Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

ICA Basic = BLUFF!

  • Kochang 9 juli 2012

    Där jag bor finns endast 2 livsmedelsbutiker, Ica och Hemköp. Båda butikerna svindyra, den ena blev för inte så längesen vald till den dyraste i länet. Ungefär samma prissättning i båda. Dessa butiksägare sitter i kommunstyrelsen och har hindrat (trots många försök) ytterligare matbutiker att komma till i en massa herrans år. Dem är ju inte precis fiender (spelar golf tillsammans), deras enda fiender är väl konsumenterna.

    Jag åker alltid in till större städer och storhandlar (helst Willys), men då och då måste jag ju handla här och väljer Ica av personliga skäl.

    Det som skrämmer mig är utbudet på varorna i min lokala Ica-butik. Det som för många år sedan började med att Ica's eget märke började poppa upp i allt större utsträckning har nu övergått till att en uppsjö med olika varor ENDAST finns av deras egna märken. Jag köpte aldrig deras eget märke som alltid låg några kronor under de andra. Hur kan dem alltid vara billigare på allting? Det var ju en strategi som lönat sig i alla fall, eftersom jag nu inte ens kan jämföra deras priser med andra märken när det inte finns i butiken. Deras billigare priser kommer ju inte precis hålla i sig, det är ju inte det som är deras affärsstrategi.

    Ursäkta för lite off topic.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.