Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Handen på hjärtat...

  • sessa79 26 december 2009

    ja absolut.. mina barn blev överlyckliga av alla paket..

    god mat o dricka o trevligt sällskap av familjen..

    Handen på hjärtat :

    har du gått upp nått i vikt över julen??

  • jimboz 26 december 2009

    Hehe ! Kom hit med vägen så får vi se :)
    För min del är Julen inte slut ännu. 1 varv till blir det.






    Ska du byta någon Julklapp du fått ?

  • boz1965 26 december 2009

    Nej, jag är jättenöjd med mina julklappar.

    Handen på hjärtat:

    Julen är över och du har problem att få ekonomin att gå ihop.
    Lånar du ur ditt barns spargris utan att berätta (en av fem gör det enligt AB)?

  • flingsalt 27 december 2009

    Nej, jag hade frågat om jag hade behövt låna - oavsett om det är från ett barn eller en vuxen.

    Handen på hjärtat:

    Svarar du ärligt här oavsett vad det är för fråga som kommer? (eller undviker du jobbiga frågor) ;)

  • Lenael 27 december 2009

    Jag svarar ärligt när jag svarar. :)
    Har avstått när frågan varit för "svår" :(


    Är du trött på julen och längtar till vardagen?

  • flingsalt 27 december 2009

    Nej, jag njuter! Jag har semester och det är helt underbart! :)

    Hur mycket pengar lade du på julklappar i år?

  • jimboz 27 december 2009

    Jag hamnade på runt 2 tusen tror jag..Ovanligt billig Jul denna gång :)




    Handen på hjärtat

    Är du trött på Julmat eller håller intresset ända fram till Nyår ?

  • Linlock 27 december 2009

    Nej, jag är jättetrött på julmat, var det tyvärr redan innan jul efter att jag lagat julbord på jobbet några gånger...

    Har du inför en vän/partner el dyl förnekat att du surar om något denna har gjort eller sagt att det är överspelat när du egentligen gått och ältat och varit långsint?

  • sessa79 28 december 2009

    jo det har man nog gjort några gånger.. men man vill inte visa sig * grinig * utan hållt det för sig själv..

    Handen på hjärtat :

    Har du råkat sätta en bildörr på nån annans bil o gjort ett märke och sen bara åkt därifrån utan o sätta en lapp ???

  • boz1965 28 december 2009

    Nej, har inte ens körkort (aldrig känt behovet av ett) - ännu mindre har jag bil. :p

    Du hittar en femhundring på gatan men kan inte lokalisera den rätte ägaren. Behåller du den eller lämnar du in den till polisen?

  • kari58 28 december 2009

    Jag behåller den, elak som jag är.:'( Tycker du att du har druckit mycket under jul helgen?

  • sessa79 28 december 2009

    nej.. blev några glas på juldagen.. annars var jag helt nykter de andra dagarna

    handen på hjärtat :

    har du nån gång fått en present eller gåva som du sedan gett bort i gåva till nån annan ??

  • jimboz 28 december 2009

    Ja det har jag gjort faktiskt...En kokbok och några andra saker jag inte kommer ihåg...
    Skicka vidare liksom, kan man väl kalla det :)






    Handen på hjärtat :

    Har du blivit kär i någon väns kille/tjej och gjort så det spruckit mellan dom ?

  • kari58 28 december 2009

    Nej alldrig, där går gränsen. Är du helt nöjd med dig själv, skulle du villa ändra något kroppsligt?

  • boz1965 28 december 2009

    Nej, är nog rätt nöjd som det är. Ingen mening med att gå omkring och vara missnöjd, livet är för kort för det. :)

    Handen på hjärtat:
    Har du någon gång skaffat nåt större/bättre/dyrare bara för att bräcka grannen?

  • sessa79 28 december 2009

    nej det har jag inte..

    Handen på hjärtat :

    har du nån gång beställt resa utomlands o sen märkt att det blev för dyrt så du fick avboka resan..

  • sessa79 28 december 2009

    nej det har jag inte..

    Handen på hjärtat :

    har du nån gång beställt resa utomlands o sen märkt att det blev för dyrt så du fick avboka resan..

  • jimboz 28 december 2009

    Resor ?
    Enda gång jag har haft råd med resor är när brorsan bjöd mig och mina 2 barn till Thailand....
    Avboka denna......Finns inte på planeten :)





    Handen på hjärtat :)

    Du har fått reda på att din bästa kompis är olycklig och vill bara lämna jordelivet.. Din man/kvinna behöver dig på en viktig buisness trip..Ni har det jobbigt ekonomiskt..
    Vad gör du ...?

  • boz1965 28 december 2009

    Är det på det viset att kompisen är mer eller mindre suicidal så går h*n före - lätt. Inga pengar i världen kan uppväga ett liv.

    Handen på hjärtat:
    Ditt barn har fått en mobiltelefon med abonnemang och lyckas få räkningen att springa iväg REJÄLT. Hur hanterar du detta?

  • jimboz 28 december 2009

    Får jag svara på denna :)
    Jag har ju kontant telefoner till oss :)
    Jag är ju en sukker så jag fyller på deras mobiler. Men jag gör det en gång i månaden.
    Det bär iväg ibland. men ungar ska inte ha fri tillgång till mobil tjafset.
    Jag tänker inte göra reklam för något bolag men vi fixar det .....



    Mår du alla tiders nu eller är det som vanligt ?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.