Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

I vilket rum äter ni middag?

  • BellaOA 7 mars 2011

    Skrivet av Riss den 5 mar 2011

    Det var trevligt att se att de flesta familjer äter vid mat bordet. {jump}

    Här i Oz får man en känsla av att familjer inte har tid att sitta ner och äta middag tillsamans. Jag känner till flera familjer som aldrig äter middag ihop. Alla har så mycket att göra. Det är synd tycker jag.
    ag har en teori, att familjer som äter middag tillsamans är lyckligare för det. Vad tror ni?
    (L)


    Absolut! (L)

  • ansusaaristo 7 mars 2011

    Vi äter alltid i köket, vår "matsal" - aldrig framför TV:n.

  • Annie28 8 mars 2011

    Vi äter oftast i köket men på fredagkvällarna äter vi framför tvn.. Då är det oftast tacos eller nått annat barnen gillar, levande ljus å lite myskänsla!
    vår familj består av mig och min man och vår 7,5 år gamla dotter och vår son som fyllde 4 år igår :) har vi kalas eller är många så äter vi vid matsalsbordet i vardagsrummet. Det är ju där vi har tv-hörnan oxå men det är ett stort och avlångt rum så tvn känns inte så distraherande ändå... Men alla vanliga måltider intas vid köksbordet iaf :) enklast och trevligast när man har småbarn tycker vi.

  • Isia88 8 mars 2011

    De få gånger jag har chans att äta middag hemma, så gör jag det alltsomoftast i vardagsrummet. Precis som någon sa - det blir lite sällskap, liksom.

    Men fem av sju dagar i veckan äter jag middag på tåget eller jobbet. Med så många sysselsättningar som jag har, måste man ha med sig matlådor för att ha chans att äta regelbundet...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.