Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Liknande recept!

  • Smulpajen 11 september 2008

    Skrivet av Lilljeppe den 11 sep 2008

    Skrivet av Smulpajen den 11 sep 2008

    Skrivet av Smulpajen den 10 sep 2008

    Hur går det med recept som sparas och sedan inte blir godkända? Försvinner dom från allas kokböcker? Då skulle jag bli hopplöst sur om jag sparat ett som jag ville prova, och sen är det borta när jag ska plocka fram det:'(:@
    Jag skulle fortfarande vilja ha svar på den är frågan...


    Svaret är att receptet försvinner helt. Om receptet inte existerar längre pga makulering, kan det ju inte finnas kvar i någons kokbok heller.

    Tack! Men då förstår jag inte varför recepten läggs ut innan dom är godkända:o

  • anluk 12 september 2008

    [
    Svaret är att receptet försvinner helt. Om receptet inte existerar längre pga makulering, kan det ju inte finnas kvar i någons kokbok heller.
    Tack! Men då förstår jag inte varför recepten läggs ut innan dom är godkända:o

    Om jag sparar ett recept som jag ser inte är godkänt ännu brukar jag dra ut en papperskopia för säkerhets skull.

  • zudette 12 september 2008

    Skrivet av Smulpajen den 11 sep 2008

    Skrivet av Lilljeppe den 11 sep 2008

    Skrivet av Smulpajen den 11 sep 2008

    Skrivet av Smulpajen den 10 sep 2008

    Hur går det med recept som sparas och sedan inte blir godkända? Försvinner dom från allas kokböcker? Då skulle jag bli hopplöst sur om jag sparat ett som jag ville prova, och sen är det borta när jag ska plocka fram det:'(:@
    Jag skulle fortfarande vilja ha svar på den är frågan...


    Svaret är att receptet försvinner helt. Om receptet inte existerar längre pga makulering, kan det ju inte finnas kvar i någons kokbok heller.

    Tack! Men då förstår jag inte varför recepten läggs ut innan dom är godkända:o


    Jag har oxå ställt denna fråga och blir nu ganska paff över svaret!!! - Det borde åtmisntone komma ett meddelande till de som sparat receptet att det är borttaget pga av att det är en dublett!!!! Ska det vara så att ej godkända recept försvinner helt, när det ändå finns de som sparat receptet, borde det isåfall inte ens gå att spara innnan det är godkännt!!!

  • zudette 12 september 2008

    :o

  • segerwitch 12 september 2008

    Skrivet av zudette den 12 sep 2008

    Skrivet av Smulpajen den 11 sep 2008

    Skrivet av Lilljeppe den 11 sep 2008

    Skrivet av Smulpajen den 11 sep 2008

    Skrivet av Smulpajen den 10 sep 2008

    Hur går det med recept som sparas och sedan inte blir godkända? Försvinner dom från allas kokböcker? Då skulle jag bli hopplöst sur om jag sparat ett som jag ville prova, och sen är det borta när jag ska plocka fram det:'(:@
    Jag skulle fortfarande vilja ha svar på den är frågan...


    Svaret är att receptet försvinner helt. Om receptet inte existerar längre pga makulering, kan det ju inte finnas kvar i någons kokbok heller.

    Tack! Men då förstår jag inte varför recepten läggs ut innan dom är godkända:o


    Jag har oxå ställt denna fråga och blir nu ganska paff över svaret!!! - Det borde åtmisntone komma ett meddelande till de som sparat receptet att det är borttaget pga av att det är en dublett!!!! Ska det vara så att ej godkända recept försvinner helt, när det ändå finns de som sparat receptet, borde det isåfall inte ens gå att spara innnan det är godkännt!!!


    :oMycket märkligt förfarande!(N)

  • Queenie 12 september 2008

    Är nog svårt att det automatiskt skickas ett mejl till alla som har sparat ett recept som försvinner antar jag. Därför vore det kanske bättre att man inte kan spara recept som inte är godkända, eller som det var förut att recepten inte syns förrän de är godkända, nu tar det ju ingen lång tid alls att få sina recept godkända, därför kunde det funka om recepten inte syns förrän de är godkända.

  • zonale 12 september 2008

    Håller med dig där, Queenie. Det vore bra om de inte syns förrän de är godkända.

  • Prima 12 september 2008

    Skrivet av segerwitch den 11 sep 2008

    :oÄr det fel att undra VAD som gäller?????Då vet man vad man skall rätta sig efter!!!!
    Förstår inte vad som menas med receptpoliser:D????Har det inte blivit en höna an en fjäder????för somliga???(N)


    Nä det är inte fel att undra VAD som gäller, det är en helt normal undran tycker jag. Däremot tycker jag inte att det är vi användare som ska "jaga" varandra... det var det jag menade med recept-poliser... inget annat :)

  • Smulpajen 12 september 2008

    Skrivet av Queenie den 12 sep 2008

    Är nog svårt att det automatiskt skickas ett mejl till alla som har sparat ett recept som försvinner antar jag. Därför vore det kanske bättre att man inte kan spara recept som inte är godkända, eller som det var förut att recepten inte syns förrän de är godkända, nu tar det ju ingen lång tid alls att få sina recept godkända, därför kunde det funka om recepten inte syns förrän de är godkända.

    Absolut, så borde det vara! Då slipper man ju vara ledsen att läckerheterna försvinner:p

  • anluk 12 september 2008

    Och nu tar det ju max ett dygn innan recepten är godkända (om de inte skickas tillbaka för redigering osv) så det borde ju inte vara några större problems att de inte syns förrän de är godkända. Det är egentligen det bästa.

  • Midori 12 september 2008

    Nu när jag hittat en sån här tråd tänkte jag bara passa på att klaga lite. ;) Tycker även jag att det är jobbigt med dubletter. Jag hittade här om dagen två exakta kopior av mitt dumlemuffinsrecept men exakt samma bild.. men jag antar att det inte finns så mycket att göra åt det.? well well

  • anluk 12 september 2008

    Skrivet av Midori den 12 sep 2008

    Nu när jag hittat en sån här tråd tänkte jag bara passa på att klaga lite. ;) Tycker även jag att det är jobbigt med dubletter. Jag hittade här om dagen två exakta kopior av mitt dumlemuffinsrecept men exakt samma bild.. men jag antar att det inte finns så mycket att göra åt det.? well well


    Är något recept godkänt efter 1/6 kan du maila till Lilljeppe med länk till receptet och meddela att det är dublett och att det skall tas bort. Tyvärr har sökfunktionen varit lite knasig så det har slunkit igenom några dubletter när vi godkänt.

  • grill 12 september 2008

    Skrivet av Midori den 12 sep 2008

    Nu när jag hittat en sån här tråd tänkte jag bara passa på att klaga lite. ;) Tycker även jag att det är jobbigt med dubletter. Jag hittade här om dagen två exakta kopior av mitt dumlemuffinsrecept men exakt samma bild.. men jag antar att det inte finns så mycket att göra åt det.? well well


    Jag har skrivet ett av recepten på dumlemuffins (N)(N). Jag såg det i går och har mailat matklubben att dom skulle ta bort mitt recept. Det har hänt att jag har lagt in en dubblett och fått det godkänt och sen sett att det fanns redan, då har jag mailat och dom tagit bort receptet. Så ser ni att jag har dubbletter kontakt mig eller matklubben då försvinner det (Y)(Y)

  • lennali 12 september 2008

    Hej alla Matklubbare
    Ser ni att jag har skrivit in ett exakt likadant recept som redan finns inskrivet (sökmotorn har ju inte funkat till fullo, så mycket möjligt att det kan ha hänt), var snäll och kontakta mig per mail eller genom gästboken så lovar jag att ta kontakt med klubben så får dom makulera mitt recept.

    Jag blir varken arg, upprörd, sårad, ledsen, skit förbannad eller nåt annat. :p
    Själv är jag helt emot exakta dubletter.

    Vänliga hälsningar till er alla från Lena

    PS. Önskar er alla en trevlig helg, själv ska jag jobba, men det kan bli trevligt det också.

  • Lotten_J 13 september 2008

    Man måste få föra fram sina åsikter och jag tror inte att folk här blir gramse på varandra för tid och evighet för det. Jag har då inte känt att man skulle "jaga" varandra heller. Hur ska vi annars komma tillrätta med saker vi tycker borde förändras om vi inte för en dialog?

    Men ang liknande recept så tycker vissa att om man t.ex tillagar en rätt med ex tomat i stället för utan tomat blir det en väsentlig skillnad och visst blir det de men jag anser att det blir ohållbart i längden om matklubben skall godkänna recept där bara ex en ingrediens skiljer recepten åt. Sådana justeringar tycker jag att vi ska göra själva efter tycke och smak.
    Det blir ju så oerhört tidskrävande att sitta och leta ett recept på ex. fläskfilé om man ska gå igenom alla recepten. Jag har varken tid eller lust att sitta och lusläsa alla recept som är liknande. När jag kommer hem från jobbet vill inte jag sitta vid datorn och lusläsa recept, jag vill umgås med familjen.
    Men ha en trevlig helg nu alla matklubbsvänner.....Jag ska jobba hela helgen, har jobbat sen i onsdags och får ledigt först när jag jobbat t.o.m onsdag kommande vecka....

  • Smulpajen 14 september 2008

    Igår gjorde jag bl a skinkpaj!! Nu fick jag verkligen besvis på hur olika det kan var med till synes samma recept. Efter att i alla år alltid använt margarin har jag för en tid sedan gått över till riktigt smör. Så pajdegen gjordes nu på det, men för övrigt samma ingrdienser som tidigare. Och det blev en väsentlig skillnad. Mer frasig och spröd botten och mycket godare! Osten gjorde också MYCKET skillnad. Brukar inte använda Västerbottenost så ofta men det gjorde jag nu. Som natt och dag i smaken. Även det blev godare.:p
    Så nu har jag än en gång konstaterat att det är dom små skillnaderna som gör det! Detta är något att tänka på när ni godkänner eller underkänner recepten.

  • farmoringer 14 september 2008

    Jag är då sån att jag vill lusläsa alla recepten. Tycker det är jätteroligt. Tycker också att ändring av ingridienser gör stor skillnad. Inte på vilket salt eller pepparslag som man använder kanske, men om jag har koriander eller spiskummin så gör det stor skillnad. Annars så ska man kanske ha ett standardrecept som sagt och sen själv göra sina egna kommentarer och olikheter med originalet. Men vilken tråkig matsida det skulle bli då. Så tycker jag. Men som sagt, alla tycker vi olika och kanske till sist ska förhoppningsvis Matklubben.se ha den riktiga bestämmanderätten om vad som ska få vara. Här är ändå över 90 000 medlemmar och alla kanske inte gör sin röst hörd precis..

  • Erajscha 14 september 2008

    Jag tycker att det är bra om det finns flera varianter på det man söker, då får man ju fler idéer och mer att välja på.

  • Penne 14 september 2008

    Identiska recept hjälper ju ingen, men jag tycker det är toppen när det finns fler recept. Söker jag tex på köttfärssås tycker jag att det är jättebra att det finns lite olika att välja på. Jag läser gärna flera recept då och ser vilket som passar min smak bäst. Eller kombinerar ihop flera olika recept. Det är det som är så bra med matklubben tycker jag, att det finns flera olika varienter på allt. Inte som en vnlig kokbok tex, där det oftast bara finns en variant av recepten.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.