Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Filmernas FILM???

  • DoctorWho 18 maj 2012

    Skrivet av chrisq den 18 maj 2012

    {laugh} den är inte gjord än o jag är film bög ska ni veta bara nytt hela tiden


    {question}Viken film är inte gjord än?

  • Mistys 18 maj 2012

    Skrivet av familjenlundin den 18 maj 2012

    Skrivet av Mistys den 18 maj 2012

    Skrivet av familjenlundin den 17 maj 2012

    Jag tycker att Skicka vidare (orig. Pay It Forward) är en väldigt sevärd och gripande film


    Absolut ett måste. Skrev den tidigare i tråden{bashful}

    Förvånad att ingen mer skrivit Slumdog milionaire som är baserad på en sann historia och också än fantastisk tankvärd gripande film.


    Såg inte att du redan nämt den :)


    Om vi ska fortsätta på den gripande filmgrenen så är Armageddon, The Guardian (ungefär samma stuk som Armageddon fast om kustbevakningen istället) och The Christmas Shoes ett måste och se om man vill gråta ögonen ur sig {weep}

    Sen finns det ju hur många underbara komedier som helst. Skrattade livet ur mig när jag såg Hot Shot filmerna, Bruce Den Allsmäktige, Old Dogs te.x :DD

    Sorry för dubbelpostning med det blev tokigt i mitt förra inlägg när jag skulle ha med Mistys svar, den blev blandat med mitt svar {embarrassed}



    Ingen fara den tål väl att nämnas flera gånger{clap}

  • familjenlundin 18 maj 2012

    Skrivet av Transporter den 18 maj 2012

    Skrivet av chrisq den 18 maj 2012

    {laugh} den är inte gjord än o jag är film bög ska ni veta bara nytt hela tiden


    {question}Viken film är inte gjord än?


    Filmernas film.....kanske? {question} {bashful}

  • familjenlundin 18 maj 2012

    Mistys, ja visst gör den det ;)

  • DoctorWho 18 maj 2012

    Skrivet av familjenlundin den 18 maj 2012

    Skrivet av Transporter den 18 maj 2012

    Skrivet av chrisq den 18 maj 2012

    {laugh} den är inte gjord än o jag är film bög ska ni veta bara nytt hela tiden


    {question}Viken film är inte gjord än?


    Filmernas film.....kanske? {question} {bashful}


    Om det är så instämmer jag.

  • Kochang 18 maj 2012

    Håller absolut med om att Slumdog millionare och även Big Fish är fantastiska filmer.
    Jag nämnde dock bara 2 st.

    Kör några till, som inte är nämnda än, som tillhör favoriterna:

    Million Dollar Baby
    Gran Torino
    Castaway on the Moon (Koreanskt film från 2009)
    Ip Man
    My Sister's Keeper
    Stardust
    Papillon (från 1973)

  • Orangeblossom 18 juni 2012

    När jag nån gång ligger inför döden (om jag nu inte får en meteor i huvudet typ...), så vill jag att man spelar Sagan om Ringen-trilogin. Jag vet inte hur många gånger jag har sett den men vissa scener ger mig fortfarande gåshud! Och jag älskar också böckerna, det finns detaljer i filmerna som är felaktiga, men man får se dem som skilda enheter tror jag... Så mycket visdom och kloka ord man får till sig...och alla vackra vyer...och de fantastiska skådisarna! För mig är det Filmernas Film.

    Längtar efter Bilbo-filmerna nu, härligt att ha dem att se fram emot!

    (Skickar en puss till Mithrandir) :)

  • MagnusClar 19 juni 2012

    Galet svårt val, jag älskar sci-fi och fantasy så Sagan om ringen ligger högt upp. Men en banbrytande trilogi är Matrix. De revolutionerande filmandet och actionscenerna är så extremt välgjorda så mitt val är The Matrix triology!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.