Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

LCHF - nu reder vi ut begreppen och missförstånden!

  • Kakan1986 15 november 2011

    Oj, det här var en intressant tråd. Har nästan läst varenda inlägg ordagrant.
    Jag tror alla kan vara överens om att inte vara överens ;)

    Mycket intresant med alla dieter. själv är jag en sån där som äter "sunt förnuft dieten" som någon tidigare sagt.
    Jag har Crohns sjukdom (kronisk inflamatorisk tarmsjukdom som kommer och går i s k skov) vilket innebär att jag har fått testa mig fram till vad jag tål. Innan jag fått min diagnos så försökte jag i perioder att äta vad som anses "nyttigt" ex mycket fiber. Oj vad dåligt jag mådde av detta.

    Jag tycker inte om när vissa får det att låta som att det ena är mer rätt än det andra... det gör en sån som mig förbannad efterssom jag inte klarar att lägga om kosten så radikalt på det viset som vissar här menar att man borde. Vågar inte tänka på vad som skulle hända om jag skulle börja med LCHF eller GI eller alla dessa dieter.

    Min kropp kan inte hantera för mycket av varken det ena eller det andra, men det är intressant att läsa vad som funkar för andra och inse hur olika vi fungerar!!

  • Mistys 18 november 2011

    Jaha nu har forskarna äntligen fått upp ögonen och kunnat bevisa att LCHF kan få diabetiker att sluta med insulinet(Y) inte så dumt!

    http://www.dn.se/debatt/sa-blir-aldersdiabetiker-friska-utan-medicinering

  • Zeldasmatte 18 november 2011

    Här är en till Lchf:are... Förutom viktnedgång så slipper jag min uppblåsta mage och är inte ständigt hungrig som förut, men visst har jag börjat fuska en del nu, så nu står jag stilla... {waiting}

    Men jag håller mig fortfarande ifrån ljust bröd, pasta och ris... En potatisstackare kan få slinka ner då och då, även rotfrukter som t ex morötter... Är ingen fanatiker, men får nog ta mig i kragen och skärpa till mig om jag ska gå ner de där sista irriterande kilona... {eat} Jag kommer nog att glida över till GI så småningom...

    Förra julen var den enda någonsin som jag INTE gick upp ett enda kg! Men då skippade jag kolhydraterna... (A)

    Lchf passar inte alla, men mig och jag är glad för det... Jag har gått ner 7 kg och min man 15...

  • Mistys 19 november 2011

    Skrivet av Zeldasmatte den 18 nov 2011

    Här är en till Lchf:are... Förutom viktnedgång så slipper jag min uppblåsta mage och är inte ständigt hungrig som förut, men visst har jag börjat fuska en del nu, så nu står jag stilla... {waiting}

    Men jag håller mig fortfarande ifrån ljust bröd, pasta och ris... En potatisstackare kan få slinka ner då och då, även rotfrukter som t ex morötter... Är ingen fanatiker, men får nog ta mig i kragen och skärpa till mig om jag ska gå ner de där sista irriterande kilona... {eat} Jag kommer nog att glida över till GI så småningom...

    Förra julen var den enda någonsin som jag INTE gick upp ett enda kg! Men då skippade jag kolhydraterna... (A)

    Lchf passar inte alla, men mig och jag är glad för det... Jag har gått ner 7 kg och min man 15...


    Kul att vi är fler här på MK som upptäckt och mår sååå bra av detta(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.