Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Halv åtta hos mig...

  • anluk 2 november 2009

    Har inte upptäckt halv 8 hos mig förrän denna säsongen och har blivit helt frälst. Så roligt upplägg och vilken mat. Har fått en hel del idéer redan och det är ju faktiskt mat som inte är krånglig eller omöjlig att fixa till själv. Snart börjar det....En halvtimme kvar:)

  • lena4 2 november 2009

    Visst är det kul.

  • jimboz 2 november 2009

    En trevlig serie..Jag är lite förundrad över butiksvalet Lidl ? Jag hoppas verkligen att dom får handla någon annanstans och det bara är spel för galleriet. Dom är ju sponsrade av skräpbutiken men det är lite fattigt av TV4 att inte göra en egenproduktion utan stora matkassar med eländet .

  • The_mama97mia 2 november 2009

    Inte handlar dom bara på Lidl inte, Mkt ICA MAXI med

  • The_mama97mia 2 november 2009

    Jag har undrat hur dom gör med inköpen, står deltagaren för den kostnaden helt själv? Det varierar ju en hel del i råvaror o kostnader.... SKulle vara kul att se vad det kostade för varje meny, samt dryckesvalen...

  • jimboz 2 november 2009

    Skrivet av mama97mia den 2 nov 2009

    Jag har undrat hur dom gör med inköpen, står deltagaren för den kostnaden helt själv? Det varierar ju en hel del i råvaror o kostnader.... SKulle vara kul att se vad det kostade för varje meny, samt dryckesvalen...



    Samma här !
    Jag undrar om dom har en budget och hur stor den är..Men mina konspiratoriska tankar för mig åt det kommersiella hållet så det är väl sponsrat det också(Vinet).

  • The_mama97mia 3 november 2009

    Lustigt, jag tänkte på detta igår. I eftertexterna stod det att programmet var sponsrat av LIDL. Men gårdagens deltagare handlade på ICA?

  • The_mama97mia 9 november 2009

    Äntligen måndag! Halvåtta börjar nu, jag tittar o chattar samtidigt, join me i MK chatten!

  • Lenael 9 november 2009

    Bra meny idag. (Y)

  • The_mama97mia 9 november 2009

    såg jättegott ut allt.
    Men det verkar vara förgjort att gå först ut i tävlingen, den deltagaren får alltid sämst betyg!

  • Lenael 9 november 2009

    Nåt o tänka på om man ska va me. (skoja bara)
    Det verkar roligt men dels är jag för feg och har inget så fint hem.

  • Mistys 9 november 2009

    Skrivet av mama97mia den 3 nov 2009

    Lustigt, jag tänkte på detta igår. I eftertexterna stod det att programmet var sponsrat av LIDL. Men gårdagens deltagare handlade på ICA?


    Dom handlar på den butik som personen dom ska vara hos väljer att handla på. Jobbar själv i en butik där vi hade filminspelning nyss. Dom ringde och sa: - personen är stamkund hos er och vill handla där, är det ok att filma ??
    Vem som stod för notan i slutändan vet jag inte. Personen betalade själv i kassan men gjordes kanske upp senare.

  • The_mama97mia 10 november 2009

    Skrivet av Misty09 den 9 nov 2009

    Skrivet av mama97mia den 3 nov 2009

    Lustigt, jag tänkte på detta igår. I eftertexterna stod det att programmet var sponsrat av LIDL. Men gårdagens deltagare handlade på ICA?


    Dom handlar på den butik som personen dom ska vara hos väljer att handla på. Jobbar själv i en butik där vi hade filminspelning nyss. Dom ringde och sa: - personen är stamkund hos er och vill handla där, är det ok att filma ??
    Vem som stod för notan i slutändan vet jag inte. Personen betalade själv i kassan men gjordes kanske upp senare.


    Tack, kul att veta!!!

  • The_mama97mia 11 november 2009

    Idag när jag tittar på Halvåtta, så slår det mig att man ganska sällan får se dom provsmaka sina alster under tillagningen???? Jämför med Per Morberg.... som smakar av allt hela tiden?
    ELler jag kanske bara har varit ouppmärksam?

  • maria_wijk 11 november 2009

    Klart dom provsmakar, det gör man ju alltid innan servering.....men nu är det ju ett ihopklipp man får se. Klippte dom inte ihop vore nog varje program typ 4 timmar långt eller längre minst med både förberedelser + middagsförfarandet.

  • jimboz 11 november 2009

    HJÄLP ! Vart tog receptet på Glassen vägen ? Jag ser bara Schweizernötkakan på hemsidan .

  • The_mama97mia 11 november 2009

    Håller med dig Jimboz, vad hände med glassen??? Och vart ska man efterlysa det receptet???

  • jimboz 11 november 2009

    Jag blev faktiskt smått upphetsad över Glassen, då visar dom bara kakan som finns i tusen exemplar på nätet...Vi får starta ett upprop på Facebook :)

  • The_mama97mia 11 november 2009

    Jag var tvungen att gå in på tv play o kolla igenom programmet ifall jag missat ngt, men i själva programmet nämns inte hur hon gör glassen eller de kanderade rosenbladen, utan hon beskriver det med ord under middagen.... Citron, lime och florsocker och sen då???

  • nettans 11 november 2009

    SKickat mail till TV4 för jag vill oxå HA receptet. Får se om de svarar...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.