Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kändisar jag mött - "jag mötte Lassie"

  • stinalena 9 september 2008

    Jag har i mitt tidigare jobb träffat en hel del kändisar.
    Men den kändis som jag faktiskt minns mest var när jag träffade Rickard Herrey. Jag var väl ca 10 år och dökär i honom. Naturligtvis var min kärlek till honom aldrig besvarad. Trots plancher över hela min vägg, trots alla brev jag skrev till honom, trots att jag måste varit den mest aktiva i deras fanclub, trots att jag hade alla deras skivor, trots att jag sparade alla urklipp. Haha.

    Men jag har även träffat honom ett par gånger i vuxen ålder. Och då märkte jag att kärleken till honom har gått över........:D

  • Prima 11 september 2008

    Skrivet av stina-greta den 9 sep 2008
    ang. Rickard Herrey.
    "Men jag har även träffat honom ett par gånger i vuxen ålder. Och då märkte jag att kärleken till honom har gått över........:D"


    :D:p DET kan jag förstå.... fniss! Har aldrig förstått folks förtjusning för honom. Du kan skylla på din ringa ålder vid förälskelsen åtminstone. Min svägerska, idag 34, är ff helt upp över öronen i den där karln. Jag fattar nada!!!?:o

    :p

  • Grytlappen 12 september 2008

    Jag har sett Pekka Langer, så de så!

  • lundbergmveronica 12 september 2008

    Har förmodligen träffat fler än vad jag vet om. Har tidigare bott i sthlm och var för en tid sen ner och hälsade på lite. Efter en heldag på stan möter jag upp med en kompis som frågar om jag sen nån kändis "Nä inte en!" Vi hinner gå ca 10 meter då min kompis nyper mig i armen "Såg du inte vilka vi mötte?" Tydligen så hade vi mött Helena Bergström och Colin Nutley el rättare sagt passerat mellan dom.

    Går vidare till Pressbyrån å handlar lite på vägen ut stöter jag ihop med en man "Ursäkta" säger jag å går vidare. Min kompis nyper mig ännu en gång i armen "Men såg du vem det var då???" Vänder mig om och ser då att det var Peter Stormare.

    Fler exempel finns.... Tro mig =) Så nån kändisspanare kan jag då aldrig bli... och tur e då det =)

  • alda96 12 september 2008

    hm jag har mött ganska många

    henke larsson och zlatan när han var i helsingborg de var och åt i mitt cafee och vi snackade och fick autograf

    och sedan sveriges bästa tennis spelare sofia arvidsson och hennes tränare känner jag så jag har spelat tennis med dem

  • alda96 12 september 2008

    roligt e det att träffa kända

  • Russinet-Korinten 13 september 2008

    Jag var på konståknings VM i Götet o då såg man ju masssor och fck autografer av många... Jag sa nåt ord till Kristoffer Berntsson och Victoria Helgesson. Adrian Schultheiss går i min konståkningsklubb o pappa skjutsade honom hem (jag satt också i bilen:D)
    Pappa spelade i en popgrupp i slutet av 80 talet, neo pop hette den.
    Jag har pratat me Dan Höjer, kanske inte så mycket att skryta om.
    Jag var på liseberg nyss och då såg jag Carolina Gynning vid flume ride.

  • alda96 13 september 2008

    jag e forfarande med henke och zlatan

  • Svesse60 13 september 2008

    Sitter här och funderar över vilka kändisar jag mött...
    Kan börja med Ulf Elving som jag pratade lite med här i somras på ett uteställe i Piteå. Jag har samtidigt som Tommy Ekman (han var med i Freestyle/Style) varit på hans systers 50-årskalas. Åkt båt med Kikki Danielsson och Roosarna samt varit på efterfest i deras bungalow.

    Surrat med LIll-Babs hos svärmor och svärfar, när de hade "turen" att vinna i postkodlotteriet. Har suttit och snackat med Herb Reed, en av medlemmarna i The Platters, de som sjöng låten "Only you" bl a. Skakat hand med Loa Falkman.

    Sjungit med Fredrik Gerber (tror jag han heter) en av medlemmarna i Noice, bland massa bord på krogen. Frågade vid ett tillfälle när jag träffade Björn Borg om jag fick ta ett kort av honom, men se, det fick jag inte!!!

  • tantdrake 13 september 2008

    Så besviken man kan bli "evaste".:'(...man skulle ju kunna tro att dessa mänskor har insett sin roll i samhället - "apor" "kändisar" - och därför gladeligen skulle låta sej fotas. Men. Nej. Alla har inte fattat att man är bara intressant så länge som folk minns att man finns :o

  • Babzan 13 september 2008

    För flera år sen var jag och familjen på Junibacken i Sthlm och där bland alla lekande barn och föräldrar satt Percy Barnevik och läste Dagens industri medans hans barn eller förmodligen barnbarn lekte i närheten..

  • Babzan 13 september 2008

    I Järvsö -86 blev vi serverade kaffe av Malin Berghagen på deras cafe´:) Hon snubblade till och tappade några kakor på golvet..

  • boz1965 13 september 2008

    Träffade Janne Schaffer en gång i tiden när vi hade färjor som gick till Köpenhamn/Tuborg Hamn. Han skulle åka över tillsammans med en lokal musikprofil/-handlare (som jag är lite bekant med) här i sta'n och rumla lite, som jag förstod det.

    Satt bredvid Hans Cavalli-Björkman på flygbåten en gång.

    Som allra hastigast har jag hälsat på Cyndee Peters, Burken, Jerry Williams och ett par andra.

    Knugen var i sta'n på 80-talet, jag träffade visserligen inte honom (såklart) men fick vara med i Sydnytt hela 5 sekunder.

    Jag har själv också varit (lite iaf ;) ) kändis i Danmark. Jag var på första sidan i Berlingske Tidende sittande på en bänk på Strøget med en Sort Guld i handen. Rubriken var: "Nu är våren här!". Vet inte om de syftade på fulla svenskar (jag var f.ö. nykter - nästan :p) eller om det var för att folk satt och "hyggede sig" i solskenet. Dagen efter när jag var en tur till Helsingør var det en handlare som frågade mig om jag visste att jag var på BT's förstasida. Gissa om jag höll på att trilla av pinn... :D

    Har också träffat lite diverse dansbandsprofiler när jag jobbade fredagnätter som kock på Fokets Hus' danstillställningar. Men dessa räknar jag inte riktigt eftersom dansband INTE är min musiksmak, precis.

  • boz1965 13 september 2008

    Nej, nu är det sängdax. Go'natt! :Z

  • busan37 20 september 2008

    Skrivet av tantdrake den 8 sep 2008

    Skrivet av busan37 den 7 sep 2008

    Jag kom på att jag har hälsat på Börje Salming, han var på en pub i Smålandsstenar. Han var inte trevlig


    :'( inte? Sicken j-la Kirunabo.....fy!



    Nä, han var väldigt dryg och överlägsen

  • jenkar 20 oktober 2008

    Skrivet av farmoringer den 6 sep 2008

    Jag har festat en hel kväll med Tito Beltran......


    tror du han e skyldig då??

  • jenkar 20 oktober 2008

    är det ingen som har träffat grabbarna i depeche mode??, världens bästa band enligt mig!.

  • Susseg 20 oktober 2008

    Min kära mor vann en resa med chartrat plan till Lanzarote i december .
    Då fick vi träffa Bingolottos Rickard Olsson, även Janne Loffe Karlsson var med oss hela veckan.
    Det var väldigt trevligt.(H)

  • Smulpajen 20 oktober 2008

    Skrivet av jenkar den 20 okt 2008

    Skrivet av farmoringer den 6 sep 2008

    Jag har festat en hel kväll med Tito Beltran......


    tror du han e skyldig då??

    Min dotter gick i samma konståkningsgrupp som hans dotter. Förstår om hon tyckte det var pinsamt när han stod där och gastade vid rinken och spelade pajas...För att inte tala om hur det måste vara nu. Stackars barn...

  • LaJefa 20 oktober 2008

    Jag blev bjuden på en en Long Island Ice Tea av Lemmy i Motörhead på en bar i Hollywood, men jag fattade naturligtvis inte att det var han...tyckte egentligen bara att han var ful med sin stora vårta i ansiktet.
    Har även träffat en hel del F1-killar. Bland annat har jag varit på David Coulthards båt...vilket jag tyckte var döhäftigt just då.
    Sista kändisen jag träffade var för ett par veckor sen på Mallorca och det var en tysk schlagersångare...men jag intresserade mig mer för hans bodyguard...vilket min man inte tyckte var så häftigt när han kom ut och tog kontakt med mig efter uppträdandet. Jag tyckte förstås att det var ganska trevligt.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.