Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Julen är här....

  • idea_ 20 oktober 2009

    Skrivet av boz1965 den 20 okt 2009

    Skrivet av MosterNettan den 20 okt 2009

    Jag blundar och håller för öronen inför allt "julande" redan nu. Tycker att det är ganska hysteriskt och jag försöker i möjligast mån vara minimal.

    Däremot älskar jag advent, har svårt att vänta med adventsstjärnan och ljusstakarna, dom åker gärna upp veckan före första advent. När det är dags att plocka undan dom sakerna väntar jag också in i det längsta. När grannarna plockat undan och det har gått nån vecka, så känner jag mig tvungen... :(


    Stjärnan och ljusstakarna sätts, av tradition, upp första advent i mitt hem. Varken förr eller senare. :) Och nerplockningen görs på tjugondedag Knut. När jag var liten tog vi heller inte in julgranen förrän på "lille julafton". Nu är jag också lite trångbodd så julgran blir det inte tal om. Dessutom skulle katterna slakta den på nolltid... Jag kan riktigt se hur det står en kal pinne rakt upp från julgransfoten med grenar, kvistar och pynt finfördelat och utspritt i hela lägenheten. :'(


    Oj, det låter som dina katter är rena ninja katterna :D När syrrans katt var på besök gav den sig i alla fall bara på en palm, syrran sa att den är livrädd för blommor hemma, men min palm smakade bra... Provat med en liten "adventsgran"? Använde en sådan när jag bode på mindre yta och ändå ville ha julgran, den fick stå på ett bord.

  • boz1965 20 oktober 2009

    Teenage Mutant Ninja Cats... :D

  • kattgnag 21 oktober 2009

    Julen är INTE här än, jag vill inte. Jag tröttnar så fort på julen ändå.
    Men planering krävs vare sig man vill eller inte; nu sitter den röda lappen uppe på jobbet: "Önskad ledighet inför jul - kryssa i vilka dagar du vill vara ledig" så får man se vad det blir av sin önskade ledighet.
    Pust - stön- stånk!
    Jag är inte där än. Inte NU! (men jag förstår till 100% varför man måste börja fundera på det här nu :( )
    Men nu är det höst (som jag till viss del tycker ganska bra om) och visst, vintern knackar på dörren med halka och vinterdäck men JUL??
    Ja-ja...
    Ha det gött i höstmörkret, gott folk(Y)

  • Lilloo 22 oktober 2009

    Sålde pepparkaksdeg på jobbet igår. Kändes hur fel som helst... Hade inte sagt något om vi var nära 1 advent, men dit är det långt kvar.

  • boz1965 22 oktober 2009

    Skrivet av Lilloo den 22 okt 2009

    ...men dit är det långt kvar.


    Så långt är det inte, bara en dryg månad - 29/11 är det i år. En månad går fort. :p

  • mariaengstrom 22 oktober 2009

    Dom sålde lussekatter på hemköp idag. Jag blir ledsen, absolut tidigast i december tycker jag! Svärfar hade köpt julmust på Lidl, jag var tvungen att dricka ett glas, älskar must!

  • kattgnag 22 oktober 2009

    Och vill man ha egen julglögg så är det också dags att börja fundera på att sätta den nu.:(

  • jenkar 1 november 2009

    Skrivet av boz1965 den 19 okt 2009

    Skrivet av Lenkan den 18 okt 2009

    Jag kan förstå att ni är rädda om er känsla, men jag förstår inte varför det måste gnällas om det. Uppenbarligen så måste majoriteten be om att få fram julsakerna tidigare eftersom det händer. Det är ju som att gnälla på allt annat som förändras med tiden, de flesta av er som klagar är generationen äldre än mig och jag tror att så mycket ligger i det gala och vanda "det var bättre förr".
    Jag kan också reagera på vissa saker, men det är ju bara att acceptera att världen går framåt och ALL sorts utveckling med den!
    Tänk på alla som gnäller/gnällde på er för att ni totalt har "glömt" bort varför man firar jul alls.


    Hmmm... Undras vem det är som gnäller här, EGENTLIGEN.
    Jag menar: Om det stör dig, så varför kommentera överhuvudtaget???

    Kan du förresten berätta vad DU menar att man firar jul för? Är det för barnens skull? Är det för traditionens skull? Är det för att alla andra gör det? ELLER är det kanske så extremt att man firar Jesu födelse?

    Bara en reflektion...


    jaha då var du igång igen ja.. bara måste klaga å kaxa upp dig mot vad andra skriver el? skärpning nu för fan!

  • jenkar 1 november 2009

    herregud det är roligt att se att matklubben inte har ändrats!, känner man för att kommentera något och skapa en debatt så är ju matklubben bästa stället för här reagerar människor väldigt våldsamt på allt man skriver!!, snälla nån det är väl inget att bli så arga över!? GOD JUL!

  • The_mama97mia 1 november 2009

    ujuj

  • mafia 1 november 2009

    Att ha olika åsikter är inte att gnälla och allt var inte bättre förr. Egentligen var det inte mycket alls som var bättre.
    Nog måste man väl, även om man är äldre få uttrycka sin åsikt. Jag hoppas inte det är någon åldersdiskriminering på MK.
    Hälsningar från en gammal tant, som är glad för att få uttrycka sin åsikt och kan klara av datorn, även om det inte fanns något sånt när jag var ung.(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.