Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Halv åtta hos mig...

  • farmoringer 1 december 2009

    Jo jag ser...Men jag tycker inte han behövde ha lax både till förrät och varmrätt.
    Idag blir det ju verkligen svensk mat.......

  • The_mama97mia 1 december 2009

    Skrivet av farmoringer den 1 dec 2009

    Jo jag ser...Men jag tycker inte han behövde ha lax både till förrät och varmrätt.
    Idag blir det ju verkligen svensk mat.......


    Visst håller med dig. Idag är det mera klassiker...

  • MammaModesty 1 december 2009

    hade jag varit på dagens middag hade jag nog varit mätt men besviken...

  • The_mama97mia 2 december 2009

    Oh, hoppas ni såg dagens Halv åtta, och tänkte på vad vackert landskapet var kring Arbisteatern. Jag jobbar som ett stenkast från den teatern, åt lunch där förr när dom hade öppet som vanlig lunchresturang.
    Vad gällde käket var det väl sådär - moussakatorn kan jag nog tänka mig att göra. Men det såg mkt smetigt ut med honungen till efterrätten.

    Vad tyckte DU?

  • Gnurf 2 december 2009

    Genomgående låga poäng denna gång...17, 18 och 19. Är det i Norrköping denna gång!?? Är östgötarna så dåliga på att laga mat...:) Förrätten ikväll var det mest intressanta...:p

  • The_mama97mia 2 december 2009

    mmm... Norrköping, första kvällen var i SÖderköping och det har varit bäst hittills tyckte jag, även om det var dubblering av lax.

    Jag skäms att Norrpingarna är så snåla.

    Tycker det där cafébiträdet är trist som inte gillar nåt. Får se vad hon bjuder på imorgon.

  • Gnurf 2 december 2009

    Jag var tillsammans med en Norrpingdam i flera år, hon var då inte snål :) Kul det där med Norrping och Sörping. "Vi åker till Linping" brukade jag säga om Linköping...fast det fanns tydligen inte :) Med samma logik blir alltså Köping bara....

    *PING*

    :D

  • farmoringer 2 december 2009

    Det som intresserade mig idag var förrätten... Havskräftor sitter aldrig fel..

  • The_mama97mia 2 december 2009

    Skrivet av Gnurf den 2 dec 2009

    Jag var tillsammans med en Norrpingdam i flera år, hon var då inte snål :) Kul det där med Norrping och Sörping. "Vi åker till Linping" brukade jag säga om Linköping...fast det fanns tydligen inte :) Med samma logik blir alltså Köping bara....

    *PING*

    :D


    Hehe, har ju inte med Halv åtta att göra, men det är lite kul... själv bor jag i en liten bruksort som heter Finspång. Arbetar både i Norrköping och Linköping.
    Undrar om detta med att Linköping inte låter sig förkortas har lite med hierarkin att göra.
    Vet att det på FB finns en tävling typ om vad som är bäst Norr - eller Lin- köping.

    Vi har annars forskningsprojekt som inbegriper båda städerna -Twincities

    Linköping har redan varit värdort för Halv Åtta.
    Finspång har inte det, jag har inte tillräckligt fint hemma hos mig men jag vet att Finspång har många medlemmar här på MK.

  • The_mama97mia 9 december 2009

    *puffar*
    nu har jag njutit av halvåtta i Stockholm denna vecka, och fascineras av härliga människor o betygsättningen igen..

    Samt... att alla gör chokladfondant till efterrätt??? Om man går tillbaka i menyerna är det glass - eller choklad grejs. FInns inget roligare att göra till dessert?

  • mariaengstrom 9 december 2009

    Håller med dig mammamia! Förstår inte hur dom som väljer ut deltagare tänker när det är iprincip samma mat jämt, och samma dessert två dagar irad. Tråkigt!

    Dessutom tycker jag att dom ska betygsätta alla sista dagen så det blir lite mer rättvisa bedömningar.

  • The_mama97mia 9 december 2009

    Skrivet av mariaengstrom den 9 dec 2009

    Håller med dig mammamia! Förstår inte hur dom som väljer ut deltagare tänker när det är iprincip samma mat jämt, och samma dessert två dagar irad. Tråkigt!

    Dessutom tycker jag att dom ska betygsätta alla sista dagen så det blir lite mer rättvisa bedömningar.


    hmmm ja det vore ju en grej, men då kanske man skulle be deltagarna betygsätta för sig själva direkt efter - o visa det, sen få chans att revidera det?
    Det finns ngt vi kallar för Recall Bias - dvs när minnet spelar en ett spratt och man inte rapporterar riktigt ... man glömmer nämligen fort...

    Jag undrar över andra saker med - lottas man till turordning i den veckan man ska vara med eller väljer tv4 ut efter menyerna?

  • chrisq 10 december 2009

    (Y) tyckte drivas förrätt såg läcker ut får jag testa älskar detta program (Y)

  • Beckis83 10 december 2009

    ingen som sett Masterchef på 8:an? BBC produktion såklart,tycker det slår Halv åtta hos mig. Pernillas jul suger tycker jag..

  • Erajscha 10 december 2009

    Skrivet av mama97mia den 9 dec 2009
    Samt... att alla gör chokladfondant till efterrätt??? Om man går tillbaka i menyerna är det glass - eller choklad grejs. FInns inget roligare att göra till dessert?


    Chokladfondanten är den nya panacottan ;-)


    Dessutom, man vinner aldrig om man är först ut... det är alltid onsdag eller torsdag som vinner...

  • Dintan 11 december 2009

    Hm, det måste jag hålla koll på i fortsättningen. :o

  • The_mama97mia 11 december 2009

    Skrivet av Beckis83 den 10 dec 2009

    ingen som sett Masterchef på 8:an? BBC produktion såklart,tycker det slår Halv åtta hos mig. Pernillas jul suger tycker jag..


    BBC har väl sålt idén om halvåtta till oss?
    Come dine with me...

    Masterchef är kul och mkt mer avancerat, men det är ju samtidigt ngt helt annat.
    Jag erkänner jag är totalt såld på alla matprogram, älskar nakne kocken, masterchef, Rosemary kockskolan, m.m.

    Finns det ngt avvänjningsprogram i 12 steg för en sån som mig? *ler*

  • farmoringer 11 december 2009

    Men jag tycker ändå att veckans halvåtta hos mig har varit kul....Och det är alltid nåt nytt för mig som kan fastna lite längre så man funderar på att kanske tillaga..(Y)

  • The_mama97mia 11 december 2009

    Håller med dig farmoringer, jag är helt totalt såld på halv åtta... älskar programmet!
    Har inte ännu lagat ngt till punkt och pricka enligt deras recept, men som du säger - man plockar upp lite idéer och inspiration. Precis som jag gör ö h t här på MK!
    Nu blir det väl rätt svår abstinens när Halv åtta gör upehåll. Vem vet Mest gör uppehåll också. Suck.
    :D

  • The_mama97mia 11 januari 2010

    *PUFF*

    Som ni kanske förstår är jag överlycklig att det börjar nu igen! ÄNTLIGEN!!!!!!!!!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.