Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Halv åtta hos mig...

  • kajsa36 20 februari 2009

    Ja det tyckte nog dom andra oxå för hon vann....

  • Gnurf 20 februari 2009

    Så bra då...student behöver kanske 15.000SEK bäst....:D Tack ska du ha!!

  • pisa 20 februari 2009

    jag gillar verkligen detta programmet och Helge Skoog (L)(L) han sätter krydda på programmet med sina roliga inlägg.
    Jag skulle vilja testa det thailändska temat som var.

    Kul att den tjejen vann som körde afrikanskt tema, det var hon och martin tycker jag som var bäst.
    (Y)

  • The_mama97mia 3 mars 2009

    *puffar*
    Vet inte hur ni andra ser på det, men halvåtta är HELIGT här... haha.
    Jag gillar verkligen programmet, även om man kanske inte "köper" alla recept, men hey...
    konceptet är så kul... såg att brittisk tv så klart gjort detta förut, vet inte var Tv4 köpt programidén men vore skoj att veta...

  • anluk 3 mars 2009

    Halv åtta hos mig har jag kollat på ett par ggr och gillat det de ggr jag sett det. Kul att det inte är proffesionella kockar utan helt vanliga människor.

  • sara_89 3 mars 2009

    Halv åtta hos mig, ett störtskönt program med härliga människor som lyckas och misslyckas :) Man hinner få många tips och idéer under den lilla halvtimmen..

  • Gnurf 4 mars 2009

    Jo...det är ju lite som det skulle kunna gå till hemma hos en själv ( uttalas "än schälv" och är norrländska :)). Vilken typ av meny skulle NI satsa på om det var hem till ER som 3 vilt främmande människor skulle komma på middag...klockan halvåtta!??

    Jag skulle köra en cross-cooking mellan italienskt och norrländskt, "Italien goes to Norrland"...typ....:D

  • The_mama97mia 4 mars 2009

    jag säger då det, jag älskar att se på programmet men skulle inte vilja utsätta mig för denna kritik... hmmm...
    Tycker det är jättekul att se hur folk försöker tänka i teman, för min del skulle det nog falla närmast till hands att tänka skog och vilt, typ skogssvamp, viltkött, sen hjortron eller lingon . Det gjorde ngn i ett tidigare program.
    Men underhållning??? hmmm... Här brukar det bli Ac/DC på hög volym till efterrätten.... och eller fördrinken...

    Kanske man skulle ha ett hårdrockstema? Vore fränt ju.

  • Okänd 4 mars 2009

    Förnedrings-TV!
    Fram för hårdrocken.

  • The_mama97mia 4 mars 2009

    bättre hårdrock än förkläde menar du haha
    glöm inte stålhätta på skorna om du ska vara med i tv ... men jag hålle rinte riktigt med om att det är förnedringstv, inte i samma klass (?) som andra program / dokusåpor.... som jag undviker att se på.

  • Gnurf 4 mars 2009

    Nä för tusan...inte kan det klasificeras som förnedringstv. Det är ju lättsamt...iofs med en "offentlig" kritik av Maträtterna. Förnedring är någonting helt annat...åtminstone enligt mitt synsätt....:o

  • The_mama97mia 4 mars 2009

    håller med du Gnurf

  • Gnurf 5 mars 2009

    Jaha...det är klart att det krävs en norrlänning för att visa Ståkkhålmarna hur man lagar mat :D Men Herrejösses...taktikrösta för att man själv ska vinna!!?? :Z Det där var allt en riktigt lömsk Kvinna, tack och lov med så kass mat att hon var chanslös...trots tjyvknepen...(Y)

  • Pirkko 5 mars 2009

    Hon är ett exempel vad en del av människor kan göra för pengarnarnas skull.

  • The_mama97mia 5 mars 2009

    ja, ikväll blev jag besviken, fy vilken ful-röstning
    Mattias borde ha vunnit, klart bäst mat.
    Fast jag föredrar mitt kött mindre rött.

  • Erajscha 5 mars 2009

    Fast jag tycker hans självgodhet drog ner det...

  • Gnurf 5 mars 2009

    Nähä...en självgod norrlänning :) Finns såna!?? :o

  • Irene_Roos 6 mars 2009

    Gaaahh! Vad arg jag blev på den fruktansvärda kvinnan igår som gav en FYRA när hon tidigare suttit och höjt rätterna till skyarna.:@

    En FYRA ger hon - för att hon vill vinna själv. Fyyy!
    Snacka om att visa hela sverige vilken ogin och ogenerös människa man är.
    Jag är glad att inte jag känner henne !
    (N)

  • Atiin 6 mars 2009

    Håller med om gårdagens röstning, helt absurt att göra så där, pinsamt dåligt, hennes mat var ju klart sämst, hade ju aldrig vunnit själv, spelar ingen roll vilka hon hade mött. Han som hade middagen igår skulle ha vunnit, men hon som vann hade ju fantasisk mat hon med.
    Har själv sökt till programmet men verkar inte komma med, eller bor man i helt fel stad...

  • anneli1989 6 mars 2009

    Jag älskar programet och så är de ju sinnessjukt kul med matlagningsprogram jag tröttnar aldrig.
    Jag skulle tycka de var roligt att köra en meny som är så nyttig som möjligt men ändå stört god. Blir mer spännade om man försvårar för sig lite. för let´s face it om man får använda obegränsat med grädde smör och socker är de inte så svårt att locka smaklökarna.
    Helge gör bra ifrån sig här. han passar som kommerntator.

    Igår kväll svängde jag ihop en pannacotta med ytterst lite fett och inget tillsatt socker! och de blev gott, se på fan! med lite fantasi kanske man lyckas vara snygg på stranden i sommar!

    Recept pannacotta
    1 dl mjölk
    1 dl turkisk yogurt
    1 dl sylt utan socker, helst hemgjord

    10 kardemumma kärnor
    vaniljstång
    kanelstång

    2-3 gelatin blad beror på hur du gillar den.

    blötlägg gelatinbladen i minst fem minuter. koka ihop de övriga infredienserna, sila allt och rör sen ner bladen tills de smält. häll upp i glas och låt stå kallt några timmar.

    kram Jess

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.