Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

berätta något om dig själv

  • systeryster 29 mars 2008

    Vad trevligt att ta del av alla inlägg som ny medlem.Har aldrig aktivt deltagit i något på internet tidigare, men känner mig redan mer än hemma i matklubben.Det tycks aldrig vara försent att skaffa sig nya intressen.:)

  • systeryster 29 mars 2008

    Jag skulle ju skriva något om mig själv.Fotot på mig är tillsammans med min kompis när vi gick på gymnasiet i början av 70-talet.Det var vår stundent men vita mössor var ute då.Att jag inte har något mer aktuellt beror på att jag inte äger vare sig digitalkamera eller har någon fungerande scanner till datorn.

  • Floyd 30 mars 2008

    Skrivet av 030606 den 29 mar 2008

    ....Denna klubb är toppen men jag undrar, vad ska jag med alla kokböcker till nu när matklubben finns.


    Det finns alltid plats för en til... :D

  • Floyd 30 mars 2008

    ...det dröjde 10 år innan jag hittade den perfekta och första woken...

  • fyran4 30 mars 2008

    Min lillebror är kock och gjorde all mat till mitt och makens bröllop 05. Supergott!
    Han jobbar på Stureplan

  • enAnnan 30 mars 2008

    Skrivet av 88888888 den 30 mar 2008

    Jag skulle ju skriva något om mig själv.Fotot på mig är tillsammans med min kompis när vi gick på gymnasiet i början av 70-talet.Det var vår stundent men vita mössor var ute då.Att jag inte har något mer aktuellt beror på att jag inte äger vare sig digitalkamera eller har någon fungerande scanner till datorn.


    Vad roligt att se en till Gävle-bo här!!
    Och det är ett fint kort ju.
    :)

  • enAnnan 30 mars 2008

    Jag har en kanin som heter Raketen...

  • Lindanemon 30 mars 2008

    Jag har en hund som heter Isidår

  • farmoringer 30 mars 2008

    Jag har en man som hackar is vid trappen....(Y)(Y) :D

  • 030606 30 mars 2008

    Jag har en man som byggt en isolerad friggebod på15 kvm åt mej till min verksamhet. Det har han gjort i lösvirke på en månad. Duktigt va?(Y) Just nu håller han på att måla det:)
    Kan också berätta att jag har en hund som heter Malte.:p

  • systeryster 30 mars 2008

    Skrivet av enAnnan den 30 mar 2008

    Skrivet av 88888888 den 30 mar 2008

    Jag skulle ju skriva något om mig själv.Fotot på mig är tillsammans med min kompis när vi gick på gymnasiet i början av 70-talet.Det var vår stundent men vita mössor var ute då.Att jag inte har något mer aktuellt beror på att jag inte äger vare sig digitalkamera eller har någon fungerande scanner till datorn.


    Vad roligt att se en till Gävle-bo här!!
    Och det är ett fint kort ju.
    :)

  • systeryster 30 mars 2008

    Trodde jag skulle få sitta ifred en stund vid min dator men min 15 åriga son pockar på uppmärksamhet.Kul med någon som har samma intresse, mat.Ska slänga ihop något med lax till söndagsmiddagen.Kanske du har något bland dina 66 recept.

  • enAnnan 30 mars 2008

    Åh ja,
    vi äter mycket lax, eller en gång/veckan i alla fall.
    I min kokbok har jag ju hittat lite guldkorn härifrån.
    Har nog bara något enstaka laxrecept bland mina.
    Finns receptet, eller något liknande redan, lägger jag inte in mina, som det ska vara.
    :)

  • enAnnan 30 mars 2008

    Jag HATAR att stryka,
    är bland det värsta jag vet!

  • matvraket 30 mars 2008

    Jag hatar motvind. Det finns inget värre. Är allt som oftast glad, men vid minsta lilla motvind blir jag sur som ättika. (N)
    Dessutom avskyr jag att vara blöt och kall. Älskar värme! :p

  • gladavmat 30 mars 2008

    Ha ha kul att läsa alla inlägg:D När vi dukar i rummet och ska äta lite extra gott vill vår katt Aramis vara med.Eftersom han inte får vara på bordet ligger han på mina axlar o viftar uppfodrande med tassen o vill bli matad:o Det är som att ha en värmedyna på axlarna- min man tycker att det känns som en igelkott men det är bara för att han matar för långsamt. Ungarna tycker han är bortskämd o är glada över att våra stora schäfer är bättre uppfostrad(Y)

  • Nettie 30 mars 2008

    Jag har två katter, Tara och Casper:D

  • piusamadeusmozart 30 mars 2008

    Skrivet av 030606 den 30 mar 2008

    Jag har en man som byggt en isolerad friggebod på15 kvm åt mej till min verksamhet. Det har han gjort i lösvirke på en månad. Duktigt va?(Y) Just nu håller han på att måla det:)
    Kan också berätta att jag har en hund som heter Malte.:p


    Min man har har sen solens uppgång hållt på att bygga ett sjul (hur stavar man det?) till mina verktyg i grönsaksträdgården av bambu och det blir färdigt. Det gamla föll ner av all blötsnö. Det har tagit en vecka eller mer att såga ner stammarna. Det går åt många. Så jag ger en eloge även till min man för han har verkligen tumen i mitten av handen ochen eloge även till din man men han är nog lite händigare.

  • 030606 30 mars 2008

    Skrivet av piusamadeusmozart den 30 mar 2008

    Skrivet av 030606 den 30 mar 2008

    Jag har en man som byggt en isolerad friggebod på15 kvm åt mej till min verksamhet. Det har han gjort i lösvirke på en månad. Duktigt va?(Y) Just nu håller han på att måla det:)
    Kan också berätta att jag har en hund som heter Malte.:p


    Min man har har sen solens uppgång hållt på att bygga ett sjul (hur stavar man det?) till mina verktyg i grönsaksträdgården av bambu och det blir färdigt. Det gamla föll ner av all blötsnö. Det har tagit en vecka eller mer att såga ner stammarna. Det går åt många. Så jag ger en eloge även till min man för han har verkligen tumen i mitten av handen ochen eloge även till din man men han är nog lite händigare.

  • 030606 30 mars 2008

    Ja han är väldigt händig. Han har renoverat vårt hus ifrån skalet och utåt, på sin fritid. Han har också elbehörighet och har en gång i tiden varit rörmokare. Nu senast tog han en kurs i sotning och fick ett certifikat till det så han kan göra det också själv. Vi har aldrig haft en hantverkare i huset så man kan nog gott påstå att han är händig.:pDet var hemskt vad det blev mycket på en gång, får hoppas att han inte går in här och ser detta då är väl risken att han blir högfärdig. ha ha:D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.