Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Halv åtta hos mig...

  • The_mama97mia 21 januari 2010

    Hehe, vilken tur jag hade att ingen satte emot!

  • Beckis83 21 januari 2010

    jäklarns också..men med tanke på menyn så trodde jag att hon skulle ta det..men jisses hur många misslyckanden kan man ha på samma vecka?! Nästa vecka,Uppsala,mina hemtrakter. Kul!

  • The_mama97mia 21 januari 2010

    WOW kul, jag har bott i Uppsala med omnejd i 17 år... det ska bli skoj att se.

  • Okänd 21 januari 2010

    Det finns bara ett att säga om veckans deltagare,
    Stor i orden liten på jorden!

  • Molgan 22 januari 2010

    Men jag tyckte nog att alla denna vecka visade ett hyfsat bra uppträdande, fast det var mycket som gick snett (Y)

  • chrisq 25 januari 2010

    (Y) äntligen måndag o halv åtta hos mig längtar (L)(L)(L)

  • The_mama97mia 25 januari 2010

    Ja jag sitter bänkad... men kvällens meny låter lite suspekt. Vegetariskt blir det och det är väl inget fel i det....

  • mattant41 25 januari 2010

    Mycket cheesecake tyckte jag det verkade som, men kul att titta så får vi diskutera sedan.

  • Mistys 25 januari 2010

    Uppsala vecka denna vecka :):p(Y)

  • The_mama97mia 25 januari 2010

    Skrivet av Misty09 den 25 jan 2010

    Uppsala vecka denna vecka :):p(Y)


    Hihi, är du med den här veckan???

  • Mistys 25 januari 2010

    Nej ånej , det törs jag inte (L)

  • mattant41 25 januari 2010

    Ja mycket ost blev det ikväll men just nu känns det helt klart som att jag kommer att prova efterrätten i alla fall. Kanske förrätten också men inte till samma måltid

  • farmoringer 25 januari 2010

    Nej, inte blev jag direkt imponerad ikväll...

  • The_mama97mia 25 januari 2010

    Jag håller med farmoringer, inget som impade på mig direkt. Men som jag sa på chatten, tror på kavring i botten på pepparrotskakan där, har svårt att tänka mig det söta i digestive till resten i rätten.
    Med lax o pilgrimsmusslor till är det ju lyxigt så det förslår.

    JAg tyckte jag kände igen huset hon bodde i, är det som kallas Prinshuset? ngnstans i Vaksalatrakten väl?

  • Mistys 25 januari 2010

    Hon handlade på Kvarnen iallafall. Vid Vaksalatorg.

  • Beckis83 25 januari 2010

    ingen kemi mellan deltagarna den här veckan,tyvärr. Maten kanske blir roligare än ikväll får man hoppas.

  • jimboz 25 januari 2010

    Det verkar som Svenska folkets fantasi stannar med cheesecake och Pannacotta....
    Då får jag väl kontra med en Pannacotta Half and Half.....Gör en choklad och en vanlig.
    Sedan är det bara att klura ut hur du ska få det att se snyggt ut.
    Hälften på den ena sidan och den andra hälften på den andra sidan glaset ..

    Annars är jag skitless på att se dessa återkommande på TV

  • The_mama97mia 25 januari 2010

    Ja Jimoz, håller med dig, det går ju inflation i vissa rätter - ett tag var det ju bara chokladganacher!!!

  • boz1965 25 januari 2010

    Missade "halv åtta" på TV så jag såg den precis på TV4 Play. Jag säger bara CHEEZEZ!!!

    Jag hade mått illa av all den osten. :(

  • The_mama97mia 25 januari 2010

    Eller hur boz, det rimmar ju inte med att vego mat är nyttigt enbart... men det var väl i o f s inte syftet med kvällens middag. Men jag var inte imponerad, tyckte hon fick bra betalt i poängväg för att vara måndag med...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.