Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Handen på hjärtat...

  • jimboz 16 december 2009

    Den enda vägen till ett sunt förhållande är att vara ärlig ,så jag väljer nog att berätta om mitt problem.








    Du har kommit hem från en blöt mallorca resa och du känner att det kliar lite där det inte borde.
    Berättar du för sambon om din otrohet eller springer du till veneriska klubben och låtsas som inget hänt, du avböjer sex ett par veckor för någon annan dum bortförklaring. ?

  • Tant_Anita 16 december 2009

    Sex är otänkbart i det fallet, sen får får du tolka det som du vill. ;)

    Pantar du flaskor eller kastar du dem?

  • sessa79 16 december 2009

    jag pantar..

    Handen på hjärtat :

    Källsorterar du som man bör göra ??
    matrester , plast , glas , osv....

  • jimboz 16 december 2009

    Sorry men vi har inte kommit så långt och jag skulle säkert slarva ändå.......







    Är du snäll mot någon du känner eller släkting bara för att hon eller han är välbärgad och det lilla arvet kan hänga löst om du klantar till det ?

  • Huss 16 december 2009

    Aldrig eftersom jag är föräldraledig. Men jag hade inte kunnat gjort det på jobbet heller.

    Vad är det pinsammaste du minns?

  • jimboz 16 december 2009

    Jag var bara tvungen att svara på den frågan :)

    Ungarna och jag var i Thailand 2003.
    Jag,brorsan,ungarna hans fru och en del andra gäster satt och åt vår sista middag tillsammans (trodde jag)..
    Jag och brorsan skulle ut och fira en sista gång på kvällen efteråt var det tänkt.
    Jag satt och pillade med mobilen och tyckte att något var fel. Jag frågade vad det var för datum.
    27 Juni kläckte brorsan ut...Ajdå
    Jag hade tagit fel på datum och vi skulle alltså ta flyget hem om 2 timmar och inte dagen därpå...Satan i gatan vad jag skämdes och ingen fattade vad som hände men vi hann med planet iallafall
    middagen kom in samtidigt som vi fick ge järnet till hotellet...


    Jag bollar över samma fråga :)

  • boz1965 17 december 2009

    När jag nymornad och i halvmörkret efter en blöt kväll på stan råkade ta på mig tjejens trosor istället för mina egna kallingar... :( Hon tyckte såklart att det var helfestligt och jag fick höra om det i dagar efteråt... :'(

    Vilken är din sämsta "raggreplik" som du faktiskt lyckades med?

  • MammaModesty 17 december 2009

    Haha.. det måste vara... "ska du med hem sen eller.. jag har inte tid o vänta på ditt svar innan alla har gått hem" :p

    har du någon gång misslyckats med maten när du ska ha gäster och det slutat med att de nästan inte åt något???

  • jimboz 17 december 2009

    Jag fyllde 35 år och en kompis(nåja jag kände honom bara) skulle hjälpa till då han har varit kock..
    menyn bestod av fläskfilé black and white med potatisgratäng..Han ber mig köpa in varorrna samt vin och konjak till såserna. 2 flaskor vin och en halva konjak. Han använde en flaska vin och några stänk konjak och resten söp han upp i mitt kök. När han skulle göra rosor av tomaterna 11 pers så skar han sig i handen det fylleaset .Hela köket blev till Gamla Stans blodbad och mina gäster satt och väntade 1,5 timme på huvudrätten. Folk blev fulla och ingen åt upp middagen då den serverades mer eller mindre kall.

    En oförglömlig födelsedag som jag numera skrattar åt :)



    När du köper julklappar tänker du med hjärtat eller bara för sakens skull ?

  • frucaos 17 december 2009

    Skrivet av boz1965 den 9 dec 2009

    Nu har jag visserligen inte några barn (vad jag vet själv :p) men jag skulle inte kunna slå mina barn. Kan inte tänka mig någon situation där det skulle kunna vara "försvarbart".

    Det märks att du inte har några barn - för tro mig, blir man tillräckligt irriterad och dessutom inte har fått sova ordentligt pǻ ett antal nätter så kan det vara riktigt svårt att låta bli ... tyvärr.

  • boz1965 17 december 2009

    Försöker att fundera ut vad som skulle passa till vem. Tyvärr gör jag det alltid i sista minuten, så "lilla julafton" stressas bort.

    Gör du nåt för att slippa reklamen på internet, t.ex. använder webbläsaren Firefox med tilläggen AdBlock och FlashBlock?

  • sessa79 17 december 2009

    mm.. hatar reklam....

    Handen på hjärtat :

    har du varit otrogen

  • kari58 17 december 2009

    Det har jag varit när jag var yngre,:( nu är man lite mer förståndig o är mer rädd om kärleken.. Har du någon gång stött på nån på jobbet?

  • sessa79 17 december 2009

    ja det har jag.. o några år senare har vi 4 barn :)

    Handen på hjärtat :

    har du nån gång ljugit för att det ska låta bättre i nån annans öron??

  • jimboz 17 december 2009

    Det är sällan jag ljuger..Jag får för mig att min näsa växer då :)

    Självklart har man vässat till saker ibland. Men handen på hjärtat, jag är dålig på att överdriva om mig själv. Det är väldigt sällan faktiskt.....





    Tycker du att det är rätt att dom rika gnäller för att dom betalar mer i skatt ?

  • boz1965 17 december 2009

    Absolut INTE. Man ska skatta efter förmåga, inget snack om saken.

    För att förtsätta på skattelinjen:
    Bör strandnära eller andra attraktiva tomter/fastigheter beskattas högre än mindre attraktiva lägen?

  • idea_ 17 december 2009

    Kan man inte införa att alla betalar fastighetsskatt efter vad fastigheten kostade i inköp? då tvingas inte fattiga pensionärer att flytta för att deras område "plötsligt blivit populärt" så att bostadspriser och därmed skatter stigit raketartat! :(

    Har du någon gång lämnat in något "trasigt" till affären under garantitiden och tigit om att du själv kan vara delaktig till problemet.

  • sessa79 18 december 2009

    nej faktiskt inte.. har inte behövts än.. peppar peppar :'(

    har du nån gång skickat tillbala nått tex chips till tillverkaren o klagat utan att det igentligen var nått fel utan du hoppats få tillbaka flera påsar ???

  • jimboz 18 december 2009

    Nej men en kompis hade skickat tillbaka en ask Läkerol som han sa var gammal.
    2 veckor senare så fick han bärhjälp från posten :)
    Han fick en hel kartong läkerol tillbaka..Den gamla goda tiden när anseende fortfarande skattades högt.





    Du ser att granntjejen har en blåtira, frågar du henne vad som hänt eller låtsas du som ingenting ?

  • kari58 18 december 2009

    Jag frågar henne vad som har hänt...... Om du visste att din väns partner var otrogen skulle du berätta det för henne/ honom?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.