Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kändisar jag mött - "jag mötte Lassie"

  • bernit 6 september 2008

    Skrivet av bernit den 7 sep 2008

    Jag träffade en snickare en gång !

    Skämt osido - om man skall vara lite skrytsam så har jag delat bärs och snackat med Beatles på färjan mellan Hälsingborg och Hälsingör första gången de var i Sverige och innan de blev kända, de var på väg hem till England via Danmark och jag och en polare var på väg till Danmark för att köpa sprit eftersom det var spritstrejk här i Sverige.

  • Prima 6 september 2008

    Skrivet av bernit den 7 sep 2008

    Skrivet av bernit den 7 sep 2008

    Jag träffade en snickare en gång !

    Skämt osido - om man skall vara lite skrytsam så har jag delat bärs och snackat med Beatles på färjan mellan Hälsingborg och Hälsingör första gången de var i Sverige och innan de blev kända, de var på väg hem till England via Danmark och jag och en polare var på väg till Danmark för att köpa sprit eftersom det var spritstrejk här i Sverige.


    Om det är sant :p så är det en jäkligt cool berättelse du har. 10 i topp för den.... :)

    /Camilla som måååååst sova nu, vill inte men måste. Är så trött och dan...

  • busan37 7 september 2008

    Jag kom på att jag har hälsat på Börje Salming, han var på en pub i Smålandsstenar. Han var inte trevlig

  • jas65 7 september 2008

    Jag var med i Arvika nyheter är jag en kändis då?

  • Madelen73 7 september 2008

    spillde en öl över E-type en gång för massor med år sedan då han inte var vidare känd, jag jobbade på en nattklubb där han skulle uppträda.
    Han var jättetrevlig och blev inte alls arg...men danstjejen däremot! :@ ojojoj

  • tina62 7 september 2008

    Skrivet av tina62 den 5 sep 2008

    Joe Tempest har jag suttit och fikat med flera gånger

    The Boppers när de var ett lokalband i Stockholm så var jag med då de repade i sin lokal samt så spelade jag piano med dem.


    Glömde, när jag var 7-8 år så hade en mataffär i Karlskrona bjudit in kändisar (typ som Maxi gör vid olika jippon) och då var jag där och knuffades med min storasyster som för den delen har varit ihop med Dennis i Flamingokvintetten 1 år. Nu till saken Vi träffade Tore Skogman och Jockmoksjocke där.

    När jag gifte mej så spelade Tonix och de bjöd givet vis upp bruden efter brudvalsen en efter en. Jag har kort på oss inramat. *ler*.

  • jas65 8 september 2008

    Jag har kromat till CGB VIIII bilar, Krister Glenning, Anders som spelade trummor i vikingarna och han som sjöng i orkestern. Själv har jag sjungit med Jerry. Druckit öl med Kenth Andersson. Snackat horhus i Sth med Pontus. Festat med Rock Birger brorsa. Haft en dröm träff med Kristin
    Mvh
    Höfta på med att jag mötte Lassie

  • tantdrake 8 september 2008

    Skrivet av busan37 den 7 sep 2008

    Jag kom på att jag har hälsat på Börje Salming, han var på en pub i Smålandsstenar. Han var inte trevlig


    :'( inte? Sicken j-la Kirunabo.....fy!

  • bernit 8 september 2008

    Skrivet av Prima den 7 sep 2008

    Skrivet av bernit den 7 sep 2008

    Skrivet av bernit den 7 sep 2008

    Jag träffade en snickare en gång !

    Skämt osido - om man skall vara lite skrytsam så har jag delat bärs och snackat med Beatles på färjan mellan Hälsingborg och Hälsingör första gången de var i Sverige och innan de blev kända, de var på väg hem till England via Danmark och jag och en polare var på väg till Danmark för att köpa sprit eftersom det var spritstrejk här i Sverige.


    Om det är sant :p så är det en jäkligt cool berättelse du har. 10 i topp för den.... :)

    /Camilla som måååååst sova nu, vill inte men måste. Är så trött och dan...

    Det är sant på heder ....

  • Chocoholic 8 september 2008

    Jag gick fram till Peter Harryson i Arlanda många år sedan och fick autografen :)
    Träffade även på Nina Gunke i en klädbutik i Sthlm, även då frågade jag efter autograf.
    Autograf fick jag även av sångerskan i Da Buzz flera år sedan, då hon satt i ett café inne i ett köpcentrum i Luleå. Nanne Grönvall såg jag inne i en restaurang i Sthlm. Brolle gick just bakom mig förra sommaren då han skulle uppträda på marknaden här i byn.
    Markus Fagervall ser man lite då och då, eftersom jag bor i Övertorneå. Hans äldre syster var tränare till mitt basketlag i ca 1-2år 2 olika gånger, och deras mamma brukade jag prata med förut då jag fortfarande gick i skolan. Hon var städerska där bland annat, och både mamman och systern är otroligt trevliga människor!
    Markus Krunegård (sångare i gruppen Laakso) såg jag så sent som i lördags, då han gick omkring pratandes i mobilen utanför Röda Kvarn här i byn. Det var en konsert i Röda Kvarn där bla han och hans kusin (som bor här) skulle spela.
    För övrigt så har min pappa varit tillsammans med en syster till en känd finsk programledare för barnprogram för mer än 20 år sedan. Hela gänget umgicks och var bra vänner då. Men även på senare tid har han umgåtts med programledaren då de råkat träffa på varandra..

  • tantdrake 8 september 2008

    Min mamma påstår att vi genom våra släktband till Övertorneå är släkt med Markus Fagervall - kan vara därför tanten har en STOR bild på honom i sitt sovrum??? :p

  • Limparion 8 september 2008

    Jag spelade på Visfestivalen i Falkenberg för ett par år sedan, då fick jag tillfälle efteråt att dricka flädersnaps med Östen med Resten... fast Östen ville inte vara med. Omåttligt trevliga människor är de i alla fall. Annars har jag ju träffat rätt många mer eller mindre kända artister, mest från Göteborgsdistriktet. Det blir ju lätt så när man är ute och spelar. Hade Marie Bergman som lärare någon vecka. Sen har jag väl träffat de flesta stora dragspelarna i Sverige, och ett par från Norge och Danmark också. Tror mamma har sagt att jag är släkt med Ingemar Bergman också, på hennes sida. :o

  • camillaf14 9 september 2008

    Glömde bort att jag träffade och pratade med Py Bäckman när hon var här i Ö-vik och sjöng i Själevads Kyrka. Vilken genommysig människa och vilka underbara sånger hon har gjort! :D

  • Disen 9 september 2008

    I Falkenberg så finns det en del kändisar. " Mini Stellan" Bengtsson har varit mina grabbars pingistränare. Annika Andersson träffar man på lite då och då. Jörgen Persson ( pingis) är min systersons gudfar. Jojje är min kollegas kompis. Jojje är ofta på jobbet och hälsar på. Han har hjälpt oss att skriva ett manus till en julkalender som vi har sänt i radion. Har festat med " Stefan och Krister" likaså med Östen med Resten.
    På sommaren ser man en del kändisar när dom är här och spelar fars eller allsång på Vallarna och Visfestival.

  • piusamadeusmozart 9 september 2008

    Jag känner knappast någon av era kändisar förutom gamla kändisar förståss, typ Tore skogman och sånt. Det märks att man varit borta länge.
    Men jag skall bidra med en kändis som ni kanske känner. Adelmo Fornaciari alias Zucchero. Han bor nämligen bl.a. här där jag bor och stöter därmed på honom ibland. En liten skit med världens smalaste ben. Upptäckte det när han var med på en välgörenhetsfotbollsmatch här i stan där ena laget bestod av diverse kändisar. Trulli och Fisichella kanske som ni kanske känner, var också med, bägge formula 1 förare. Zucchero spelar bättre musik än fotboll måste jag säga.

  • Kocken1971 9 september 2008

    Vill bara tala om att jag faktiskt bor granne med självaste LASSE BRANDEBY :palias Kurt Olsson.
    Han är faktiskt jättetrevlig i verkligen, stick emot vad många tror.

    Sen som kock har jag lagat och serverat mat till självaste KUNGEN.(Y)

    Jag har även träffat MAT-TINA.:D
    ( vi lagade mat tillsammans )

    Har blivit " kompis" med BABSAN :p, han kommer alltid ihåg mig när han uppträder i Göteborg.
    Hans hund Pajas brukar fjäska med personalen i köket.

  • bjuranna 9 september 2008

    Jag stod och kollade på skivor på Skivbörsen i Sthlm. Brevid mig stod Bruce Springsteen!! Det var dagen efter hans konsert på Stockholms Stadium. Han såg ut som en riktigt lodis; lång överrock, hatt, solglasögon och skäggig. Sen är ju inte han heller så lång, knappt 170 cm skulle jag tro. Hans bodyguard var desto större...

  • Gourmet-Ia 9 september 2008

    Missade ju totalt att jag har träffat Olof Palme, något år innan han blev skjuten. Vi skulle ha simundervisning i Malmö simhall, och han var där i något ärende. (minns faktiskt inte vad). Jag och min klass blev i allafall fotograferade tillsammans med honom och jag har spartat tidnings-urklippet här hemma i min pärm :)

  • Wombat04 9 september 2008

    Minns fortfarande med fasa den gången min spanska faster klämde in mig under armen och sprang som en galning genom hela Liseberg för att jag skulle få träffa Manolito (i Bröderna Cartwright, ni minns) på 60-talet, när han var här och turnerade. Jag var väl 4 år och skämdes som en hund så liten jag var ...

  • azlan_lena 9 september 2008

    "Kung Karl Gustav"(H) och jag pratade om hur man kan få hundar att krypa bredvid sig medans man ålar med kulsprutan i hand samt avfyrar skott mot fiende ...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.