Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Den perfekta nattamaten.

  • Vetebullen 28 mars 2011

    Detta gör jag just nu.... och sen blir det en kall öl till (H)

    Vitlöksbröd nästan som i Spanien

  • sju 28 mars 2011

    Jag äter bara nattamat om jag har varit ute på stan och är lite onykter. Då blir det en riktigt smaskig baguette från nattöppna smörgåsbutiken. Gärna med skagenröra i eller liknande.

  • kristin1979 28 mars 2011

    Jag gör alltid pasta carbonara när jag tar med folk på efterfest :-) brukar bli uppskattat med en maaassa ost och grädde och salt ..

  • LinneaThornberg 28 mars 2011

    smörgås med grillat kött, hackad rödlök och hemmagjord dressing. {drool} brukar göra 2st fläskfileér i ugnen , skiva upp och ha i kylen när jag vet att det ska bli fest. {music}

  • Isia88 29 mars 2011

    Är jag ute och röjer så är det Burger King som gäller - alla tider.
    Är det hemmafest så brukar det bli det första färdiglagade som jag har i kylen - annars är knäckebröd med ost och/eller skinka helt perfekt!

  • Erajscha 29 mars 2011

    Är man på stan så är kebabtallrik smarrigt på natten, hemma brukar vi bjuda på korv med bröd om timmen blir sen, eller pizzabitar...

  • Amika 29 mars 2011

    Jag brukade alltid äta antingen från sibylla eller någon pizzeria när vi gick ut förut. Eller så hade jag och min kompis nippran på att äta ost, all sorts ost och kex och maltesers!
    Dagen efter gjorde vi alltid en pizza med quornbitar, champinjoner, haricoverts och massor med ost!
    Är jag vaken på natten nu och bara blir lite sugen så där, så kan jag göra te och macka, eller göra en frozen smoothie. :)

  • johanna53ew 31 mars 2011

    Ett glas mjölk med skorpor är mumsig nattamat och lite lättare för magen att smälta.

  • Silvander 31 mars 2011

    Var på en fest för ett tag sedan där det serverades ärtsoppa med punsch, kavring smörgås med ost.
    Annorlunda men mycket gott och uppskattat av oss alla på festen.

  • JennyV 31 mars 2011

    När jag var ute och svirade på gymnasietiden (svirar visserligen lite fortfarande men finns ingen sådan korv att köpa färdig) så köpte vi alltid på hemväg en "Kalles korv" ; chorizo med bröd, rostad lök och vitlöksås och ketchup... det var smaskens för bakfyllan!! {vampire}

  • jas65 31 mars 2011

    Spagetti med aromat och senap.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.