Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Halv åtta hos mig...

  • lena4 11 januari 2010

    Håller med(L)(L)

  • Dintan 11 januari 2010

    Jag med!

    Sitter klistrad :p

  • mattjejen 11 januari 2010

    Samma här(Y)

    Mat, disk, dusch, tvätt... Ja allt måste va klart till halv åtta så jag kan kolla i lugn å ro:p

  • The_mama97mia 11 januari 2010

    Kom gärna in på MK chatten så kan vi diskutera rätter m.m. på en gång efter programmet!
    Jag vet att jag är tjatig....

  • jimboz 11 januari 2010

    Jag tycker att sändningstiden är super på detta program, man har ätit klart och fixat undan..
    Helge Skog kan reta upp mig emellanåt men i det stora hela så är han kul :)

  • Dintan 11 januari 2010

    ja, och så krockar det inte med ALLA andra program som börjar åtta!

  • marianneli 11 januari 2010

    visst är halvåtta hos mig ett skoj matprogram, men varför ska det kollas hur man har det inrett, vi har väl alla olika smak, huvudsaken är väl att middagen är bra och välkomponerad

  • mattant41 11 januari 2010

    Ja så är det igång då halv åtta, bra tid, när allt är undan och jag väntar på att sönerna ska somna utan att ligga och lyssna efter vad jag gör, det som kanske retar mig mest är att jag har lätt att bli sittandes kvar sen och inte få något mer gjort.

  • boz1965 11 januari 2010

    Jag ser en hel del matlagningsprogram, men det här programmet är inget som har fångat mitt intresse.

  • bakakaka 12 januari 2010

    Det enda matlagningsprogram som jag tittar på. Tycker det är urtrist att titta på när andra lagar mat. Men det här är lite annorlunda, tycker det är kul att se hur dom har det hemma, även om smaken är olika, det är den ju även när det gäller maten, eller hur. Tack Helge, utan dej så hade jag nog inte tittat.(Y)(Y)(Y)

  • siggemums 12 januari 2010

    Skrivet av bakakaka den 12 jan 2010

    Det enda matlagningsprogram som jag tittar på. Tycker det är urtrist att titta på när andra lagar mat. Men det här är lite annorlunda, tycker det är kul att se hur dom har det hemma, även om smaken är olika, det är den ju även när det gäller maten, eller hur. Tack Helge, utan dej så hade jag nog inte tittat.(Y)(Y)(Y)


    Precis så tycker jag. Det är kul med så olika typer av människor också.
    Ett av få program som hela familjen vill se och vi tycker Helge är hur rolig som helst!(Y)

  • Okänd 12 januari 2010

    Ja det skall väl vara för Helges skull då.
    Som matlagningsprogram ger det inte så mycket tycker jag.
    Men som en "Hemma hos.mig dockusåpa" vore det nog bättre att kalla det!
    Det ges mer tid i programmet för att se på hur dagens värd bor och hur det är möblerat än åt själva matlagningen som oftast inte visas ingående.
    Jag har inte heller kollat in recepten på deras hemsida.

  • jimboz 18 januari 2010

    Det gick inge vidare för killen att göra en ÄKTA bearnaisesås idag...Jag går nog på Per Morbergs version av Bea :)

  • lena4 18 januari 2010

    Skrivet av jimboz den 18 jan 2010

    Det gick inge vidare för killen att göra en ÄKTA bearnaisesås idag...Jag går nog på Per Morbergs version av Bea :)



    Såg inte så god ut du(N)

  • mattjejen 18 januari 2010

    Få se om den andra killen lyckas bättre när han ska göra beasås:p

  • Okänd 19 januari 2010

    Skrivet av mattjejen den 18 jan 2010

    Få se om den andra killen lyckas bättre när han ska göra beasås:p


    Han Kanske satsar på påsvarianten?

  • Bumbis 19 januari 2010

    Han hade ett väldigt annorlunda sätt att göra såsen på, kanske därför den inte tjocknade för den hade ju inte skurit sig iallafall.

  • Beckis83 19 januari 2010

    ganska typiskt att såsen gick åt helvete när han skröt så förbaskat...

  • Gnurf 21 januari 2010

    Gud...jag tyckte synd om den där unga killen igår när det mesta gick åt skogen för honom när det var dags för varmrätt och dessert :'( Tartedeg som bara kletar och fastnar i underlaget, bearnaisesås som skär sig, Tarte Tatin som fastnar i pannan och blir till äppelmos med kaksmulor...:'( Aj aj aj...om han bara kylt degen några timmar före utbakning och väntat med såsen till precis innan servering (med förberedda ingredienser) så skulle det ju fixat sig. Ren orutin...:)

    Däremot, torr kork i gammel fin konjak är svårt att åtgärda. Bara köra med manuell korkskruv (som han gjorde) lr öppna flaskan i förväg...:)

  • jimboz 21 januari 2010

    Nu får ni hålla i er :)

    För första gången så ska jimboz göra en egen Bea..
    Önska mig lycka till, för ikväll så kan det inte misslyckas...
    Jag brukar sätta dom flesta prylar första gången jag gör dom, men av någon underlig anledning så misslyckas jag den andra gången jag ska göra dom.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.