Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kändisar jag mött - "jag mötte Lassie"

  • lillawe 27 december 2009

    Jag har blivit bjuden på efterfest av Björn Skifs i Umeå när han spelade med Blåblus, året var 1974(L)(L).
    Suttit bordet bredvid Prinsessan Birgitta på Mallorca.
    Jag sprang ihop med Lill-Babs, när hon var på turné här i norrland....(Y):)

  • gottgris 27 december 2009

    Jag var i Norrköping i början på december o såg Christer Lindarw o Babzan, uppträda i After dark.
    För några år sen såg jag Lill-babs o Magnus Carlsson sjunga i Hörsalsparken i Norrköping.
    Såg Stefan Sauk på en bensinstation i Nyköping.

  • siggemums 27 december 2009

    Mitt bästa möte med en kändis var, jag tror året var 1972, då jag var 14 år. Jag och mina kompisar älskade Ted Gärdestad. Vi kunde varenda låt på hans LP "Undringar" och vi sjöng dem hela sommaren.
    Självklart var vi på Liseberg när han uppträdde där med Lena Andersson. Vi ville ha hans autograf efteråt, men där blev det fullkomlig kalabalik, så vi gav snart upp.
    Vi gick i stället till Bergochdalbanan för att åka. Där var tomt, ingen kö. När vagnen kom och det var dags för oss att gå på så kom det plötsligt massor av skrikande tjejer från ingenstans och ville tränga sig fram. Vi förstod ingenting, men när vi gick mot vagnen ser vi varför, där sitter HAN.(L) längst bak. Vår lycka var total:p vi åkte i vagnen framför honom. Vi hörde vad han sa och autograferna dem fick vi:)

  • The_mama97mia 13 januari 2010

    OCH NU dammar vi av denna igen...

    Fyll på här !

  • marilyn 13 januari 2010

    Åkte samma tågvagn som programledaren Rickard Olsson till Sthlm i Fredags. I Lördags var Runar på samma plan som mig till Oslo!! :D

  • Zanttu 13 januari 2010

    Hade Mark Levengoods systerson i förskolan för nått år sen....en gång hämtade Mark sin systerson, så då träffade jag honom....

  • familjenlundin 13 januari 2010

    Oj..kändisar, nu ska vi tänka här :o

    Jag har träffat alla tre medlemmarna i popgruppen Style (Christer Sandelin & Co) som jag även har autografer från, och så har jag sett kungen och drottningen 2 gånger, jag har suttit brevid en relativt okänd (eller kanske inte så okänd kanske?) sångare (Chris Lancelot) i gruppen Grace från 80-talet som gjorde låten "Ingen kan älska som vi" ifrån filmen med samma namn, satt och väntade på bussen och då kom han och satte sig brevid.

    Sen har min far kört taxi och han körde en del kändisar ibland och då tog han med sig autografer hem till mig :D , sen har jag haft arbetskamrater som har varit släkt med några kända personer, men dom har jag ju ej träffat (kändisarna alltså) så dom räknas inte :p

  • kareng 13 januari 2010

    Har en hobby som statist o amatörskådis så jag får träffa en hel del roliga människor

    Jag spela med i Wallander Prästen där jafg sitter med som nämndeman där spela med Lena Endre och Henriksson, Lena Endre hade jättemycket humor mellan tagningarna.

    Anders o måns inspelning i Malmö i höstas de var jätte trevliga occkså kommer i tv nu i jan-feb

    Hipp hipp gänget spexa jättemycket mellan tagningarna i vintras

  • Okänd 13 januari 2010

    Jisses, vad kändisar ni träffat, men jag kanske också kan komma med ett bidrag fast det var länge sen.
    På sent 60-tal ägde mina föräldrar en kvartersbutik i närheten där Björn Ulvaeus föräldrar bodde. Varje helg han hälsade på sina föräldrar kom han och handlade. Det var ju före Abba-tiden men han var ju känd från hootenanny singers och en gång hade han med sig Agneta Fältskog. Då hade dom nog nyss träffats.
    Björn Hellberg(författaren) har min man och jag hälsat och pratat med. Han var lika trevlig som han var i tv-programmet På spåret.:)

  • jimboz 13 januari 2010

    Martin Ljung är en favorit, liksom Magnus Härenstam.....Jag har mött dom och beundrar dom för sin vanlighet.....

    Herr Larsson har inget körkort :)

  • Okänd 13 januari 2010

    Skrivet av jimboz den 13 jan 2010

    Martin Ljung är en favorit, liksom Magnus Härenstam.....Jag har mött dom och beundrar dom för sin vanlighet.....

    Herr Larsson har inget körkort :)



    Inte jag heller :D:)

  • jimboz 13 januari 2010

    Skrivet av danniella den 13 jan 2010

    Skrivet av jimboz den 13 jan 2010

    Martin Ljung är en favorit, liksom Magnus Härenstam.....Jag har mött dom och beundrar dom för sin vanlighet.....

    Herr Larsson har inget körkort :)



    Inte jag heller :D:)


    Ska vi gifta oss eller ta en Limousin..Jag har en Vit :)
    Självklart så tar vi en Taxi ...Inget körkort liksom :)

  • safir74 13 januari 2010

    Då Mojje numera på här på ön brukar jag se han och hans familj lite då och då

  • lece 14 januari 2010

    Senast jag var ute på Arlanda såg jag Johan Glans som stod o kikade på avgångstabellerna.
    I december höll jag på att krocka med Roger Pontare i Kista galleria, som skulle uppträda där.
    Den långa trevliga "drasuten" Steffo Törnblom ser jag nästan varje dag på Östermalm.

    Men vaddå ? de är ju helt vanliga människor de också, eller ????? (H)

  • MammaModesty 14 januari 2010

    En liten pinsam men rolig historia...

    1984 o jag var 17 år flyttade jag och mina föräldrar till Rättvik i Dalarna innan så bodde vi i ett litet samhälle mellan Flen och Katrineholm . Min syster bodde kvar för hon hade ett jobb i Flen. jag var nere en helg o hälsade på henne och vi skulle gemensamt ta tåget upp till Rättvik på måndagen. Syrran o jag tog bussen till Flen och hon skulle jobba en timme drygt så skulle vi åka sedan. jag passade på att gå till scandic hotel för att äta en frukost o få mig lite kaffe medans jag väntade.

    När jag kliver in på hotellet står där en man som jag mycket väl känner igen o förknippar med det lilla samhället vi bott i samt med mina föräldrar då han är i ungefär samma ålder som dem... -"men hej säger jag... är du här?" jag tycker han ser lite konstigt på mig men säger iaf -"ja och du med" jag förklarar att jag ska vänta på syrran som ska jobba o att vi sedan ska till dalarna för det är ju där mamma o pappa bor nu mera.. förtydligar det hela för tänker han kanske missade vart vi flyttade -"jajusstja säger han.. det var dit ni flyttade ja... o han frågar hur mina föräldrar mår och vad de jobbar med etc.. vi pratar en liten stund o sen kommer hans fru ner... o henne känner jag inte alls igen.. vilket jag tycker är lite konstigt.. o dessutom så blänger hon mega surt på mig så det tillslut blir pinsamt.. jag mummlar nått om kaffe o smörgås o börjar gå mot restaurangen o han säger artigt.. -"hälsa mamma o pappa o ha en trevlig resa." tack tack svarar jag o går in o får mitt kaffe o min smörgås....

    Mitt i en kaffeklunk kommer jag på VEM jag pratat med... o att jag inte alls känner honom... Stig Järrel.... jäklar vad generad jag blev o fick nästan kaffet i vrångstrupen.... men jag är glad att jag kom på det EFTER vi pratat färdigt o inte under tiden.. för då hade jag nog dött... av skam.. (L)

    inte konstigt att hans fru blängde när vi stod o pratade som gamla bekanta.. haha.... men han förstod säkert mitt misstag o var iaf vänlig nog att inte påpeka det för mig... jag hoppas att han fick ett gott skratt han med.. för idag så är historien bara rolig...

  • idea_ 14 januari 2010

    Din kändis pratade i alla fall artigt med dig :D Glömmer inte när jag för några år sedan skulle in på ICA Supermarket i Boden, har vid det här laget vikarierat en hel del i såväl barnomsorg/skola som hemtjänst, så ser nån bekant ut så hälsar jag glatt, i dörn till affärn ser jag en bekant kvinna så jag morsar glatt och går in för att handla, vid mjölkdisken sjunker det in varför jag tyckte hon såg bekant ut, samtidigt som hon såg konfunderad ut över att jag hälsade... Petra Nordlund från tv4... Har även som litet barn åkt på samma flyg (ett par rader bakom) charlie norman med son, samt pratat recept med Alexandra Zassi när hon hade matdemonstration och gkorde reklam för sin kokbok på ICA Kvantum i Boden samt åkt taxi med Brolles pappa. Men jag är nog inte den med mest kändisvana i släkten, eller ens familjen. Syrran var på scen för en tävling med Ulf Elfving. Pappa var "alergisk" mot Margareta Krook och Ernst Hugo Gäregård eftersom de flera gånger nästan trampade honnom på fingrarna när han var scenbyggare i sin ungdom för riksteatern (speciellt Margareta var tydligen expert på att inte se arbetarna). Men han säger att alla kändisar inte är otrevliga, han delade lägenhet med bland annat Tomas Bolme, som vist var jätte trevlig.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.