Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Handen på hjärtat...

  • boz1965 18 december 2009

    Så skonsamt som möjligt, men JA det hade jag gjort.

    Ditt husdjur har blivit akut sjuk, men inte livshotande. En operation kostar skjortan och du har lite pengar och ingen försäkring som täcker kostnaderna. Lånar du pengar till operationen eller säger du åt veterinären att avliva djuret istället?

  • sessa79 18 december 2009

    isåfall lånar jag.. om inte djuret är väldigt gammalt...

    Handen på hjärtat :
    köper du ofta grejor på avbetalning..???

  • boz1965 18 december 2009

    ALDRIG! Eller... Ja, nästan aldrig. Jag tog ett banklån för att kunna köpa nya möbler till hela mitt hem en gång i tiden. Annars föredrar jag att betala direkt.

    Handen på hjärtat:
    Blir du sur när din partner inte vill sexa med dig?

  • zimple 18 december 2009

    Jag hatar att städa men dammsuger 2-4 ggr i veckan men inte så noga. Har hund.. Suck. Ids bara sätta undan dammsugaren då vi får finfolk på besök. (Y) Annars skulle jag aldrig orka dammsuga. Är ju nästan jobbigare att dra fram den än själva dammsugningen.
    Extra noga kanske 4 ggr/år. Noga kanske var 6:e vecka...

    Motionerar? Aldrig i princip. Försökte med gymkort i våras och då släpade jag mig iväg med en kompis 2-3 ggr/v. Men gör inte om det. men vänta bara, har en träningmaskin hemma, ska bara börja använda den.

    Köper väldigt sällan skräpmat hem. Fast jag äter ofta ute i jobbet och ibland finns det bara skräpställen att gå på.. :(

  • Littlechef 18 december 2009

    Ärligt talat nej man skall respektera sin partner tycker jag, Fast det har ju hänt att jag har blivit lite besviken men så är det väll ^^

    Hur ofta städar du huset?

  • sessa79 18 december 2009

    nja.. jag bor ju i lägenhet.. man plockar ju lite här o där varje dag.. o städar gör jag när det behövs o syns ;)

    Handen på hjärtat :

    fiser du ljudligt hemma???

  • 123Linnea 18 december 2009

    Nix (det har ju hänt förstås, men i stort sett - nix)

    Finns det personer i din närhet som du anser har dålig smak - eller tycker du att alla gillar ju det de gillar?!

  • boz1965 22 december 2009

    Försöker att ha överseende med det jag anser vara dålig smak eftersom det mycket väl kan vara god smak för nån annan. Det här med smak är ju så väldigt subjektivt.

    Handen på hjärtat:
    Har du handlat ALLA julklappar än?

  • lena4 22 december 2009

    Ja jag har handlat alla klappar utom en blomma till min far. Det blir ikväll.

    Handen på hjärtat..........
    Har du stulit julgran nån gång?

  • boz1965 22 december 2009

    Nej, aldrig! Har gratis gran från en polare med egen skog.

    Rejäl hemmastereo eller rejäl bilstereo - vad går bort?

  • fiddili 22 december 2009

    Rejäl hemmstereo går bort.. Bättre med bra ljud i bilen.

    Ärligt:

    Har du stulit en penna eller dylikt på jobbet?

  • jimboz 22 december 2009

    Jag har Lånat några stycken ja :) Fast jag är så dålig på att skriva








    Handen på Hjärtat......

    Är Julen ett Jippo ?

  • Lenael 22 december 2009

    Jaa!!!!!!!!!
    Årets julklapp!
    Säljrekord!
    Mat mat mat!!!! och sen kola knäck o.s.v.
    Men om man lugnar ner allt kan det vara riktigt mysigt och trevligt. (L)
    så God Jul till er alla.


    Handen på hjärtat.....
    Minns (vet) du varför vi firar jul? :o

  • sessa79 22 december 2009

    hm.. var väl att jesus barnet föddes va?? .. kanske ute o cyklar helt.. :'(

    Handen på hjärtat :
    har du köpt för mycket till julen så din ekonomi kommer vara dålig fram till nästa lön???

  • jimboz 22 december 2009

    Så är det varje år, man stålsätter ekonomin som vanligt :'(
    Vi vuxna ska INTE köpa något till varann MEN vem faan lyssnar :)







    Har du tagit lån för att klara Julen någon gång ?

  • sessa79 22 december 2009

    nej det har jag inte.. jag är faktiskt väldigt duktig.. jag brukar vara klar med julklappar typ i oktober.. hatar o få dålig ekonomi pgr av julklappar osv..
    vill inte stressa o leta efter nått o köpa heller.. utan är jag i en affär o hittar nått så köper jag det o lägger undan..

    Handen på hjärtat :

    gråter du när du ser romantiska filmer??

  • jimboz 22 december 2009

    Duktig flicka..Din man är lyckligt lottad(Y)



    Absolut , Jag är en känslig varelse...Senast de var när Will Smith hankade sig fram med sin son i filmen Pursuit of happiness..Jag kanske inte fäller tårar direkt när det är romantik. Snarare när folk far illa..


    Handen på hjärtat !
    Tror du på evig kärlek och trohet ?

  • sessa79 23 december 2009

    hm.. skulle vilja göra det.. men nej..

    Handen på hjärtat : om du sitter på tex en buss o en äldre männinska stiger på.. erbjuder du din plats om det inte finns några sittplatser kvar?? fast du vet att det är långt o åka o du antagligen då får stå väldigt länge under turen ..

  • idea_ 23 december 2009

    Om det är någon som är gammal OCH skröpplig, ja, eller om det kommer en mamma/fröken med små barn, småttingar ska inte stå i bussen!

    Har du någon gång bjudit på något som du säger är hemlagat fast det inte är sant (köpt på ICA, Coop eller dylikt).? Kom igen, handen på hjärtat var det... man har ju sett reklamen med äppelpaj från frysen :D

  • jimboz 25 december 2009

    Nej det har jag inte ,men jag har tänkt att göra det..Jag skulle bjuda på en Ben and Jerry's Chunky Monkey Ice Cream på självaste Julafton 2009 (Igår) Jag orkade inte helt enkelt för mina ungar hade snott dom bananer som jag skulle använda..Men jag såg ingen heder i att ljuga, gå och köpa och sedan lägga den i en egen förpackning...Jag gjorde glassen men glömde den i frysen lik förbannat. Vi ska träffas på annandagen igen och nu har jag lagt in en reminder i mobilen senil som jag är :)



    Handen på Julen
    Tycker du att Julafton blev som du förväntade dig ?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.