Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

I vilket rum äter ni middag?

  • Erajscha 2 mars 2011

    Vi har matbordet i vardagsrummet och där sitter vi alltid när bonusgrabben är här. De barnfria veckorna slarvar vi och äter i 80% av fallen i soffan framför tv:n.

  • ica86 3 mars 2011

    just nu framför tv´n då vi ska flytta om 1 månad

  • AirWomen88 3 mars 2011

    äter för det mesta i köket, meni bland händer det att vi äter framför tv.

  • lena4 3 mars 2011

    Vi äter oftast i köket.
    I tv rummet har vi matbord på sidan om och där sitter vi när vi har gäster.

  • amoz 3 mars 2011

    Till vardags äter vi koksmatvrån, fredagsmaten äter vi vid TVn och det har vi gjort sen barnen var små och nu då vi är ensamma så fortsätter vi med samma vana.
    Har vi gäster dukar jag fint och mysigt i stora rummet där matsalsgruppen står.
    Sommaren sitter vi oftast på altanen.

  • Bannizz 3 mars 2011

    På toan

  • jingochklas 3 mars 2011

    i gardrobben (Y)

  • mirre7 3 mars 2011

    Eftersom min man ligger borta och jobbar i veckorna och barnen är uflugna så äter jag framför TV:n. Annars äter vi i matrummet, långa middagar, flera timmar i bland.

  • suzukigs 3 mars 2011

    Sitter alltid i köket sällan framför tvn

  • ramona78 3 mars 2011

    Hemma hos oss äter vi alltid i matsalen, då det i köket inte finns plats för matbord. I vardagsrummet framför TV:n blir det nångång ostbricka, chips eller annat smått. På sommaren mycket ute på terassen. (För övrigt börjar man nu längta efter att sitta på terassen i solen och njuta av god mat... efter denna långa vinter...)

  • smultron75 3 mars 2011

    Vi äter frukost och kvällsmat sittandes i soffan framför TV:n. Lunchen på lör-sön äter vi i köket. Min familj är jag och 7-åriga sonen.

  • Annette198 3 mars 2011

    Vi sitter i princip alltid i köket då vi har tre små mellan 9 mån och 5 år, förutom vid kalas då vi sitter i finrummet där vi även har tv:n.

  • Mina55 4 mars 2011

    Äter middagen i köket. På fredagskvällar i vardagsrummet äter lite olika rätter. Ibland är det ostbricka, ibland sallad och pan riche eller något annat bröd, eller "trevåningssmörgåsar". Då och då strimlat kött med olika tillbehör, som jordnötter, majskorn, paprika lök. Allt stekt i stekpanna och läggs på ett fat med alla ingredienserna i en egen rad.Till det ris och något rött vin eller lättöl.

  • [email protected] 4 mars 2011

    Vi äter alltid vid vårt matsalsbord med levande ljus, vardag som helg. Äter någon själv blir det i köket eller vid TV:n. Frukost äts alltid i köket dock, om vi inte har mycket gäster för där får bara fem personer plats. På sommaren äter vi ute på altanen eller i uterummetmed infravärme om det är lite småkyligt.

  • tovis 4 mars 2011

    Vi äter frukost,(lunch på helger) och middag vi matbordet som står utanför köket, på matplatsen^^(A)
    Äter aldrig mat framför TVn, bara mackor och te o.d. Datorn är det förbjudet att äta vid... fast det lyder jag inte alltid, utan det blir en och annan macka där med...

  • idea_ 5 mars 2011

    Hmm, köket andvänds bara som matplats när jag har gäster. Trist att äta själv i köket, särskillt som grannarna inte kan låta bli att stirra in när de går förbi (bor på bottenplanet). Äter oftast framför tv:n men någon gång ibland intas frukosten framför datorn.

  • Riss 5 mars 2011

    Det var trevligt att se att de flesta familjer äter vid mat bordet. {jump}

    Här i Oz får man en känsla av att familjer inte har tid att sitta ner och äta middag tillsamans. Jag känner till flera familjer som aldrig äter middag ihop. Alla har så mycket att göra. Det är synd tycker jag.
    ag har en teori, att familjer som äter middag tillsamans är lyckligare för det. Vad tror ni?
    (L)

  • miabok 7 mars 2011

    Vi har TV i köket också, så vi äter alla måltider där.

  • sweden27 7 mars 2011

    kök o vardagsrum är i ett här, sà i bàda....:DD, vi tittar pà tv medans vi äter...

  • BellaOA 7 mars 2011

    Har ej bord i köket. Det hade fått rum ett 4-pers. bord i köket. Men ja vill ha mitt kök öppet och luftigt. Så vi äter vid vardagsrumsbordet där det får rum 10 pers + 1 i tripp trapp stol. Men tittar ju inte på tv då. Sen när jag och sonen äter frukost innan dagis så blir det i soffan framför tv'n. Myser lite i soffan. Sen på frukost lördag och söndag äter vi vid bordet då vi brukar ha stora "helg frukostar".

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.