Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Beach 2011

  • Annie28 24 januari 2011

    Skrivet av sikaal den 23 jan 2011

    :D
    Skrivet av Annie28 den 23 jan 2011

    Har många kilo som igentligen skulle bort men känner mig inte så besvärad av dom? kanske lite udda att känna så men jag är rätt nöjd med mig själv å livet ändå:)
    Men vi bor ute på landsbygden och vi är ett gäng mammor som börjat spela innebandy varje onsdag å det är superkul!!! å på torsdagarna åker vi och simmar tillsammans, då är bassängen nedsläkt å det enda som lyser är facklor å levande ljus å så spelar dom musik! riktigt mysigt :)
    Sen har vi även zumba här i vår bygdegård med en "riktig" instruktör å det går jag på ibland när det passar... tycker dock att innebandy passen är mycket roliga å minst lika svettiga.
    Allt detta gör jag nog mest för att må bra och för att det är roligt... sen är det väl alltid ett plus om man går ner nått kilo eller kanske håller vikten iaf!
    Njuta av livet bör man, för dör... det gör man :p
    Men när är det ingen som vet.


    Var det inte Hyland som myntade begreppet Trivselvikt?


    Haha har ingen aning men ett bra "begrepp" är det! Tycker alldeles för mycket om livets goda för att plåga mig igenom div. bantningskurer... så länge man mår bra å trivs med livet (och kan knyta sina egna skosnören ;-) hehe) så tycker jag det är okej liksom... :)

  • Cassiopeya 26 januari 2011

    Hur går det för er? Här är läget under kontroll, än så länge :D Inget socker på länge nu, och igår kväll gick jag och sambon en härlig kvällspromenad och tittade på stjärnorna (L) Nu är det dags igen, ska ut på promenad nu och se de sista solstrålarna glänsa så fint innan det är dags för annat :)

  • Cassiopeya 30 januari 2011

    Ingen aktivitet på tråden? Hur ska det tolkas {question} Här går det bra i a f, många sköna promenader, en stund på gymmet ibland och sötsuget börjar ge med sig (en vecka idag!). Kämpa på! {jump}

  • Mistys 30 januari 2011

    Härligt! Här går det också jättebra. Inget socker sen 3/1, inte ett snedtramp! Och det var länge sen jag lyckats hålla mig borta så länge , GLAD!!

    Började på yoga i torsdags och man är ju inte den smidigaste kan jag säga men det kan vi ändra på;)

    Så vardagen rullar på. Hoppas fler skriver i tråden, även om man bara vill ändra lite för att må lite bättre. Man behöver ju inte göra så stora förändringar för att hitta sin "må bra känsla"

    Kämpa på, snart är våren här!

  • Cassiopeya 10 februari 2011

    Skrivet av Misty09 den 30 jan 2011

    Härligt! Här går det också jättebra. Inget socker sen 3/1, inte ett snedtramp! Och det var länge sen jag lyckats hålla mig borta så länge , GLAD!!

    Började på yoga i torsdags och man är ju inte den smidigaste kan jag säga men det kan vi ändra på;)

    Så vardagen rullar på. Hoppas fler skriver i tråden, även om man bara vill ändra lite för att må lite bättre. Man behöver ju inte göra så stora förändringar för att hitta sin "må bra känsla"

    Kämpa på, snart är våren här!


    Härligt med yoga! Här är det gym som gäller :D Skönt att se att man blir bättre och bättre för varje gång.

    Duktig du är som klarar dig utan socker! Jag är sugen på lakrits mest, men det är inte lätt det heller :s

    Våren var nyss på väg, men ett litet bakslag med mycket snö, gör att den känns ännu längre bort nu! Hoppas den kommer tillbaka snart :D

    Hur går det för er andra? Keep up the good work (Y)

  • Josses 10 februari 2011

    Skrivet av Annie28 den 24 jan 2011

    Skrivet av sikaal den 23 jan 2011

    :D
    Skrivet av Annie28 den 23 jan 2011

    Har många kilo som igentligen skulle bort men känner mig inte så besvärad av dom? kanske lite udda att känna så men jag är rätt nöjd med mig själv å livet ändå:)
    Men vi bor ute på landsbygden och vi är ett gäng mammor som börjat spela innebandy varje onsdag å det är superkul!!! å på torsdagarna åker vi och simmar tillsammans, då är bassängen nedsläkt å det enda som lyser är facklor å levande ljus å så spelar dom musik! riktigt mysigt :)
    Sen har vi även zumba här i vår bygdegård med en "riktig" instruktör å det går jag på ibland när det passar... tycker dock att innebandy passen är mycket roliga å minst lika svettiga.
    Allt detta gör jag nog mest för att må bra och för att det är roligt... sen är det väl alltid ett plus om man går ner nått kilo eller kanske håller vikten iaf!
    Njuta av livet bör man, för dör... det gör man :p
    Men när är det ingen som vet.


    Var det inte Hyland som myntade begreppet Trivselvikt?


    Haha har ingen aning men ett bra "begrepp" är det! Tycker alldeles för mycket om livets goda för att plåga mig igenom div. bantningskurer... så länge man mår bra å trivs med livet (och kan knyta sina egna skosnören ;-) hehe) så tycker jag det är okej liksom... :)
    Har en arbetskollega som kallar det volanger på höfterna:), vissa av oss har lite grann och några av oss har lite mer

  • Annie28 10 februari 2011

    Skrivet av Josses den 10 feb 2011

    Skrivet av Annie28 den 24 jan 2011

    Skrivet av sikaal den 23 jan 2011

    :DSkrivet av Annie28 den 23 jan 2011

    Har många kilo som igentligen skulle bort men känner mig inte så besvärad av dom? kanske lite udda att känna så men jag är rätt nöjd med mig själv å livet ändå:)
    Men vi bor ute på landsbygden och vi är ett gäng mammor som börjat spela innebandy varje onsdag å det är superkul!!! å på torsdagarna åker vi och simmar tillsammans, då är bassängen nedsläkt å det enda som lyser är facklor å levande ljus å så spelar dom musik! riktigt mysigt :)
    Sen har vi även zumba här i vår bygdegård med en "riktig" instruktör å det går jag på ibland när det passar... tycker dock att innebandy passen är mycket roliga å minst lika svettiga.
    Allt detta gör jag nog mest för att må bra och för att det är roligt... sen är det väl alltid ett plus om man går ner nått kilo eller kanske håller vikten iaf!
    Njuta av livet bör man, för dör... det gör man :p
    Men när är det ingen som vet.

    Var det inte Hyland som myntade begreppet Trivselvikt?

    Haha har ingen aning men ett bra "begrepp" är det! Tycker alldeles för mycket om livets goda för att plåga mig igenom div. bantningskurer... så länge man mår bra å trivs med livet (och kan knyta sina egna skosnören ;-) hehe) så tycker jag det är okej liksom... :)Har en arbetskollega som kallar det volanger på höfterna:), vissa av oss har lite grann och några av oss har lite mer[/qu

    Hahaha det va en väldigt fin benämning! ska jag nog börja använda, fast jag är inte så mycket för volanger i övrigt{laugh}

  • Annie28 10 februari 2011

    Här går det oxå bra!
    vi har utökat våra innebandy pass till måndagar och onsdagar, å nu börjar man känna att kondisen blivit betydligt bättre. Idag var jag ute och skottade snö i en timme! och jag höll inte på att dö av ansträngningen heller... till skillnad mot förra gången det föll så mycket snö på ett dygn.
    Annars fortsätter vi som vanligt med lite zumba och simning när det passar, har inte blivit lika mycket besök i bassängen pga. tidsbrist och att övriga familjen tycker att jag borde vara hemma lite mer på kvällarna:p
    Barnen tränar på tisdagar och min man på söndagar så det blir ju inte mycket tid över för familjekvällar... men det är så roligt att vi allihopa har hittat varsin hobby och trivs med det!
    Sen har jag matlagningskurs att gå på oxå, det är himla kul det mä :)

  • Cassiopeya 11 februari 2011

    Skrivet av Annie28 den 11 feb 2011

    Här går det oxå bra!
    vi har utökat våra innebandy pass till måndagar och onsdagar, å nu börjar man känna att kondisen blivit betydligt bättre. Idag var jag ute och skottade snö i en timme! och jag höll inte på att dö av ansträngningen heller... till skillnad mot förra gången det föll så mycket snö på ett dygn.
    Annars fortsätter vi som vanligt med lite zumba och simning när det passar, har inte blivit lika mycket besök i bassängen pga. tidsbrist och att övriga familjen tycker att jag borde vara hemma lite mer på kvällarna:p
    Barnen tränar på tisdagar och min man på söndagar så det blir ju inte mycket tid över för familjekvällar... men det är så roligt att vi allihopa har hittat varsin hobby och trivs med det!
    Sen har jag matlagningskurs att gå på oxå, det är himla kul det mä :)


    Vad härligt det låter! Skönt att sporta och röra på sig! Vad är det för matlagningskurs då går på? *nyfiken*

  • Sandreeew 16 februari 2011

    Hur går det för er allihopa? :)

    Här går det fortsatt bra, tränar som aldrig förr och äter bra. Men jag är besviken.. Jag o min sambo mäter oss men det är aldrig någon skillnad.. Nu har vi varit igång sen nyår men måttbandet visar inga direkta resultat.. Vad tror ni, kan det ta ett tag innan kroppen kommer igång?
    Vi började fundera på om vi äter fel trotsallt, men vi försöker äta husmanskost i lagom portioner o så äter vi frukt till mellis osv. Vi har fortfarande förbud på godis, läsk, snacks o kakor.. inte tagit en bit sedan nyår.. Men varför händer det inget, blir så frustrerad!! {angry-annoyed}

  • Sanna_Linnea 16 februari 2011

    Hej!

    Jag kastar mig in i tråden för att söka någon som har tips om hur man hittar motivationen till att komma igång lite.
    Har inga kilon att gå ner, vill dock forsöka att fixa formen och flåset lite.
    Tack!
    :)

  • Isia88 16 februari 2011

    Vill bara säga, att oavsett var någonstans du tränar: TA DET LUGNT när du gör det, tills du snarare känner att det är roligt än att du måste.
    Många pressar sig själv att orka så mycket det bara går, men det är just det som fått mig att lata så otroligt mycket, för att jag vetat om hur trött jag blir efteråt. Bara du kommer till gymmet, t ex, och gör NÅGONting är tillräckligt mycket mer än att vara hemma och inte göra nåt alls. Titta aldrig på hur andra tränar, för alla tränar så som de själv gör. Sedan, när man kommit in i det och känner den här "träningsabstinensen" som många vill kalla det, då är det bara att köra på. Men återigen - för att du tycker att det är roligt att se resultat, inte för att du 'lovat dig själv eller någon annan någonting'.

    Jag skaffade mig ett gymkort förrförra helgen. Grejen är ju att jag hade ett i tre år som jag sade upp för att par år sen eftersom jag inte gick dit (tyckte inte det var roligt). Det som fick upp min motivation var det här gymmets alla olika pass som man kan gå på! Det är inte speciellt dyrt (200 kronor/månad), en timmes personlig träning ingår+uppföljning, alla pass som hålls inklusive både zumba, spinning och indoor walking - och det finns någonting för alla smaker.
    Bara att prova på alla pass har dragit mig till gymmet tre gånger i veckan hittills, och när jag funnit det jag gillar, har jag gjort upp ett schema över de pass jag vill gå på och därmed skapat mig en träningsrutin. Duktiga tränare som håller uppe motivationen under hela passet, och jag känner mig snarare uppfriskad efteråt, än trött och livlös på grund av så mycket energi som gjorts av med.

  • Sanna_Linnea 16 februari 2011

    Det låter ju underbart Isia!
    Kul när man känner att man har hittat något som man verkligen gillar!
    Ska genast höra med närmaste gym vad dem har att erbjuda!
    Tack!
    {dance}

  • Annie28 17 februari 2011

    Skrivet av Cassiopeya den 11 feb 2011

    Skrivet av Annie28 den 11 feb 2011

    Här går det oxå bra!
    vi har utökat våra innebandy pass till måndagar och onsdagar, å nu börjar man känna att kondisen blivit betydligt bättre. Idag var jag ute och skottade snö i en timme! och jag höll inte på att dö av ansträngningen heller... till skillnad mot förra gången det föll så mycket snö på ett dygn.
    Annars fortsätter vi som vanligt med lite zumba och simning när det passar, har inte blivit lika mycket besök i bassängen pga. tidsbrist och att övriga familjen tycker att jag borde vara hemma lite mer på kvällarna:p
    Barnen tränar på tisdagar och min man på söndagar så det blir ju inte mycket tid över för familjekvällar... men det är så roligt att vi allihopa har hittat varsin hobby och trivs med det!
    Sen har jag matlagningskurs att gå på oxå, det är himla kul det mä :)


    Vad härligt det låter! Skönt att sporta och röra på sig! Vad är det för matlagningskurs då går på? *nyfiken*


    Det är en kurs som hålls av vuxenskolan här i Säffle men "kocken" som håller i det är samma person som lagade maten till mitt bröllop i somras så vi pratade lite på det här med inspiration till att laga vardagsmaten, man vill ju inte gärna att det blir korv å makaroner vareviga dag ;) så vi drog åter igen ihop ett gäng som var intresserade och vi är 8 personer i väldigt blandade åldrar och vi har lagat allt ifrån snabblagad vardagsmat ( dock nyttig och med bra råvaror) till finaste 3 rätters... å därimellan har vi gjort en del bakverk och desserter! Det är så mycket roligare att göra saker tillsammans och man lär sig faktiskt en hel del. Jag har bland annat börjat laga alla såser i från grunden (även bearnaise som jag tyckt va lite läskigt ;) ) och man får så mycket utbyte av att diskutera vad man tyckte var bra med den ena å den andra rätten å vad vi kan ändra på! helt enkelt så har det blivit mycket roligare att laga mat igen... alla dagar i veckan och inte bara på helgerna :)

  • Cassiopeya 17 februari 2011

    Det är en kurs som hålls av vuxenskolan här i Säffle men "kocken" som håller i det är samma person som lagade maten till mitt bröllop i somras så vi pratade lite på det här med inspiration till att laga vardagsmaten, man vill ju inte gärna att det blir korv å makaroner vareviga dag ;) så vi drog åter igen ihop ett gäng som var intresserade och vi är 8 personer i väldigt blandade åldrar och vi har lagat allt ifrån snabblagad vardagsmat ( dock nyttig och med bra råvaror) till finaste 3 rätters... å därimellan har vi gjort en del bakverk och desserter! Det är så mycket roligare att göra saker tillsammans och man lär sig faktiskt en hel del. Jag har bland annat börjat laga alla såser i från grunden (även bearnaise som jag tyckt va lite läskigt ;) ) och man får så mycket utbyte av att diskutera vad man tyckte var bra med den ena å den andra rätten å vad vi kan ändra på! helt enkelt så har det blivit mycket roligare att laga mat igen... alla dagar i veckan och inte bara på helgerna :)

    Härligt det låter! Och kul att lära sig nya saker =)

  • Isia88 17 februari 2011

    Skrivet av LetMeShine den 16 feb 2011

    Det låter ju underbart Isia!
    Kul när man känner att man har hittat något som man verkligen gillar!
    Ska genast höra med närmaste gym vad dem har att erbjuda!
    Tack!
    {dance}


    Kan tipsa om Actic gym, f d Nautilus (har för mig att de bytt namn) de finns i de flesta större städer.
    I Helsingborg ingår simbassängen också :)

  • Cassiopeya 15 mars 2011

    Tjoho! Hur går det för er? Här blir det många promenader i solens sken. :DD

  • Fiana 15 mars 2011

    Skrivet av Sandreeew den 16 feb 2011

    Hur går det för er allihopa? :)

    Här går det fortsatt bra, tränar som aldrig förr och äter bra. Men jag är besviken.. Jag o min sambo mäter oss men det är aldrig någon skillnad.. Nu har vi varit igång sen nyår men måttbandet visar inga direkta resultat.. Vad tror ni, kan det ta ett tag innan kroppen kommer igång?
    Vi började fundera på om vi äter fel trotsallt, men vi försöker äta husmanskost i lagom portioner o så äter vi frukt till mellis osv. Vi har fortfarande förbud på godis, läsk, snacks o kakor.. inte tagit en bit sedan nyår.. Men varför händer det inget, blir så frustrerad!! {angry-annoyed}

  • sju 15 mars 2011

    Jag har trillat av sockervagnen och är sötsugen som aldrig förr. Tar dock nya tag och har som tur är inte gått upp det jag lyckades gå ned med bättre kost och mindre socker. Nu är det i alla fall lite vår i luften, så jag hoppas komma igång bra med promenader framöver. :)

  • Isia88 15 mars 2011

    Skrivet av Fiana den 15 mar 2011

    Skrivet av Sandreeew den 16 feb 2011

    Hur går det för er allihopa? :)

    Här går det fortsatt bra, tränar som aldrig förr och äter bra. Men jag är besviken.. Jag o min sambo mäter oss men det är aldrig någon skillnad.. Nu har vi varit igång sen nyår men måttbandet visar inga direkta resultat.. Vad tror ni, kan det ta ett tag innan kroppen kommer igång?
    Vi började fundera på om vi äter fel trotsallt, men vi försöker äta husmanskost i lagom portioner o så äter vi frukt till mellis osv. Vi har fortfarande förbud på godis, läsk, snacks o kakor.. inte tagit en bit sedan nyår.. Men varför händer det inget, blir så frustrerad!! {angry-annoyed}


    Äter ni mycket pasta, mjölprodukter och andra snabba kolhydrater?
    Testa att dra ned på dessa eller slopa helt - det kommer definitivt att ge resultat.

    Det är lätt att stirra sig blind på socker och sötsaker för att sockret är en sådan där kolhydratbov - men det är inte den enda man ska akta sig för! Gluten kan ofta vara ett problem för midjemåttet.
    Satsa stort på protein, långsamma kolhydrater (sådana som finns i grönsaker) och försök att äta så att energiprocenten fördelas jämnt mellan protein, kolhydrater och fett. Och ät bara så du blir precis mätt - fem mål, varav två mellanmål, om dagen med ett par timmars mellanrum.
    :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.