Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Boktipset

  • Lunchdax 9 februari 2011

    Jag har inte läst böckerna men har lyssnat till Stig Trenters böcker på ljudböcker! Det är deckare som håller mycket bättre klass än "kiosk-böckerna". Inget blod och "vem hittar på värst hemskheter" som är så modernt nu och som i alla fall jag tröttnat på helt.
    De är skrivna på 30talet men har inget konstigt språk utan är spännande och mycket välskrivna, själv är jag 20år och min pappa tycker mycket om de också - så den passar alla! Utspelar sig i Stockholm vilket är extra kul om man bor där då man känner igen miljöer och även får en lite bild av hur det såg ut förr. De ljudböcker jag lyssnat på har jättebra berättarröst dessutom. Inga självklara slut heller. Rekommenderas!

    Annars måste jag, vilket jag aldrig trodde att JAG skulle säga: serien Det Mörka Tornet av Stephen King! Hans noveller tyckte jag var skräp, men denna serie är otroligt bra! Jag är inne på 5e boken nu och alla böckerna är väldigt spännande och King har ett språk som för vidare allt väldigt snyggt. Första boken är dock seg, men å andra sidan inte så lång så läs bara vidare. (Y)

  • littlejohn 24 februari 2011

    Jag vill varmt rekomendera Lucy Dillons Ensamma hjärtan och hemlösa hundar. En riktig mysbok, man vill inte att den ska ta slut.
    Handlar om en kvinna 39 år, som får ärva ett hus på landet, en gammal hund och ett hundstall fullt med herrelösa hundar.
    Läs den, det är den värd och mys i vinterkylan.

  • The_mama97mia 24 februari 2011

    Kul att ta upp tråden nu i Bok-rea-tider!
    Det jag lyssnat på senast var Liza Marklund och James Pattersons Post card killers, den var oväntat bra tyckte jag - så bra att jag inte kunde vänta på att lyssna färdigt den i bilen utan fick ta in den...

    Ni som inte läst Hundråringen som försvann - köp den på Bokrean! Otroligt rolig läsning!

  • Buspippi 24 februari 2011

    Kirre av Gunilla O. Wahlström helt underbar bok men mycket sorglig.
    Andra boken om Kirre är med bra men inte lika bra som första..

    Sen får man ju inte missa Paulo Coelhos böcker. Mest känd är nog Alkemisten men enligt mig är den inte den bästa.

  • Maripoosa 28 juli 2011

    En väldigt bra bok är "Kråkflickan"!
    http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9185785474

  • gladavmat 28 juli 2011

    Den mest spännande bok jag läst är Peter James Levande begravd. Går inte sluta läsa!!

  • Memelie 28 juli 2011

    Karin Alvtegens böcker är kanon! Köpte "En sannolik historia" härom dagen och hoppas och tror att den ska vara lika bra som hennes tidigare.

  • safir74 28 juli 2011

    Har just läst ut Drömmen förde dig vilse av Anna Jansson och dessförinnan Det fjärde offret av Mari Jungstedt....båda skriver bra böcker

  • Gul13 4 augusti 2011

    En ny stjärna är född: Kristina Ohlsson.
    Samma stil och stuk som Jungstedt och Jansson och Larsson. Typ.
    Eller ja ny och ny: Hon har skrivit tre böcker hittills tror jag. Läsvärda och underhållande.

  • safir74 4 augusti 2011

    En fråga och inte ett tips: Är det någon som har läst De målade grottornas land av Jean M Auel? Jag har inte läst den än då den fått så mycket dålig kritik. Jag kommer antagligen att läsa den ändå men är det någon av er som läst den, isåfall vad tyckte ni?

  • zudette 4 augusti 2011

    Har inte orkat gå igenom hela denna tråd så jag vet inte om han nämnts förr?! Håkan Östlundh är en författare som jag nyligen upptäckt! Han skriver kriminalromaner i stil med Åsa Larsson och många andra - och han gör det bra (enligt mig). Jag började av en slump med hans debut: Släke och ska nu ge mig i kast med att läsa hans efterföljare!

  • TherAnde 4 augusti 2011

    Har precis läst ut "Niceville" av Kathryn Stockett. Rekommenderas.

  • Duvdrottningen 4 augusti 2011

    safir74!

    Ja, jag har läst Jean M Auels "De målade grottornas land". Jag har inte sett någon kritik, varken positiv eller negativ, om den och lika bra är väl det. Jag tyckte att den var bra!

  • Starborg 5 augusti 2011

    Jag håller på att läsa Ann Rosmans "Själakistan". Det är hennes andra deckare och utspelar sig i och omkring Marstrand. Den första heter "Fyrmästarens dotter", kan rekommenderas som lättlästa deckare! Kan även rekommendera "Kråkflickan" cch den efterföljande "Hungerdöden" Nu kommer jag inte ihåg författaren. :)

  • safir74 5 augusti 2011

    Skrivet av Duvdrottningen den 5 aug 2011

    safir74!

    Ja, jag har läst Jean M Auels "De målade grottornas land". Jag har inte sett någon kritik, varken positiv eller negativ, om den och lika bra är väl det. Jag tyckte att den var bra!


    Vad bra :)
    Tur det då. Många som anser att hon lika gärna kunnat strunta i att skriva den sista boken. Att hon ägnar allt för många kapitel om grottmålningar.
    Nåja då ska jag ta och läsa den....tackar {dance}

  • littlejohn 1 december 2011

    Hittade den här tråden och tänkte be om lite hjälp så här i jultider. \o/
    Har ni några bra tips på julklappsböcker för stor och liten?
    Själv läser jag rätt mycket men helst inte svenska deckare längre. Finns det någon som skriver bra spänning i dag, missar jag nåt. {question}

  • ms8 1 december 2011

    Å herregud det finns massor.Men jag gillar mest svenska deckare.Johan theorin,Lars Kepler,Denise rudberg,Åsa larsson,Anna Jansson Mari Jungstedt Camilla Läckberg,Anne Holt,Åke edwardsson mfl.

  • ms8 1 december 2011

    Å herregud det finns massor.Men jag gillar mest svenska deckare.Johan theorin,Lars Kepler,Denise rudberg,Åsa larsson,Anna Jansson Mari Jungstedt Camilla Läckberg,Anne Holt,Åke edwardsson mfl.

  • fruktkaka 1 oktober 2012

    Läste precis Mark Levengoods bok Rosor, min kära, bara rosor. Mark är en duktig författare tycker jag, är det några här som har fått chansen o se hans live-shower? Är de bra? Funderar på att se denna: http://www.alltomstockholm.se/scenkultur/article3065776.aos

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.