Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

GAAAAAAH!!!

  • Shoutoutloud 8 februari 2010

    ska inte "klanka ner" på några offentliga personer för då blir jag väl polisanmäld eller nåt för hat eller hets mot kändis. men nåt vill jag klaga på och det är radion. vi lyssnar jämt på radio i bilen men jag är livrädd om det är nåt "pratprogram",för det svärs så mycket och massa könsord och det är "jättekul" att höra såna program på dagtid när man har en 3½åring i bilen...
    nej jag tycker radio ska ha nån j*vla censur före klockan 20.30 iallafall...:@:@:@

  • gladavmat 9 februari 2010

    Elisabeth Höglund och Malou von S.. som hela tiden avbryter och vill se och höras själva! Så fort den intervjuade ska berätta något intressant så avbryter de med sina förskrivna frågor. Det är suveräna, avstressade och lyhörda personer som Skavlan som kan sitt jobb!!(L) som man vill lyssna på

  • boz1965 9 februari 2010

    Skrivet av gladavmat den 9 feb 2010

    Elisabeth Höglund och Malou von S.. som hela tiden avbryter och vill se och höras själva! Så fort den intervjuade ska berätta något intressant så avbryter de med sina förskrivna frågor. Det är suveräna, avstressade och lyhörda personer som Skavlan som kan sitt jobb!!(L) som man vill lyssna på


    På tal om Elisabeth H: Nu har hon inte längre den fulaste frillan i mannaminne - Nya EU-ministern bräcker henne med hästlängder. :D:D:D

  • siggemums 9 februari 2010

    Skrivet av boz1965 den 9 feb 2010

    På tal om Elisabeth H: Nu har hon inte längre den fulaste frillan i mannaminne - Nya EU-ministern bräcker henne med hästlängder. :D:D:D


    Här måste jag hålla med dig boz1965. Av någon oförklarig anledning hade denna unga snygga tjej, valt en outfit inför detta uppdraget, som gjorde att hon såg ut som en tant i övre medelåldern.

  • FarmorMaya 9 februari 2010

    Skrivet av Bianca den 18 nov 2009

    Nja, offentliga personer är inte så illa i dessa tider som de fotgängare, cyklister och rullskidåkare som vistas på gång och cykelbanor i mörkret. Det finns inte en chans i h-e att se er......och DET får mig att gå i taket av frustration för inte är de rädda om livet precis...Ja, jag behöver väl inte tillägga att klädseln är mörk helst svart och alla sorts reflexanordningar tydligen bannlysta :'(


    Håller helt med om detta.
    Men på min lista platsar Annika Lantz bra. Hon borde lära sig att lyssna o tänka innan hon pratar.

  • The_mama97mia 9 februari 2010

    Skrivet av ladymarmalade den 8 feb 2010

    ska inte "klanka ner" på några offentliga personer för då blir jag väl polisanmäld eller nåt för hat eller hets mot kändis. men nåt vill jag klaga på och det är radion. vi lyssnar jämt på radio i bilen men jag är livrädd om det är nåt "pratprogram",för det svärs så mycket och massa könsord och det är "jättekul" att höra såna program på dagtid när man har en 3½åring i bilen...
    nej jag tycker radio ska ha nån j*vla censur före klockan 20.30 iallafall...:@:@:@


    Jag håller med - i skolan jobbar vi hårt på att barnen ska ha nolltolerans och fult språk tillåts inte. Men P3 formligen osar av svordomar, det är svårt att skydda sig emot. Även i teve har ribban sänkts.

  • boz1965 9 februari 2010

    Skrivet av mama97mia den 9 feb 2010

    ... Men P3 formligen osar av svordomar, det är svårt att skydda sig emot. Även i teve har ribban sänkts.


    Men å andra sidan: Hur många unga lyssnar på P3 eller ser på SVT? :D

  • monfo 9 februari 2010

    Jag är trött på ALLA programledare som inte kan hålla inne med vad de själva tycker.
    Oftast klarar sig SVT:s godmorgon ( heter det så?) det är så skönt när panelen får prata ifred och programledaren enbart byter ut ämnena! Men den kära ( läs avskyvärda) fyran med sina självupptagna mediekåta "sepåmig" medarbetare har fått mig att inte titta på 4 över huvudtaget

  • siggemums 9 februari 2010

    Fast jag tycker att Tilde på söndagmorgon är helt underbar i sitt sätt. Jag blir på gott humör och varm i hjärtat av hennes program.(Y)

  • monfo 9 februari 2010

    Jag blir så arg så fort jag ser henne att jag genast stänger av tv:n

  • The_mama97mia 9 februari 2010

    Skrivet av boz1965 den 9 feb 2010

    Skrivet av mama97mia den 9 feb 2010

    ... Men P3 formligen osar av svordomar, det är svårt att skydda sig emot. Även i teve har ribban sänkts.


    Men å andra sidan: Hur många unga lyssnar på P3 eller ser på SVT? :D


    nej det är kanske riktigt, men det inlägget jag svarade på refererade till när man lyssnar på radio i bilen, och där får ungarna bara hänga med... innan man inser vad dom säger...
    Själv har jag alltid radion på i köket o även där baxnar jag ibland när vi ska käka o det strömmar saker ur apparaten...
    Visst är det vi vuxna som styr detta men jag vill själv kunna ha på radion utan att översköljas av invektiv, könsord m.m.
    *ler*

  • boz1965 10 februari 2010

    BALLAR AV STÅL

    Finns det egentligen ett sämre sk*tprogram på TV? Jo, det finns det säkert, men i så fall har det undgått mig.

    Saxat från aftonbladet.se:

    "När jag var ute och promenerade häromdagen såg jag en man klädd i kräftröd djävulskostym som *rusade runt och skrek efter folk. Strax flög han på en äldre dam med sitt kraxande skrän och slog till hennes hatt så den for i gatan. Damen blev rädd och ledsen. Förlorade fattningen. Men den kräftröda vettvillingen brydde sig inte om tårar utan studsade vidare *efter nya offer. När jag passerat galenskapen blev jag tilltalad av en ung jänta som berättade att hon arbetade för Kanal 5, att det jag bevittnat var en variant på dolda kameran och hette ”Ballar av stål”. Jag frågade om hon talat med den gamla damen och bett om ursäkt, men flickan svarade att hon inte hade hunnit. Jag antar att en ledsen och rädd tant är dålig tv och därför ointressant för dessa ungdomar på televisionsunderhållningens skuggsida."


    Jag säger bara att hade han gått på mig och slagit mössan av mig så hade han omedelbums, med hjälp av min ena 46:a, fått veta om hans ballar verkligen var av stål. (N)

    Men jag antar att hans "mod" bara sträcker sig till att hoppa på gamla tanter som inte ger igen. Skulle vilja se honom hoppa på en 2-meters HA-kille... :p

  • 870819 10 februari 2010

    ANNA ANKA! Finns ingen värre person

  • FruAst 10 februari 2010

    Skrivet av 870819 den 10 feb 2010

    ANNA ANKA! Finns ingen värre person


    Medhåll! En kvinna med världens äldsta yrke! (Egentligen skulle man inte ens lägga ner energi på att skriva hennes namn!) Hur kan man framställa sig så korkad?

  • boz1965 10 februari 2010

    Skrivet av FruAst den 10 feb 2010

    Skrivet av 870819 den 10 feb 2010

    ANNA ANKA! Finns ingen värre person


    Medhåll! En kvinna med världens äldsta yrke! (Egentligen skulle man inte ens lägga ner energi på att skriva hennes namn!) Hur kan man framställa sig så korkad?


    Man behöver inte skriva hennes namn. Det räcker med "Kvack!" :p

  • massebasse 10 februari 2010

    Usch... jag tycker synd om alla människor som är uppe på listan här, men det är väl bara att fortsätta...

    Alla #$!?% Rasister, som t. ex. sverigedemokraterna (man skäms verkligen att man bor i Blekinge) :@:@:@

  • Gnurf 10 februari 2010

    (L)(L)(L)ÅHHH....min fina goa härliga Tilde (L)(L)(L)

    Skrivet av siggemums den 9 feb 2010

    Fast jag tycker att Tilde på söndagmorgon är helt underbar i sitt sätt. Jag blir på gott humör och varm i hjärtat av hennes program.(Y)

  • boz1965 10 februari 2010

    Skrivet av Gnurf den 10 feb 2010

    (L)(L)(L)ÅHHH....min fina goa härliga Tilde (L)(L)(L)

    Skrivet av siggemums den 9 feb 2010

    Fast jag tycker att Tilde på söndagmorgon är helt underbar i sitt sätt. Jag blir på gott humör och varm i hjärtat av hennes program.(Y)


    Så! Såååå! Lugn och fin nu Gnurfen! :D

  • Okänd 11 februari 2010

    Skrivet av boz1965 den 10 feb 2010

    BALLAR AV STÅL

    Finns det egentligen ett sämre sk*tprogram på TV? Jo, det finns det säkert, men i så fall har det undgått mig.

    Saxat från aftonbladet.se:

    "När jag var ute och promenerade häromdagen såg jag en man klädd i kräftröd djävulskostym som *rusade runt och skrek efter folk. Strax flög han på en äldre dam med sitt kraxande skrän och slog till hennes hatt så den for i gatan. Damen blev rädd och ledsen. Förlorade fattningen. Men den kräftröda vettvillingen brydde sig inte om tårar utan studsade vidare *efter nya offer. När jag passerat galenskapen blev jag tilltalad av en ung jänta som berättade att hon arbetade för Kanal 5, att det jag bevittnat var en variant på dolda kameran och hette ”Ballar av stål”. Jag frågade om hon talat med den gamla damen och bett om ursäkt, men flickan svarade att hon inte hade hunnit. Jag antar att en ledsen och rädd tant är dålig tv och därför ointressant för dessa ungdomar på televisionsunderhållningens skuggsida."


    Jag säger bara att hade han gått på mig och slagit mössan av mig så hade han omedelbums, med hjälp av min ena 46:a, fått veta om hans ballar verkligen var av stål. (N)

    Men jag antar att hans "mod" bara sträcker sig till att hoppa på gamla tanter som inte ger igen. Skulle vilja se honom hoppa på en 2-meters HA-kille... :p




    Men BULLAR av stål är ett bra matprogram:)

  • Gnurf 11 februari 2010

    JA!!! Verkligen!!! Det danska bakprogramet "Bullar av Stål" är ett av de bästa bak/matprogram jag nånsin sett. Gud vad baksugen man blir....(Y)

    Alltså inte bak i någon slags Tutti Frutti Frk Ananas bemärkelse :D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.