Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur ser/såg din dag ut i dag? Liten dagbok

  • pedalen1965 24 september 2008

    Idag har jag gjort en tinktur av fläderbär ifall influensa skulle dyka upp.
    Man häller 1 dl fläderbär i en burk eller flaska och häller över fem deciliter okryddat brännvin. Förslut väl och låt stå ljust i två veckor. Skaka försiktigt varje dag. Sila genom ett kaffefilter i nylon. Förvara den färdiga tinktuten mörkt.
    Ta sen 30 droppar 3ggr/dag vi influensa.
    För övrigt har jag pysslat några timmar i trädgården i det helt underbara vädret. (L)

  • tantdrake 24 september 2008

    :'( fjärrvärme.....är säkert gott då det är installerat?! min och kittekattens dag har idag bestått i att hålla oss undan herrarna med borrarna. Och det enda vi fick ut av det var att vi har en massa hål i golvet som innebär att vi hör grannen nedanför pinka, titta tv och snarka (N)
    Nå. I morgon är en annan dag :D hoppas jag. Har faktiskt tackat ja till en lägenhet i grannkommunen också. Närmare jobbet. Förhoppningsvis mer isolerad?

  • Tillberga 25 september 2008

    en underbar morgon +8° och solsken
    och jag är LEDIG från jobbet
    men jag måste ändå dit för jag har glömt en hel del somskall göras innan klädbytardagarn
    som "bryter ut" i helgen
    sen skall jag till banken och prata mammas pengar på efm
    men vist hinner jag ut i solen
    ner på stan och ta en fika med en kompis
    skall bli så himla skönt

  • tantdrake 25 september 2008

    :o Idag ska här bytas element. Ut med de gamla och in med de nya.
    Dra ut eltrådarna från väggen. Borra lite nya hål. Skruva en stund. Kafferast. Riva lite till. Lunchrast. Nu har de flyttat in med en jättelåda nya verktyg. Oljudet är obeskrivligt.
    Fram och tillbaka har de sprungit de olika grupperna. Sand och skit i hela lilla tvåan och katta börjar få fnatt!
    Suck. Trodde aldrig jag skulle säga det här men...vet ni hur less jag är på karlar idag??!!!
    Fast de här verkar ju iallafall händigare än genomsnittet..... Om man nu ska trösta sej med nåt :'(

  • Tillberga 2 oktober 2008

    i dag är det torsdag och våra klädbytardagar är över
    tro de eller ej men vi sålde för ca 186 000:- på tre dagar
    och då kostar en fin overall t.ex 50:- och en BRA sittvagn 200:-
    om de inte var sista dagen (i går alltså) för då var de 50% på allt

    jag är helslut i kroppen och knoppen

    så är de ju så att jag har mitt älskade lilla barnbarns barn här oxå mitt i röran
    men de är ju bra för då kan mamma Hannah köpa billiga overaller och sånt som behövs man man är liten

  • pia61 2 oktober 2008

    Ledig dag, härligt!
    Var ute med mina hundar, min syster och min svåger på långpromenad i nästan 2 timmar, härligt! Kaffe hos syrran sen. Hem och fixa vardagsbestyr innan jag nu i em träffade en träningskompis och tränade våra hundar, speciellt min ena då som är en omplaceringshund och som jag har lite problem med, gick kanon!
    Handling och kvällsmat, har bakat Hurtbullen från Arla, jättegó, testa den, rekommenderas varmt. Nu väntar TV-soffan!
    (Y)(L)

  • Babzan 5 oktober 2008

    Förkyld igen(N) Typiskt när man är ledig en söndag....
    Jag har väl inte gjort så mycket idag för det har regnat hela dagen. Hade tänkt besöka Mickelsmäss i Örsundsbro men på grund av feber och ösregn så får det vara till nästa år.
    Mellan nysningar och rinnande ögon har jag försökt hjälpa min dotter med Phytagoras sats och vinklar och vrår.. Hon har matteprov i morgon stackarn :( Men jag vet att det kommer att gå bra för hon är så duktig:)
    Hunden har fått en ny matskål och madrass till korgen men trots ösregn så föredrar han att ligga i gräset under äppelträdet, lilla knäppgöken(L)
    Imorgon ska jag förhoppningsvis orka plugga lite för mitt slutprov i kursen närmar sig med stormsteg. Ibland känns det hopplöst att hinna med både skola, arbete och hushåll! Godnatt:Z

  • Mellanbellan 5 oktober 2008

    Söndag och det regnade och blåste ute. Alltså blev det en innedag:D
    Har dammsugit, dammtorkat och bytt i kattlådan. Lagade Sjömansbiff till middag samt laddade ner ett virusprogram så jag är säker hädanefter. En hel del prata i telefon förstås samt ägnat MK en hel del tid(Y)

  • parlemor 6 oktober 2008

    Måndag, då är det tvättstugan som gäller för mej, bor i lägenhet så jag har det bra för vi har två tvättmaskiner i tvättstugan.
    Eftersom jag hade bara två maskiner tvätt så passade jag på att tvätta våra småmattor från hall och kök.
    Eftermiddagen skall jag spela canastas med husets tanter i vår fritidslokal som är omgjord av en stor fyra till en trea.
    Jag är dagmatte åt en svart cockerspanielflicka som är döpt till Ulla, det är vår älsta dotter Annika som äger henne.
    Jag måste gå en långpromenad med henne innan canastan men ska försöka hinna med att tvätta kökets fönster innan solen kommer dit, jaa faktiskt så är det sol i dag.
    Jag måste hinna med att skriva protokollet från PRO:s styrelsemöte också i dag och försöka pärla lite till utställningen på söndag.
    Tur man är pensionär för jag skulle inte ha tid att jobba.

  • kickiekblad 6 oktober 2008

    Steg hupp 06.45 lagade frukost skickade den yngsta till skolan
    sen har jag städat å nu ska jag ut å räffsa löv

  • Tillberga 6 oktober 2008

    Måndag fm
    har varit på jobbet (jobbar 8 - 13)
    skrev skyltar om vårt nya projekt
    KALSONGER och STRUMPOR / RAGGSOCKOR
    till dom hemlösa i Västerås
    lite varmare för våra hemlösa i vinter
    Då jag inte mår så toppen toppen skall jag lägga mej en stund nu,för kl 16.30 skall jag hämta två av barnbarnen som går på keramikkurs tillsammans med mej

  • Prima 6 oktober 2008

    Har varit i skolan och konstaterat att jag inte fattar så mkt som jag borde med tanke på att jag har tenta på fredag :(

    inte blir det lättare av att barnen springer runt benen på mej när jag försöker plugga, så nu har jag lagt ner det, sitter o surar lite för att det ska vara så förbaskat svårt att välja rätt metod i uppgifterna. :Suck! Nu ska ungarna städa i köket eftersom dom bakat, hoppas här blir tyst o skönt sen :)

    Blir väl pluggeliplugg ikväll med...

  • epi 6 oktober 2008

    :D Klev upp sent 8,00:Z var såååååååå trött.(Har jobbat hela helgen) Sen blev det storstädning. Gud vad det är skönt att solen skiner fick massor av kraft att ta tag i hemmet.

    Vila lite tog en te och gos med min kanin Poncho.(L) Härligt med djur.

    Var klar vid 12 tiden då gick jag ut och grävde upp dalierna som hade blommat över. Klippte ängla trumpeterna. Sen klippte jag gräset:o undrar om det var sista gången för i år.

    Sen starta jag en tråd om spå medium och hypnos.(L) Älskar sådant.

    Koka lite mannagrynsgröt till mina grabbar som de åt till mellis. Gjorde några portionsskålar med lösare gröt för att ha mannafrutti(Y) Blev godtjänt av dem.

    Just nu har jag precis kommit hem från övningskörning med älsta sonen.

    Ska snart börja med middagen . Sen blir det nog inte så mycket mer. Min gubbe ska på IFK i kväll så jag får roa mig själv. Blir nog en bok(Y)

  • Prima 6 oktober 2008

    Skrivet av epi den 6 okt 2008
    Klippte ängla trumpeterna. Sen klippte jag gräset:o undrar om det var sista gången för i år.


    Hm ja, har glott länge på vårt gräs nu o undrat om jag orkar klippa det en gång till... borde, det är lite för långt för att vara "acceptabelt" i mina ögon. Och än kan det ju bli rätt så varmt o då växer gräset ännu mer... Är nog bäst jag tar mej i kragen nån dag :)

    Ska även ställa in min chokladblomma som inte tål frost. Inatt var det nog på gränsen, fyra grader när vi körde iväg vid halv åtta.... :( Men så har det varit UNDERBART soligt väder idag. Helt fantastiskt... Sitter tom med altandörren öppen till köket. Vår innekatt smet nämligen i lördagsnatt och man vill ju inte missa honom om han är här i krokarna. Tur det inte är väder som igår... då gick det inte att ha öppet, regnigt och stormigt!

  • bernit 6 oktober 2008

    Avverkat mitt årliga besök hos tandläkaren - gick därifrån utan konstaterade hål och utan 475:-

  • Babzan 6 oktober 2008

    Skrivet av Tillberga den 6 okt 2008

    Måndag fm
    har varit på jobbet (jobbar 8 - 13)
    skrev skyltar om vårt nya projekt
    KALSONGER och STRUMPOR / RAGGSOCKOR
    till dom hemlösa i Västerås
    lite varmare för våra hemlösa i vinter
    Då jag inte mår så toppen toppen skall jag lägga mej en stund nu,för kl 16.30 skall jag hämta två av barnbarnen som går på keramikkurs tillsammans med mej


    Vilken jättebra ide´!:) Det här med att hjälpa de hemlösa så de får det lite varmare under hösten/vintern. Bor ju själv nära Västerås och är intresserad av att hjälpa till. Ofta slänger man ju bort el lämnar bort kläder till olika insamlingar. Kläderna är ju oftast i väldigt bra skick, det är ju tyvärr så att man bara tröttnar och vill ha nåt nytt. Har du någon adress som du kan lämna ut där jag kan lämna in fina vinterkläder, filtar och dylikt.(Y)

  • majamia 6 oktober 2008

    idag har jag firat min 38 års dag. Tänk vad tiden går fort när man är lycklig! :-)

  • Babzan 8 oktober 2008

    Ledig idag men vaknade ändå tidigt och skulle precis brygga kaffe när sista ungen kommit iväg till skolan. I samma ögonblick som jag laddade kaffebryggare och satte på radion, så försvann strömmen och därmed min sköna stund i sängen med kaffe och Morgon Zoo! :'( Fick en snilleblixt, tänkte att jag skulle trösta mig med rostat bröd, något jag nästan aldrig äter men upptäckte snart att brödrosten också drivs med el!:'( Likaså tvättmaskinen och dammsugaren....
    Nåväl eftersom hunden i alla fall inte går på ström så fick han en tidig promenad:)
    Till slut fick jag mitt kaffe efter några kalla timmar i trädgården. Plockade undan lite skräp och satte några Kirgislökar.
    Nu är klockan kvart över sju och jag längtar till kl 20 för då ska jag titta på Bonde söker fru, om inte strömmen försvinner igen...

  • kickiekblad 8 oktober 2008

    idag har det bara vart massa jobb i trädgården usch

  • jenkar 8 oktober 2008

    Gick upp vid halv 6 imorse, mådde illa å kände mig allmänt dassig, men gick till jobbet iaf å d kändes lite bättre fram på dagen även om jag inte känner mig helt 100. Jobbade fram till 11 sen så hade vi möte ända tills 16.00.. seeeeeeegt!!, kom hem la mig på soffan en stund å kolla på depche klipp på youtube, sen satte jag igång att göra köttbullar till middag, gott med vanlig husmanskost tycker jag!.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.