Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Halv åtta hos mig...

  • Erajscha 21 januari 2010

    Ja den den stackars killen med fluga var verkligen lite övermodig och så blev det bara kaos. Tror nerverna ställde till det för honom också... Eller så var han med flit ett skämt från början till slut.

  • Gnurf 21 januari 2010

    Glöm inte att äggulorna och reduktionen ska stormkoka i 10 minuter FÖRE du tillsätter kyllskåpskallt smör, allt på en gång, bara kör i hela smörpaketet...(Y)

    Lycka till önskar Gnurf.

    Skrivet av jimboz den 21 jan 2010

    Nu får ni hålla i er :)

    För första gången så ska jimboz göra en egen Bea..
    Önska mig lycka till, för ikväll så kan det inte misslyckas...
    Jag brukar sätta dom flesta prylar första gången jag gör dom, men av någon underlig anledning så misslyckas jag den andra gången jag ska göra dom.

  • The_mama97mia 21 januari 2010

    Jag törs nästan sätta en femma på att kvällens matlagare blir vinnaren.

    http://www.recept.nu/1.304760/jessica_gronwall/huvudratter/kott/marinerad_lammytterfile_med_rostad_smapotatis_och_palsternacka_pytt_och_chevrecreme

  • farmoringer 21 januari 2010

    Men man ska nog inte vara säker ändå. Husmorslärarinnan gjorde ganska så bra i från sig..
    Men jag tror nästan som du i alla fall mama97mia... Du vinner ingen femma av mig..:p

  • Gnurf 21 januari 2010

    OJ!!! En helt ny approach på Halvåtta...Vadslagning!! :D Var det 23 poäng hon hade den äldre Rektorskan!?? Å kvällens fruntimmer körde på ganska säkra kort......*funderar funderar*

    Nää...jag sätter inte emot...(H)

  • Okänd 21 januari 2010

    Skrivet av mama97mia den 21 jan 2010

    Jag törs nästan sätta en femma på att kvällens matlagare blir vinnaren.


    Vågar inte sätta emot!
    Hittills har den här veckan varit en katastrof, utom i förgår.
    Jo det var lite si och så då också, man fick inte se allt som hon lagade till. Men jag kan tänka mig att kalvruladerna blev toppen!
    Så i kväll avgörs det.

  • The_mama97mia 21 januari 2010

    Hehe, jan-gunnar, ja det är väl liksom öppet mål ikväll... Men jag gick in i förväg o kollade recepten, ravioli med kantareller till förrätt låter också himla spännande.

  • Dintan 21 januari 2010

    Tror nog som Ni andra men eftersom det varit två katastrofer denna vecka så kan det ju bli en tredje :p

  • Dintan 21 januari 2010

    Skrivet av jimboz den 21 jan 2010

    Nu får ni hålla i er :)

    För första gången så ska jimboz göra en egen Bea..
    Önska mig lycka till, för ikväll så kan det inte misslyckas...
    Jag brukar sätta dom flesta prylar första gången jag gör dom, men av någon underlig anledning så misslyckas jag den andra gången jag ska göra dom.


    Du glömmer väl inte att berätta hur det gick!

  • Beckis83 21 januari 2010

    kvällens matlagare vinner solklart!

  • Dintan 21 januari 2010

    Skrivet av Beckis83 den 21 jan 2010

    kvällens matlagare vinner solklart!


    Baserat på hennes meny eller på de andras misslyckanden?

  • farmoringer 21 januari 2010

    En bra meny behöver ju inte betyda att man lyckas.. :p Så vi får se. Kanske är katastrofernas vecka det här...

  • jimboz 21 januari 2010

    Sådär klart !
    Jag kan säga att den blev okey men inte Wow....Jag fuskade med att hälla i essens istället för att göra från grunden..gör inte det ....
    Den höll på att skära sig bara för att jag skulle vara där och röra helt i onödan..Häll upp den direkt efter att den har gått ihop annars är det risk att den separerar.

  • Okänd 21 januari 2010

    Skrivet av jan-gunnar-j den 19 jan 2010

    Skrivet av mattjejen den 18 jan 2010

    Få se om den andra killen lyckas bättre när han ska göra beasås:p


    Han Kanske satsar på påsvarianten?


    :D:D:D

  • Gnurf 21 januari 2010

    Vadå Sufflé!??? Det var ju inte ens i närheten....:o

  • farmoringer 21 januari 2010

    Ja, vad säger man? Gammal är äldst. Skulle nog ha slått vad ändå med mama97mia...:p (Y)

  • anneli1989 21 januari 2010

    Sufflen var ju dagens skämt alltså!

  • boz1965 21 januari 2010

    Mer misslyckad "sufflé" får man leta efter.
    Med en STOOOOR portion god vilja kanske den skulle kunna passera som kladdkaka...

  • boz1965 21 januari 2010

    En amatör ska inte ge sig på en sufflé.
    Hon borde ha valt nåt enklare.

  • chrisq 21 januari 2010

    (Y)(Y)JAG BARA ÄLSKAR DETTA PROGRAM TREVLIGT SÄTT ATT VISA DET PÅ (L)(L)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.