Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Boktipset

  • safir74 6 september 2010

    Har nyligen läst Svinhugg av Marianne Cederwall. En kriminalroman som utspelar sig här på Gotland. Väldigt bra faktisk och det finns en forsättning som heter Svartvintern.

  • miabok 7 september 2010

    Just nu läser jag en jättehärlig barndomsskildring från Trollhättan. Den heter Radhusdisco och författaren Morgan Larsson.

  • Marre73 2 oktober 2010

    Håller just nu på att läsa Röd lilja av Nora Roberts, sista delen i en triologi. lovar stort.(Y)

  • elinkristin66 2 oktober 2010

    "Hjärtat får inga rynkor" av Mark Levengood kan jag läsa gång på gång, med ett småleende på läpparna och med Marks finlandssvenska dialekt i mitt "huvud". Hans berättelser om sin finska farmor går inte av för hackor {laugh}

  • amoz 2 oktober 2010

    Just nu läser jag Ödets hav av Elisabet Nemert som utspelar sig på Gotland under 1300-talet. Helt underbar och väldigt spännande.

  • miabok 4 oktober 2010

    Jag läser just nu Mons Kallenbäcks Vårlik. Den är spännande

  • Marre73 15 oktober 2010

    Har läst Livstid m Liza Marklund, kanonbra bok. Läser nu En plats i solen med henne, lovar stort även den(Y)

  • Marre73 2 november 2010

    Föregående bok var bra har nu hunnit med ännu en bra bok och det var Mörkermannen med Unni Lindell(Y)

  • Cassiopeya 2 november 2010

    Jag har ingen "vanlig" bok på g just nu. Började på några för ett par månader sedan men de var inte så bra så de ligger på sängbordet knappt lästa till hälften.:x Kurslitteratur är det gått istället läser flera böcker som jag hoppas bli klar med den här veckan. När de är utlästa blir det till att få tag på Mons Kallentofts böcker, har också hört mycket gott om "Hundraåringen" så den ska jag också läsa.{giggle}

    Senast lästa böcker är Twighlightserien, läste den på engelska och det gick jättebra. {beauty}

  • littlejohn 2 november 2010

    Det kanske är fler än jag som följt Clair som ramlade tillbaka till 1700-talet i Diana Gabaldons böcker. Nu har den sjunde boken "Som ett eko" kommit ut. Jag har bara hunnit läsa halva än, den är 1100 sidor lång. Det är en väldigt bra serie som följer historien i Skottland och USA bl.a. (Y)

  • amoz 2 november 2010

    Nu ligger en bok som heter Arvet av Tamara McKinley på mitt sängbord. Det är den fjärde boken i en serie fristående romaner. Handlingen utspelar sig mestadels i Australien i mitten på 1800-talet. Mycket bra skrivna, kan rekommenderas.(Y)

  • safir74 2 november 2010

    Skrivet av amoz den 2 okt 2010

    Just nu läser jag Ödets hav av Elisabet Nemert som utspelar sig på Gotland under 1300-talet. Helt underbar och väldigt spännande.


    Den håller jag på att läsa nu. Håller med om att den är spännande

  • amoz 2 november 2010

    Skrivet av safir74 den 2 nov 2010

    Skrivet av amoz den 2 okt 2010

    Just nu läser jag Ödets hav av Elisabet Nemert som utspelar sig på Gotland under 1300-talet. Helt underbar och väldigt spännande.


    Den håller jag på att läsa nu. Håller med om att den är spännande


    Har du inte läst tidigare böcker av henne så tycker jag du ska göra det. T.o.m min man som inte är så mycket för böcker, har fastnat just för henne.

  • Cassiopeya 30 januari 2011

    Måste bara berätta om den här boken! Den heter "Saffransköket" och är skriven av Yasmin Crowther. En helt underbar bok som handlar om en iransk kvinna som flyttat till England. Man får följa hennes resa tillbaks till Iran men också hennes familjs liv i England. Fantastisk och varm bok. Läs den!!! Jag kan inte lägga den ifrån mig ;)

  • Wombat04 30 januari 2011

    "Saffransköket" har jag läst, å vad bra den var! Man blev både rörd och upprörd och väldigt engagerad i detta sällsamma öde. Läs den, ni som inte gjort det!

    Själv läser jag just nu de sista sidorna i "Barcelona" av Robert Hughes, en bok som tar upp Barcelonas historia ända från romartiden och t o m dessförinnan. Den är mest skriven ur politisk och arkitektonisk synvinkel men den är vansinnigt intressant.

  • The_mama97mia 30 januari 2011

    Inte läst, men lyssnat på "SKumtimmen" av Johan Theorin, men känner mig lite lätt besviken nu på slutet, tycker den varit rörig o konstig. Men det är kanske jag...

  • Walla2 30 januari 2011

    Visst är det roligt att läsa! Jag slukar böcker i det oändliga, av alla de slag faktiskt. Fick i julklapp "Den motvillige monarken" - omdiskuterad... Jag hade nog aldrig köpt den själv, men nu måste jag förstås läsa den. Gissa vad! Den är faktiskt (så långt) riktigt intressant. Mycket gammal historia, händelser som jag i vart fall inte hade en aning om. Nu har jag inte kommit så långt, så hur resten blir vet jag förstås inte. Men ändå - den är klart läsvärd!:)

  • amoz 30 januari 2011

    Skrivet av Cassiopeya den 30 jan 2011

    Måste bara berätta om den här boken! Den heter "Saffransköket" och är skriven av Yasmin Crowther. En helt underbar bok som handlar om en iransk kvinna som flyttat till England. Man får följa hennes resa tillbaks till Iran men också hennes familjs liv i England. Fantastisk och varm bok. Läs den!!! Jag kan inte lägga den ifrån mig ;)


    Har också läst den och håller med dig om att den var bra.

    Har precis läst ut en bok som fängslade mig mycket. Den heter Stalin barn och är skriven av Owen Matthews. Den handlar om författarens familj från hans farfar fram till honom själv och handlingen utspelar sig mestadels i Sovjet. Mycket intressant bok.(Y)

    Nu har jag börjat på en bok som heter Sanningens ögonblick av Kristin Hannah. Det är en påhittad familjehistoria men ändå fängslande och bra.

  • bigganv 30 januari 2011

    Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafón!
    En helt underbar bok.
    Trots att jag aldrig varit i Barcelona fick jag en bild av hur det ser ut, jag nästan kände hur det luktade t.o.m. Läs den!

  • StyrmanP 30 januari 2011

    Nu vill jag sjunga dig milda sånger av Linda Olsson

    En skön bok som handlar om relationer, främst vänskap. Jag tycker att den är berörande och tankeväckande.

    Karin Alvtegens böcker är mer spänning men också läsvärda; Skuld, Skam, Saknad, Svek, Skugga.

    Maj-Gull Axelssons Rosario är död, Slumpvandring och Is och vatten, vatten och is.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.