Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Boktipset

  • johannes126 30 januari 2011

    Bra matrecept och tips i KÖKET? kolla in min blogg:

    läsvärd och mycket trafik! kanske något för dig?

    http://food-passion-life.blogspot.com

    mvh
    Johannes

  • FyllErik 30 januari 2011

    "Döden skall du tåla" av Karin Fossum. Helt otroligt spännande!! Har börjat läsa en ny Fossum bok nu "Den som älskar något annat" kan nästan inte sluta...rekomenderas.

  • Marre73 30 januari 2011

    Nora Roberts senaste:Förföljd av det förflutna.
    Lika suverän som alltid!(Y)(Y)(Y)

  • Cassiopeya 31 januari 2011

    Skrivet av Wombat04 den 30 jan 2011

    "Saffransköket" har jag läst, å vad bra den var! Man blev både rörd och upprörd och väldigt engagerad i detta sällsamma öde. Läs den, ni som inte gjort det!

    Själv läser jag just nu de sista sidorna i "Barcelona" av Robert Hughes, en bok som tar upp Barcelonas historia ända från romartiden och t o m dessförinnan. Den är mest skriven ur politisk och arkitektonisk synvinkel men den är vansinnigt intressant.


    Jaha och så var "Saffransköket" utläst. Två dagar, måste vara ett gott betyg ;) Synd att den tog slut så fort :S Vad ska jag läsa nu{question} Får se vad som finns i lånepåsen :D

  • Starborg 31 januari 2011

    Jag rekommenderar en serie som heter "Släkten" Det har kommit ut tre delar hittills. Det är olika författare till varje bok. Den första heter Blodsband och är skriven av Katarina Mazetti. Den andra heter Sigrids hemlighet och den har Karin Wahlberg skrivit. Den tredje har Chartarina Ingelman-Sundberg skrivit och den heter Tempelbranden, hon har ju även skrivit Brännmärkt, Förföljd och Befriad som har rekommenderats här i tidigare inlägg.

  • Starborg 31 januari 2011

    Skrivet av MaritaE73 den 31 jan 2011

    Nora Roberts senaste:Förföljd av det förflutna.
    Lika suverän som alltid!(Y)(Y)(Y)


    Jag väntar på den från biblioteket! Har nyligen läst trilogin Blå dahlia, Svart ros och Röd lilja och de var bra.Det var det första jag har läst av henne, men kommer definitivt fortsätta att läsa alla hennes böcker!

  • Marre73 31 januari 2011

    Skrivet av Starborg den 31 jan 2011

    Skrivet av MaritaE73 den 31 jan 2011

    Nora Roberts senaste:Förföljd av det förflutna.
    Lika suverän som alltid!(Y)(Y)(Y)


    Jag väntar på den från biblioteket! Har nyligen läst trilogin Blå dahlia, Svart ros och Röd lilja och de var bra.Det var det första jag har läst av henne, men kommer definitivt fortsätta att läsa alla hennes böcker!


    Då kan jag bara önska dig bra o trevlig läsning ett tag framöver,Nora har även skrivit under pseudonymen Susan Hardesty o J.D.Robb de böckerna är också bra!! Röd dalia tyckte inte jag var lika bra som de andra 2,men man vill ju läsa alla.För att inte tala om triologin Nyckeln till ljuset...helt suverän!!!

  • Heisjo 1 februari 2011

    Skulle kunna rekommendera flertalet böcker, men med tanke på vilket forum vi är i så väljer jag en receptbok:)
    Nämligen Kom in och ät. Underbara recept som passar hela familjen, även de mindre barnen!!

  • Cassiopeya 6 februari 2011

    Den här veckan har jag läst Odjurets tid av Jonas Gardell, kan rekommenderas om man vill ha något annorlunda och inte helt självklart att läsa. En typisk Gardell :D

  • littlejohn 6 februari 2011

    Skrivet av Cassiopeya den 6 feb 2011

    Den här veckan har jag läst Odjurets tid av Jonas Gardell, kan rekommenderas om man vill ha något annorlunda och inte helt självklart att läsa. En typisk Gardell :D


    Jaa! - Den är verkligen läsvärd!

  • lillawe 6 februari 2011

    o) Tycker att alla den {hypnotized}"gamla Köksalmenack 1939 är spänande, men kan rekommendera,
    Tamara Mc Kinley. Skriver om straffångar som kommer till Australein
    första boken heter' Landet bortom haven.... jag är fast i denna serire

  • kattgnag 6 februari 2011

    Jag vill rekommendera "Mr TOURETTE och jag" av Pelle Sandstrak. Helt underbar självbiografi. Hur det kan vara att leva med Tourettes Syndrom innan man får hjälp. Vilket helvete han levde i, med stor humor dock (kanske därför han överlevde?). Svårt att lägga ifrån mig boken :-)
    Finns som pocket.

    http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/over-troskeln_2726907.svd

  • Cassiopeya 7 februari 2011

    Skrivet av kattgnag den 6 feb 2011

    Jag vill rekommendera "Mr TOURETTE och jag" av Pelle Sandstrak. Helt underbar självbiografi. Hur det kan vara att leva med Tourettes Syndrom innan man får hjälp. Vilket helvete han levde i, med stor humor dock (kanske därför han överlevde?). Svårt att lägga ifrån mig boken :-)
    Finns som pocket.

    http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/over-troskeln_2726907.svd


    En annan bok i liknande stil är "Mannen som förväxlade sin hustru med en hatt" skriven av neurologen Oliver Sacks. Sacks beskriver olika patientfall han stött på under sin tid som neurolog. En superintressant bok!

  • Gul13 7 februari 2011

    Jag läser ganska mycket. En bok i veckan ungefär och jag är så erbarmligt dålig på att komma ihåg böckerna när det gått några veckor. Men just nu läser jag Ö-morden av Gretelise HOlm och den är väldigt bra.

  • MissLo 7 februari 2011

    Skrivet av Gul13 den 7 feb 2011

    Jag läser ganska mycket. En bok i veckan ungefär och jag är så erbarmligt dålig på att komma ihåg böckerna när det gått några veckor. Men just nu läser jag Ö-morden av Gretelise HOlm och den är väldigt bra.


    Du som läser så pass mycket borde gå med i Boktipset.se.(Y)
    Ett trevligt forum där man kan betygssätta böcker, kommentera och recensera och man kan även blogga - om man vill . Man får också många bra boktips och kan delta i diskussioner.

  • amoz 7 februari 2011

    Skrivet av lillawe den 6 feb 2011

    o) Tycker att alla den {hypnotized}"gamla Köksalmenack 1939 är spänande, men kan rekommendera,
    Tamara Mc Kinley. Skriver om straffångar som kommer till Australein
    första boken heter' Landet bortom haven.... jag är fast i denna serire


    (Y)

  • justinethyme 7 februari 2011

    Flickan med snö i håret av Ninni Schulman. Minst lika bra som böcker av etablerade deckardrottningar. Omöjlig att lägga ifrån sig.

  • kristin1979 7 februari 2011

    jag är en boknörd o kan inte sova utan att ha läst några sidor först :=)
    1 paulo couhelo
    2 dan millman . den fredlige krigarens väg
    3 fantasy,, håller just nu på med en "alvernas återkomst..."

    huj vad många bra böcker som finns... man borde nog gå med i nån bokklubb :-)

  • brorene 8 februari 2011

    Doxa - Till hela härligheten av Ma Oftedal.
    En mycket intressant, läsvärd och tankeväckande bok.

  • Gul13 9 februari 2011

    Skrivet av ML den 7 feb 2011

    Skrivet av Gul13 den 7 feb 2011

    Jag läser ganska mycket. En bok i veckan ungefär och jag är så erbarmligt dålig på att komma ihåg böckerna när det gått några veckor. Men just nu läser jag Ö-morden av Gretelise HOlm och den är väldigt bra.


    Du som läser så pass mycket borde gå med i Boktipset.se.(Y)
    Ett trevligt forum där man kan betygssätta böcker, kommentera och recensera och man kan även blogga - om man vill . Man får också många bra boktips och kan delta i diskussioner.


    Det ska jag absolut kolla på. Tack för tipset.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.