Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kändisar jag mött - "jag mötte Lassie"

  • Roskerstin 20 oktober 2008

    Skrivet av Queenie den 5 sep 2008

    För många år sen satt jag på centralpuben i Göteborg och drack öl med Gösta Engström, som jag för övrigt lurade att jag var från Norge, det var en period när jag alltid pratade norska, lurade folk i tre års tid. Sen har jag kramat Lasse Berghagen och pratat med honom, Lennie Norman pratade jag med på en firmafest för två år sen, han uppträdde, jag stod ute och rökade och drack en öl och fattade inte först att det var honom jag pratade med, men himla trevlig var han. Sen träffade vi ju faktiskt en f.d. bandmedlem från Smokie i somras i Edinburgh, var ute och festade med honom i två kvällar, himla trevlig prick. Sen är det en känd italienare, som är kort, han heter ... (kommer inte på det just nu ...)


    Tror att det är Eddie Oliva du kanske menar, himla trevlig prick, jag träffade honom på Gran Canaria när han vär där och uppträdde för några år sedan.

  • Roskerstin 20 oktober 2008

    I mina yngre år gick jag på ungdomsgården i Solna och där gick oxå Robban-Robert Broberg och Jerka- Jerry Williams, himla trevliga killar och roliga, vi hade många trevliga stunder där. Har haft en liten fling med Bruno Winzell på Vällingehus på 60-talet. Arbetat ihop med Göran Kropp i ett projekt. Sedan har jag varit med på Nobelfesten och det var en otrolig upplevelse som jag aldrig kommer att glömma. I lånad stola, långklänning och långa handskar och guldkuvertväska. Jag arbetade då som sekreterare på Karolinska Institutet.

  • tantmalla 20 oktober 2008

    Jaha, ja några har man ju mött.
    Spelade teater tillsammans med Robin Stegmar när han bodde i Nyköping.
    Har sprungit på Johannes Brost utanför NK.
    Pratat med Loffe Carlsson på Öland.
    Suttit och partajat med Rydell och Qvick.
    Spelat biljard på Vemdalsskalet med Kellys.
    Var med syrran i Stockholm när Görel Crona gick förbi och syrran säger: Kolla där är horan från Varuhuset. Inte så najs!
    Sprungit in i Susanne Reuter i hennes trappuppgång.
    Tjenixat med Lasse Berghagen i Oxelösund i somras.

    Ja nu kommer jag inte på flera för tillfället men fler finns det.

  • tantmalla 20 oktober 2008

    Shit jag glömde den roligaste faktiskt.!!
    Jag och några vänner var på väg hem från Rhodos. Vi väntade på flyget när jag blev tvungen att springa för att kissa. Drar upp en ledig dörr, trodde jag!! Därinne står en dam med kjolen uppdragen över ryggen och står framåtlutad över toastolen. Hon vänder sig om och säger att det är upptaget, då upptäcker jag att det är Gudrun Schyman som jag sett rakt in i skrevet på. Hua!

    Dagarna efter denna händelse var det skriverier i tidningen om hennes resa och alkoholproblem. Stackarn!!!

  • LaJefa 20 oktober 2008

    Skrivet av tantmalla den 20 okt 2008

    Shit jag glömde den roligaste faktiskt.!!
    Jag och några vänner var på väg hem från Rhodos. Vi väntade på flyget när jag blev tvungen att springa för att kissa. Drar upp en ledig dörr, trodde jag!! Därinne står en dam med kjolen uppdragen över ryggen och står framåtlutad över toastolen. Hon vänder sig om och säger att det är upptaget, då upptäcker jag att det är Gudrun Schyman som jag sett rakt in i skrevet på. Hua!

    Dagarna efter denna händelse var det skriverier i tidningen om hennes resa och alkoholproblem. Stackarn!!!

    (Y)(Y)(Y)(Y)

  • shieldfire 25 oktober 2008

    Vi har några här där jag bor, Peppe Engberg, Ingvar Carlsson, Gunilla Karlsson, Lars Werner t ex. IC ramlade jag på på vårdcentralen senast.

  • EowynUndomiel 25 oktober 2008

    Träffade Jessica Andersson år 2004 tror jag, det året hon och Magnus vann melodifestivalen.. på den tiden var hon min absolut största idol och jag var helt överväldigad när hon bara kom gåendes förbi mig när jag stod och väntade på min pappa, och jag insåg vem det var... Hahaha ^^ Sen så har man ju sett en del kändisar också, i Göteborg gick plötsligt Jimmy Jansson förbi och ett par av hans kompisar... o så har man ju träffat en del av de andra deltagarna I "Fame Factory" när dem uppträdde på köpcentrum... ;)

  • The_mama97mia 18 november 2008

    Jag gick på en "look-alike" när jag var i Glasgow på konferens i höstas... Det kom fram en gentleman i vit kostym o kysste mig på hand så jag nästan svimmade. Det var ju inte Sean C men nästan... haha...

  • elvisfreaket 19 november 2008

    Hejsan
    När jag flyttade upp till Jämtland 2001, så gick jag med i en sångkör..
    Det första vi gjorde, skulle vi uppträda och sjunga med Roger Pontare..
    Det var jättekul... Jag hade en pratstund med han, säkert 15 min.....
    Vilken trevlig personlighet han har... Han är en så mjuk och god människa.....
    Han tycker det är trevligt när folk vågar sej fram och prata.. Det gjorde ju jag..

  • safir74 19 november 2008

    När jag bodde på fastlandet och jobbade i en Ica-affär var Martin Stenmarck där och signerade skivor. Han satt bara några meter i från mig. Jag hade inte någon aning om vem han var, det vara innan han blev jättekänd. Dogge Doggelito har handlat i kassan när jag jobbade .När jag jobbade på Statiol kom Kim Anderzon in. När jag var tonåring gick jag och en kompis in i Dr Albans affär. Hon provade kläder där. Här på ön har Alice Bah och Janne "Loffe" Carlsson handlat i min kassa. Dessutom har jag sett Felix Herngren och hans familj två ggr.

  • marjoh1 19 november 2008

    När jag jobbade i gatukök för många år sedan så kom Gasolin in och beställde mat. De var jättetrevliga och jag fick deras autografer innan de reste vidare i Sverige. Sen har jag även träffat Jerry Williams på en resa till Danmark.

  • sannej 19 november 2008

    Jag träffade Markus Fagervall på Golfklubben i Kalix i somras.
    Han är lika söt i verkligheten som på tv. Jag hoppas att du vinner
    sjärnor på is, du är helt fantastisk på skridskor. Numret med
    stolen som rekvisita var kanon bra.

  • emaxen 19 november 2008

    Jag bor i Skara och där springer man ju bl.a på Bert Karlsson,Torgny Söderberg,Dille och så är ju många kändisar på Mariannes skivbolag och då går de in på ICA och handlar så har man tur kan det vara lite olika kändisar där oxå.:)

  • Nusse 19 november 2008

    Har inte träffat på så väldigt många kändisar direkt, men jag har körat bakom Py Bäckman och i min fagra ungdom(som inte är såååå längesen)delade jag på en skål vindruvor med Robert Wells på hans hotellrum! Det låter ngt, va??;-) Fast egentligen var det bara en intervju för en lokalblaska!:D

  • kajsa36 19 november 2008

    Skrivet av marjoh1 den 19 nov 2008

    När jag jobbade i gatukök för många år sedan så kom Gasolin in och beställde mat. De var jättetrevliga och jag fick deras autografer innan de reste vidare i Sverige. Sen har jag även träffat Jerry Williams på en resa till Danmark.

    Åååååå mitt favvo band sedan jag varit liten gud vad avis jag blir...:p

  • Agali 19 november 2008

    Min faster pippade med Magnus Härenstam för många år sedan när han var aktuell med Fem Myror. Han ville visst träffas mer men hon tyckte han var tråkig eller nåt. :P

    Och förra gången det var melodifestival och ddeltävling här i Karlskrona var min pappa nära att köra på Anna Book för hon tyckte det var helt i sin ordning att ställa sig mitt i gatan och göra en intervju. Han tutade och hon tittade på honom som om det var han som hade gjort fel. Ni vet, Karlskrona är ju inte som Stockholm, hon tänte väl att man inte kör bil här i landsorten och att en så stooor och fraaaamgångsriiik artist som hon får bete sig som en idiot utan att det gör nåt alls. Synd att han inte körde på henne lite. :P

    Själv har jag inte varit ute i svängen så där jättemycket... sprang på Anne-Lie Rydé på en kvinnor kan-mässa i stan när jag var liten. och så har jag gett en ros till Göran Persson och fått en kram tillbaka.
    När jag gick i gymnasiet var han den förre moderatledaren på min skola och pratade utbildningspolitik, då skällde jag på honom och han kunde inte svara så jag vann debatten. xD Fast han är väl ingen kändis direkt, jag kan inte ens komma ihåg vad han hette. Han med läpparna.

    Jag har hälsat på Fredrik Lindström efter en linguistisk föreläsning och så har jag köpt en grogg av nån sån där big brother-deltagare som ingen kommer ihåg längre.

  • flingsalt 27 december 2009

    Jag har träffat Rod Stewart på en restaurang. Träffat Henke Larsson på nattklubb. Fått röda rosor av Tomas Ledin. Sett Lasse Berghagen i bara kallingarna. Har träffat Cornelis Vreeswijk och har hans visitkort och autograf här någonstans... :)

  • Okänd 27 december 2009

    Fredrik Åkare, ni vet han som kysste Cecilia Lind, har varit på middag hos oss. Ja alltså inte Fredrik Åkare i egen hög person men den personen som Cornelius Wresvik använde sig av som förebild till sin Fredrik.
    Han hette Nisse Gustavsson och föddes i Västervik 1910. Eftersom det tröt med jobben flyttade Nisse till Stockholm där han bodde i en liten lya på Västerlånggatan. Han brukade kallas för "Den siste bohemen" eller "Gamla Stans Ängel".
    Det kan ha varit 1977 eller 1978 under visfestivalen som han var hos oss på middag, vi åt Coq au vin som han gav mängder med rosor, om jag får säga själv så lyckades jag lite över det vanliga den gången. Till dessert blev det en Glass au four.
    Nisse Gustavsson lämnade jordelivet den 27 juli 1982.

  • Mistys 27 december 2009

    Har träffat några själv Lasse Berghagen på Rhodos, Lena Philipsson på ett flyg, Anja pärson och Hanna Graf på Arlanda. Men detta är ingenting mot vad min dotter träffar.
    Hon jobbar på en flaschig restaurang i Notting Hill och träffar en hel del , Madonna , Jake gyllenhal, Reese Whitherspon mfl. Dom flesta trevliga säger hon men en gång kom en från Take that( glömt namnet) Han ville ha kaffe serverat. Hon förklarade att på denna restaurang serverades bara kaffe i coffe shopen. Då sa han - Men hallå, vet du vem jag är, vad kan du göra för mig? Ja jag vet vem du är sa hon men jag kan tyvärr inget göra. Då blev han jättesnorkig och sur, han förklarade att han var så känd och speciell så han krävde specialbehandling.

    Så vissa står inte på jorden längre tyvärr!

  • Linlock 27 december 2009

    Skrivet av Tillberga den 5 sep 2008

    jag är släkt med Jonas Leksell (myror i brallan)
    så honom har jag ju träffat




    Åh! Jonas Leksell!!(L)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.