorr den 30 dec 2010

    Behöver allt gå ner ett antal kilo, tänkte bli en fena på att promenera och tänka lite på vad jag sätter i mig.
    Har en son som gått ned 77 kg(!) så nu är jag rätt peppad. Beach 2011, nu är det dags!




    Oj! Starkt jobbat av din son!!!
    Lycka till du med :)

  • jash 7 januari 2011

    Lämnade bort allt vitt socker förra året mellan nyår och påsk för att bli av med sötsuget, åt annars som vanligt. Gick "i misstag" ner ca 3 kilo under tiden som höll sig borta av sig själv under sommaren fast jag började äta socker. Ska försöka göra samma sak i år igen... =)
    Eftersom sötsakssuget är mitt största problem är jag lite av en allt-eller-inget-människa när det gäller mat, så jag lämnar bort ALLT sött, men under en tid som känns realistisk för mej. Men sedan går man ju upp i vikt pånytt förstås...

  • selma83 7 januari 2011

    I måndes börja mitt nya liv. Slutade äta kakor, godis, chips, you name it. Läsken försvann oxå. Istället för potatis kokar jag lite morötter, isället för pasta och ris så mkt grönsaker. Äter 4 eller 5 mål mat om dagen. Känner mig redan mkt piggare. Men dem första dagarna va fruktansvärda. Satsar på att gå ner 10kg till juni, det är delmålet, sen fram till jul 10kg till sen är jag nöjd. Är väll inte överdriver överviktigt. är inte över 100kg stecket, sen är jag nästan 180 lång. Men har dock fått två barn och inte gjort ngt åt det......

  • Cassiopeya 7 januari 2011

    Skrivet av solgarden den 7 jan 2011

    Jag tror att man inte ska göra avkall på viss sorts mat...visst att man kanske går ner men kroppen behöver både kolhydrater fett och proteiner.
    Jag tänker fortsätta på den linjen jag gör idag...men ta mindre portioner och motionera mer...jag har testat både viktväktarna och viktklubb med att räkna kalorier, men jag lessnar tillslut med det...
    Har sett fler exempel på där man bara har minskat på portioner och med mer motion gått ner i vikt.

    Det blir mitt Beach 2011!


    (Y) Kunde inte skrivit det bättre själv :) Mitt enda motto är, den energi man stoppar i sig, är energi man måste göra av med (om man nu vill behålla sin vikt). Äter det mesta men håller mig borta från chips och för fett mat, mest för att det går hårt åt kroppen.

    Har blivit en hel del härliga promenader i solen. Finns väl inget bättre än att känna kylan bita i kinden och se solen glänsa i snön? :D

  • Mistys 7 januari 2011

    Jaha, första invägningen gjord. -1,5 kg
    Nu är väl det mesta vatten första vecka, brukar vara så att man går ner mest då. Men målet är att det i år ska få ta tid och målet är -7 kg till midsommar utan att svälta eller lida. Här gäller det att hitta ett hållbart koncept för framtiden. Är så trött på sötsuget och att alltid känna att man skulle gjort mer när bikini säsongen kommer. Så ska det inte bli i år :)

  • Carouschka 7 januari 2011

    Skrivet av Cassiopeya den 7 jan 2011

    Skrivet av solgarden den 7 jan 2011

    Jag tror att man inte ska göra avkall på viss sorts mat...visst att man kanske går ner men kroppen behöver både kolhydrater fett och proteiner.
    Jag tänker fortsätta på den linjen jag gör idag...men ta mindre portioner och motionera mer...jag har testat både viktväktarna och viktklubb med att räkna kalorier, men jag lessnar tillslut med det...
    Har sett fler exempel på där man bara har minskat på portioner och med mer motion gått ner i vikt.

    Det blir mitt Beach 2011!


    (Y) Kunde inte skrivit det bättre själv :) Mitt enda motto är, den energi man stoppar i sig, är energi man måste göra av med (om man nu vill behålla sin vikt). Äter det mesta men håller mig borta från chips och för fett mat, mest för att det går hårt åt kroppen.

    Har blivit en hel del härliga promenader i solen. Finns väl inget bättre än att känna kylan bita i kinden och se solen glänsa i snön? :D


    Jag har själv provat LCHF utan resultat. Det finns även studier där man jämfört två grupper, den ena gick på lågfettkost och den andra gick på lågkolhydratkost. Resultatet var densamma bortsett från att lågkolhydratarna blev mer deprimerade än den andra gruppen.

    Jag har ca 12 kilo som jag vill ha bort. Det ska jag lösa genom att äta på en liten tallrik och lägga upp enligt tallriksmodellen. Låta bli en massa onödigt fika, godis och chips. Öka träningen och varva kondition med styrka. Vatten och sömn är också viktigt.

    Lycka till alla!

  • Josses 7 januari 2011

    Skrivet av Misty09 den 2 jan 2011

    Om man äter LCHF vad äter ni då till myssnacks en lördagkväll??
    Drar man ner på kcal kan man ju unna sig ex popcorn på lördagkvällen. Förstår att detta inte funkar men vad ersätter man de med? Är jordnötter ok eller ska det vara naturella? julnötterna man knäcker själv, rostade solrosfrön ja finns det något man kan unna sig?

    Såg också att mörötter inte var ok men aftonbladet har lchf recept idag och de innehåller morötter. Högst förvirrande ska jag säga.

    Frukt - Hur många om dagen och vilka är bäst?

    Finns någon LCHF ätare som vet ? Tacksam för svar :)
    Har en god vän som kör LCHF och hon bruka äta "mysostar" tex. brie, ädelostar men utan bröd/ kex eller hemgjord glass -djupfrysta hallon ihopmixade med grädde. Grädden stelnar av de kalla hallonen och det blir tydligen som glass i konsistensen. Har inte provat själv så jag kan inte lova att det blir så men jag litar på henne.
    Bär är bättre än frukt.

  • farmoringer 7 januari 2011

    Skrivet av solgarden den 7 jan 2011

    Jag tror att man inte ska göra avkall på viss sorts mat...visst att man kanske går ner men kroppen behöver både kolhydrater fett och proteiner.
    Jag tänker fortsätta på den linjen jag gör idag...men ta mindre portioner och motionera mer...jag har testat både viktväktarna och viktklubb med att räkna kalorier, men jag lessnar tillslut med det...
    Har sett fler exempel på där man bara har minskat på portioner och med mer motion gått ner i vikt.

    Det blir mitt Beach 2011!


    Det låter som min filosofi också...

  • Cassiopeya 9 januari 2011

    Skrivet av Misty09 den 7 jan 2011

    Jaha, första invägningen gjord. -1,5 kg
    Nu är väl det mesta vatten första vecka, brukar vara så att man går ner mest då. Men målet är att det i år ska få ta tid och målet är -7 kg till midsommar utan att svälta eller lida. Här gäller det att hitta ett hållbart koncept för framtiden. Är så trött på sötsuget och att alltid känna att man skulle gjort mer när bikini säsongen kommer. Så ska det inte bli i år :)


    Härligt med orden "ett hållbart koncept för framtiden". Tror att det är ett vinnande sätt att tänka på. Att jojobanta nu och då är ingen hit, varken för kropp, garderob eller ekonomi :|

    Jag har i alla fall lyckats komma ut mer och röra på mig. Friskluft och motion gör under {snicker} Har dock inte vågat ställa mig på vågen utan fortsätter med promenader och motion i andra former.

    Keep up the good work! (Y)

  • liab 9 januari 2011

    Idag är det ett år sedan jag bestämde mej för att gå ner i vikt. Metoden var enkel- mindre portioner med större andel grönsaker och inte så mycket godis och fika, kombinerat med motion. Idag väger jag 18 kilo mindre än för ett år sedan! Så en uppmuntran till alla som kämpar!

  • Cassiopeya 9 januari 2011

    Skrivet av liab den 9 jan 2011

    Idag är det ett år sedan jag bestämde mej för att gå ner i vikt. Metoden var enkel- mindre portioner med större andel grönsaker och inte så mycket godis och fika, kombinerat med motion. Idag väger jag 18 kilo mindre än för ett år sedan! Så en uppmuntran till alla som kämpar!


    (Y) Bra jobbat och härligt med en livsfilosofi som håller i längden (L)

  • Mistys 9 januari 2011

    Skrivet av liab den 9 jan 2011

    Idag är det ett år sedan jag bestämde mej för att gå ner i vikt. Metoden var enkel- mindre portioner med större andel grönsaker och inte så mycket godis och fika, kombinerat med motion. Idag väger jag 18 kilo mindre än för ett år sedan! Så en uppmuntran till alla som kämpar!



    Men ååå vad du kan vara stolt över dig själv. Ge dig själv en klapp på axeln. Precis så vill jag också känna om ett år.
    Lycka till i fortsättningen {highfive}

  • Carouschka 10 januari 2011

    Skrivet av liab den 9 jan 2011

    Idag är det ett år sedan jag bestämde mej för att gå ner i vikt. Metoden var enkel- mindre portioner med större andel grönsaker och inte så mycket godis och fika, kombinerat med motion. Idag väger jag 18 kilo mindre än för ett år sedan! Så en uppmuntran till alla som kämpar!


    Jag är grymt imponerad! Bra jobbat! Hur mycket motion och vilken typ av motion har du använt? Och har du ätit vanlig mat? Det bevisar ju att man inte behöver någon speciell diet. Berätta gärna hur en vanlig dag kan se ut med mat och motion osv.

  • Cassiopeya 10 januari 2011

    Hur går det för er? Själv har jag lyckats ta mig ut på långpromenad både igår och idag, trots ett väldigt isigt och halt väglag {ghost}

    Keep ut the good work! {skywalker}

  • Mistys 11 januari 2011

    Skrivet av Cassiopeya den 10 jan 2011

    Hur går det för er? Själv har jag lyckats ta mig ut på långpromenad både igår och idag, trots ett väldigt isigt och halt väglag {ghost}

    Keep ut the good work! {skywalker}


    Det var modigt av dig. Här i Uppsala har vi skridskobanor på alla vägar. Lite tur i oturen är det då kanske att min hosta inte ger sig så motion = 0

    Men med maten går det bra här, inga onyttigheter har ätits :)

    Fortsätt kämpa på nu!!

  • Cassiopeya 11 januari 2011

    Skrivet av Misty09 den 11 jan 2011

    Skrivet av Cassiopeya den 10 jan 2011

    Hur går det för er? Själv har jag lyckats ta mig ut på långpromenad både igår och idag, trots ett väldigt isigt och halt väglag {ghost}

    Keep ut the good work! {skywalker}


    Det var modigt av dig. Här i Uppsala har vi skridskobanor på alla vägar. Lite tur i oturen är det då kanske att min hosta inte ger sig så motion = 0

    Men med maten går det bra här, inga onyttigheter har ätits :)

    Fortsätt kämpa på nu!!


    Samma här men inne i stan var det bättre så jag tog mig dit ;)
    Härligt att det går bra med maten (Y)

  • kattgnag 11 januari 2011

    Detta VETTIGA hörde jag på radion häromdagen:
    "Vi gör ofta helt fel när vi försöker börja ett bättre och sundare liv några veckor in på det nya året. Istället för att äta mer sällan ska vi äta oftare, men ta mindre potioner.

    Det säger dietisten Penilla Larsson från Trollhättan när vi ber henne hjälpa Gomorron Västs lyssnare att få fason på sin hälsa efter helgernas frosseri.

    – Ät var tredje timma så att du slipper känna dig hungrig. Då frestas inte kroppen att fylla på fettdepåerna för att undgå svältdöden, menar hon."

    http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=972

  • kattgnag 11 januari 2011

    Alltså....scrolla ned en bit på sidan tills ni ser rubriken "Hälsoråd: Ät oftare men mindre"

  • svengelsk 11 januari 2011

    Jag har ungefär två kilo som skall bort. Guardian hade en bilaga Get fit for free i lördags. en avdelning handlade om att gå och om att tänka på hur man går, dynamisk teknik. Jag provade och fick faktiskt träningsvärk. Det här skall jag fortsätta med, men försiktgt i början.
    Dessutom skall jag lägga mindre på tallriken.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.