Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

EN JULSAGA

  • boz1965 3 december 2008

    "Titta här nu Stina så ska du få se hur man fixar en parabol" sa Lennart.

  • babbs 3 december 2008

    Han hämtade stegen som kommungubbarna använt när de satte julljusen i torggranen och reste
    den

  • Roskerstin 3 december 2008

    mot väggen och denna gången tog han det väldigt försiktigt med tanke på vad som

  • Susseg 3 december 2008

    hänt tidigare. Nu klättrar han snabbt upp på taket.
    Uppe på taket får han syn....

  • systeryster 3 december 2008

    på aftonstjärnan som strålar klart alldeles över taket på ladugården som ligger där intill med

  • Lintu 3 december 2008

    på en liten snöängel. Hon är väldigt liten men väldigt vacker med vita små dunvingar som gnistrar. Hon ler åt honom och säger...

  • systeryster 3 december 2008

    kanske även tomtefar har en önskan han vill få uppfylld. Jag står gärna till tjänst

  • LaJefa 4 december 2008

    med att tanka elpatrons snöskoter så att tomtefar slipper att svettas i ett gammalt ånglok

  • boz1965 4 december 2008

    Skoter? Näförtusan snövessla ska det vara annars åker jag inte! Sa den gamle stofilen. Och

  • Smulpajen 4 december 2008

    detta visste nu inte Snöängeln om hon kunde fixa, men skulle höra med Översteängeln om

  • Susseg 4 december 2008

    detta. Hon flög i väg över skog och alptoppar.
    Plötsligt fastnade hon med sitt långa ....

  • boz1965 4 december 2008

    klänningssläp i en telefonstolpe och muttrade förargat: "när ska de gräva ner kablarna egentligen?"

  • boz1965 4 december 2008

    nåja, änglar hänger ju inte upp sig på småsaker så hon flög snabbt vidare till

  • LaJefa 4 december 2008

    nästa telefonstolpe, där träffade hon hela änglaskaran, som hade fullt upp med att planera inför

  • Herr_Falukropp 4 december 2008

    den stora julfesten i Himlens gillestuga. De tänkte hyra in Flamingokvintetten för underhållningen och Clintan

  • LaJefa 4 december 2008

    lovade att han skulle dansa runt granen med alla barnen i sin nya cowboystövlar, som

  • Susseg 4 december 2008

    han fått av tomten förgående jul.
    Det skulle bli en hejdundrande fest. Kanske skulle alla

  • Susseg 4 december 2008

    bli bjudna och få varsin julklapp. Änglen flög vidare för att uträtta det hon skulle.

  • Gnurf 4 december 2008

    Hemma i Hollywood satt Clint Eastwood å putsade sina Cowboystövlar och tänkte "INGEN har lika

  • kajsa36 4 december 2008

    snygga stövlar som jag... tro när dom ringer så jag får dansa runt den där

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.