Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur ser/såg din dag ut i dag? Liten dagbok

  • annelieberggren 8 oktober 2008

    Vaknade 5 av lillen :(, somnade som tur om igen... Jag och gubben for till stallet 9, i dag ska jag ut och köra vår 2 åring för 1:a gången hemma. Han har varit på profsträning i 1 år.
    Det gick jätte bra, han var så cool (Y) inte ens 2 älgar skrämde han.... dom stod kvar i alla 3 varven, pojken började titta efter dom när vi närmade oss där dom stod, han skrek rakt ut :D det var som om han ropade efter dom :D
    Sen for gubben och jobba...
    Har fått min tid för min höft operation, (Y) ska nu få byta ut höften... gruvsamt men skönt.
    Nu blir det 3 månader utan hästkörning samt 2 månader då jag ej får göra något i stallet :'(
    Jag ska göra en speciell höft byte, dom cementerar ej fast den...
    Är det ingen som har gjort det som kan tala om för mig hur fort den läker fast och man får göra något....

  • Babzan 11 oktober 2008

    På förmiddagenn skickade jag i väg familjen till V-ås. Tänkte att de skulle handla mat medans jag storstädar. Det går så segt med städningen:( Hamnade visst här i stället..
    Nå väl, köket och badrummet skiner liksom trappen till övervåningen:) Ingen ser väl ändå dammråttorna bakom soffan,eller?
    Nu ska jag stänga av datorn och ta mig i kragen för killarna och tjejen är fortfarande borta men dammråttorna är kvar.....

  • Tillberga 19 oktober 2008

    19 okt
    dagen har jag tillbringat i bilen
    startade kl 8 i morrse i Yttervik Tärnaby och körde ner till Västerås
    så nu är jag lite trött i baken och i huvudet
    en macka och sen sova

  • edla 19 oktober 2008

    Idag har jag varit ledig. Har tvättat lite,tittat på en film,pratat i telefonen och suttit framför datorn. Och så har jag fikat på jättegott te och smarriga bullar.

  • farmoringer 2 maj 2009

    Idag har jag varit och handlat täcken och kuddar. Kuddarna var, är, till soffan. Senare på dagen var det grillning till middagen. Nu börjar det närma sig hundpromenad.

  • lilas 2 maj 2009

    Jag blev väckt av min lille son kl 7.30(L). Då blev det frukost, sen gick vi på promenad med hunden. Klockan 10 började min 11-årings fotbollsmatch (första för säsongen), och dom vann med 3-2(Y). Sen lagade vi lite lunch. Mina svärföräldrar kom på eftermiddagsfika, sedan var det en lååång hundpromenad. Nu har vi grillat och haft "lördagsmys":). Jag har nyss nattat och läst saga för lillkillen. Snart dax för hundpromenad igen, sen ska jag ta det lugnt med familjen framför TV:n:)

  • fleming 2 maj 2009

    Kul tråd men osäker på om någon mer än jag är intresserad av vad jag gjort....
    Har i alla fall löst melodikrysset, gått på stan, hittat en superskön blus/tunika, sovit en timme på eftermiddagen, stekt lax, gjort en sås med creme fraiche, en vitkålssallad från ett recept jag hittat här, gjort en lista på att-göra-saker och druckit en wiskey.....

  • kattgnag 2 maj 2009

    Här har vi klyvt ved hela långa dagen, fick sluta när det började mörkna...

  • Tillberga 3 maj 2009

    3 maj 2009
    nu är de +12,6° i skuggan och de blåser lite solen finns bakom molnen
    jag skall inte göra nån ting i dag hoppas jag
    har mamma på lasarettet och har farit där som en tok hela helgen och i dag tänker jag strejka

  • pia61 3 maj 2009

    Här har vi +20 grader varmt och sol! (Y)
    Jag jobbade till 14.00, mannen snickrar på altanen.
    Ikväll blir det bio, mannen går på X-men och jag på The boat that rocked...smaken liksom baken är ju delad!!! :)

  • 123Linnea 3 maj 2009

    Det har blåst lite kyligt idag.
    Vädrat sängkläder och städat - inte så kul.
    Varit med dottern och handlat ny mp3 - lite bättre.
    Planerat hyllor till altanen - ganska inspirerande faktiskt!

  • farmoringer 3 maj 2009

    Har idag börjat träna ena hunden med dummies. Snön har ju äntligen försvunnit så man kan börja arbeta med hundarna på ett annat sätt nu.
    Har bäddat rent i sängarna och tvättat två maskiner.
    Har lagat middag idag, Magdas älggryta.
    Min dag i korthet..var detta.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.