Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

EN JULSAGA

  • Virvlande 3 december 2008

    "Jo, du förstår Lill-Stina", sade farbror Lennart med virrig uppsyn, "Jag ÄR..." Lennart kollapsade på

  • boz1965 3 december 2008

    stallbacken. "Röda kläder, luva, nio renar i stallet, den ena med en stor röd mule."

  • boz1965 3 december 2008

    Tänkte Stina. "Kunde farbror Lennart vara... Nej men det kan ju inte vara möjligt!" Stina blev

  • annelieberggren 3 december 2008

    fundersam, men slog bort tanken på att Lennart var tomten.
    Men tanken ville inte släppa,

  • Gnurf 3 december 2008

    dessutom hade ju Påskharen smugit omkring med en Såg i tassen säkert för att sabotera

  • Gnurf 3 december 2008

    stegpinnen, den lömska Påskharen var nämligen avundsjuk på att Julen varade ända fram till Påska

  • systeryster 3 december 2008

    Några glada påsksånger om att påsken varade till jula sjöngs minsann inte. En doldis som

  • systeryster 3 december 2008

    påskharen kan lätt bli förgrämd och avundsjuk på en så framstående person som tomtefar.
    Kanske....

  • Susseg 3 december 2008

    var farbror Lennart ändå tomten.
    Lill-Stina fick fart ut på stallbacken för att dra honom...

  • Roskerstin 3 december 2008

    ..åt sidan, och lägga honom på ett renskinn tills han vaknade till liv igen. Hon

  • boz1965 3 december 2008

    MEN SNÄLLA! Låt Påskharen få vila till påsk!!!
    Detta är en JULSAGA, vi kan skriva en påsksaga när det börjar dra ihop sig...

  • boz1965 3 december 2008

    Skrivet av roskerstin den 3 dec 2008

    ..åt sidan, och lägga honom på ett renskinn tills han vaknade till liv igen. Hon


    sa åt Påskharen att kila iväg vilket han gjorde och syntes sedan aldrig till mer!

  • lillawe 3 december 2008

    i den ena strumpan.Men vet du vad, det gör ingenting för jag har inte

  • boz1965 3 december 2008

    Skrivet av lillawe den 3 dec 2008

    i den ena strumpan.Men vet du vad, det gör ingenting för jag har inte


    Öh??? Var "fortsätter" du sagan ifrån? :'(

  • Nallepuh13 3 december 2008

    Farbror Lennart ramlar men kommer ganska snart upp på benen igen. Jag måste fixa parabolen

  • Susseg 3 december 2008

    Farbror Lennart vaknade när Lill-Stina ryckte honom i skägget.
    -Aj aj vad gör du flicka....

  • boz1965 3 december 2008

    Akta skägget, det gör ont. Det blir kanske inga juklappar när ja... *harkel* Tomten kommer.

  • Roskerstin 3 december 2008

    Hoppsan, hoppsan där höll farbror Lennart på att göra bort sig. Lill-Stina skrattade tilll och

  • Nallepuh13 3 december 2008

    blir jätteglad att Lennart äntligen kan fixa parabolen så de kan se Kalle Anka på julafton.

  • boz1965 3 december 2008

    "Jag är redan avslöjad så jag kan lika gärna fixa parabolen med min magi" Tänkte Lennart

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.