Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Den bästa bok jag läst... Min absoluta favorit bok av alla....

  • 57barbro 10 september 2009

    Såg att någon rekommenderade Jonas Moström. Håller med, mycket bra böcker. Har läst alla. Det som är extra kul är att man känner igen miljöerna.(Sundsvall) Bor i Timrå, som ligger ca.2 mil norr om Sundsvall.
    Är inne i en deckarperiod just nu och läser just nu övervägande svenska författare. Marklund, Kepler, Frimansson, Jungstedt , Moström bl a. Deckare har inte varit min genre tidigare, men nu är jag "frälst"!!
    Har ni tips på bra deckare så........skriv .....
    (Har läst Stieg Larssons böcker)

  • mumsan 10 september 2009

    min bästa deckarfavorit är Michael Connelly!!! helst Harry Bosch böckerna, första heter Svart eko, ruggigt spännande in i det sista, har läst allt av honom.

    en annan strålande läskigt bra författare är Val McDermid, tv-serien "Mord i sinnet" är baserade på hennes böcker.

    vill man ha en kul lässtund så funkar Marian Keys, Janet Evanovich, Lisa Jewell och Denise Rudberg finfint!

  • Mistys 10 september 2009

    Skrivet av popik den 7 maj 2009


    Bra böcker finns det många med serien sagan om isfolket av margit sandemo är helt outstanding de har allt.


    Håller helt med. Läste dessa på 80-talet när dom kom ut. En i månaden kom så man fick vänta tills nästa kom. Man kastade sig till bokaffären , köpte den , sträckläste och fick sen vänta en olidlig månad på nästa bok. Nu har jag alla och ska nog läsa om dom ,men nu kan jag ju sträckläsa(L)

  • sqrulan 10 september 2009

    Påven Johanna av Donna Woolfolk Cross är en super bra bok, även Främligen av Gabaldon.Elisabet Nemert skriver väldigt bra, Lian Hearn och Catharina Ingelman-Sundberg kan jag rekommendera, har läst allt som dom skrivit.
    Twilight av Stephenie Meyer böckerna är också bra.

  • rosso1958 10 september 2009

    Pratar vi kokböcker kan jag rekommendera Svenska Resmål. En fantastisk vacker bok med besök på 27 restauranger i Sverige med minst tre recept från varje. Och det är kanonrestauranger med väldigt fina recept, några lite krångliga men bl.a Karin Fransson är med som är fantastisk.
    DESSUTOM är Kjelle Bergqvist med och berättar filmminnen när de paserar platser som han har spelat in filmer på. Skitkul. Ibland fastnar jag bara på det, men har provat ungefär hälften av alla recepten eller har inspirerats av alla kockar som är med.

  • Babzan 10 september 2009

    Glömmer aldig mina kära Kittyböcker från sjuttiotalet. Äger nog alla som finns och en vacker dag tar jag med dem till "hemmet" där jag ska läsa dem om igen, och om igen.

  • Marre73 23 maj 2010

    Min man kallar mig för bokoman, har i princip alltid en bok till hands, bra avkoppling.
    Det jag tycker mycket om i bokväg är: Margit Sandemos böcker (oslagbara, hela serierna), Nora Roberts böcker, Camilla Läckbergs, Åsa Larssons, Jo Nesbös, mfl mfl Minette Walters, Elisabeth George, Mari Jungstedt, Viveca Sten finns hur mycket som helst att läsa.Men jag är sådan att kommer man inte in i boken på en gång nästan, läser jag den inte. Stieg Larsson icke att förglömma!(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.