Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mat som man vill gilla?

  • bitten56 22 januari 2012

    Ostron. Tanken kväljer mig men många säger att det är gott.
    Så jag får väl fortsätta att fundera om jag ska smaka.

  • Liindis 22 januari 2012

    Skrivet av boz1965 den 3 nov 2009

    Och sen är dt ju spenat - denna vidriga skapelse. Gud måste ha skrattat gott åt sitt skämt med mänskligheten när Han skapade spenaten.

    Du som är så god på allt!
    Borde Älska spenat!,
    Som är så gott och vitaminrikt!,
    Spenat passar till det mesta både till gratänger och grytor!
    Konstigt med en kock!!
    som ej gillar spenat!
    Hopp hopp!!!

  • Kakan1986 22 januari 2012

    Försöker verkligen lära mig att tycka om fisk i någon form, men det liksom vill sig inte.. Till sommaren har jag lovat mig att återigen försöka med grillad laxfilé som mamma gärna gör.. Vi får väl se... Håller tummarna :)

  • safir74 22 januari 2012

    Skrivet av safir74 den 1 nov 2009

    Jag tycker inte om : oliver (fast jag fullkommligt älskar tapenade), Jansson, messmör, kroppkakor, kåldolmar (kålpudding funkar dock), lax (hua), potatisbullar, raggmunk (älskar annars potatis men dessa två går inte,)strömming, leverpastej, kaviar ...hmm finns säkert flera men kommer ej på mera just nu

    Däremot så har jag lärt mig tycka om sushi, matjesill, mozzarella,rotselleri och kålrot


    Tro't eller ej..jag har börjat att tycka om gröna oliver {shock}

  • piha63 22 januari 2012

    Räkor och kräftor är sånt jag absolut inte får i mig, även om jag verkligen önskar det.
    Känner mig lite udda när det vankas kräftskiva bl a. Annars kan jag nog försöka få i mig
    det mesta även om jag inte gillar det, men räkor och kräftor går som sagt var inte alls. :'(

  • jas65 23 januari 2012

    Lever skulle jag vilja gilla men skall prova Gnurfs recept. Annars så är det nog bara hjärna,njure som jag inte vill gilla.

  • helensen 23 januari 2012

    Sill har jag kämpat mig till att kunna äta, men tycker fortfarande inte att det är gott. Jag har "tränat" lite vid varje julbord och nu kan jag i alla fall få ner det. Fisk öht önskar jag att jag tyckte mer om! Däremot så älskar jag surströmming, det tog också några år men när det väl lossnade så började jag tycka väldigt mycket om det.

    Oliver skulle jag också vilja tycka om, för det blir man ju ofta bjuden på. Lever är däremot sällan något problem, för det är nästan aldrig någon som bjuder på det!

  • jas65 23 januari 2012

    Sedan så finns det ju vissa saker som man inte gillar men äter ändå.
    Kebabpizza
    Kebabrulle
    Falafel
    MacDonalds
    BurgerKing
    Max Hamburgare
    Hultbergs senap
    Ketchup
    Semlor
    Bakverk
    Etc
    Som man kanske borde gilla men äter i nödfall för man är sugen :)

  • Kakan1986 23 januari 2012

    Skrivet av jas65 den 23 jan 2012

    Sedan så finns det ju vissa saker som man inte gillar men äter ändå.
    Kebabpizza
    Kebabrulle
    Falafel
    MacDonalds
    BurgerKing
    Max Hamburgare
    Hultbergs senap
    Ketchup
    Semlor
    Bakverk
    Etc
    Som man kanske borde gilla men äter i nödfall för man är sugen :)


    Bukfylla som jag brukar kalla det... :)

  • DoctorWho 24 januari 2012

    Raggmunk är roligt att göra och luktar underbart när jag steker dem. Men när jag smakar växer biten i munnen och dessutom smakar det pyton. Jag brukar göra raggmunk till en släkting som en överraskning lite då och då. En gång kom en annan släkting (som inte heller äter raggmunk) sniffandes in i köket när jag stekte. Han smakade en och frågade om han fick ta mer. Varför kan inte jag också bli omvänd så?

  • Cindroses 24 januari 2012

    Semlor

  • EnelyaSaralonde 24 januari 2012

    Det finns vissa saker jag inte gillar som inte gör mig något, t ex lever, sill och njurpaj.

    Men jag önskar däremot att jag tyckte om senap och framförallt alla former av skaldjur. Just nu klarar jag inte av skaldjur, men det är ju tydligen så mycket gott man missar om man inet tycker om det. Hamburger- och korvbröd är en annan sak jag önskar att jag gillade så man kan grilla korv nu på vintern utan att behöva krångla för att kunna äta korven. :DD

    Avokado är en annan sak jag skulle vilja tycka om, och som jag faktiskt börjat klara av om det är i små bitar och ihopblandat med annat. {smirk}

  • estrid1 24 januari 2012

    Min mamma älskar Kalixpalt.När hon var liten och inte ville äta så bra fick hon detta och DÅ åt hon med god aptit.Detta är därimot bland det värsta jag vet...

  • MyRoundabout 24 januari 2012

    Kaffe! Jag älskar doften och skulle lätt kunna brygga en kanna bara för att sniffa lite på det, men jag klarar helt enkelt inte av smaken... :(

  • svengelsk 24 januari 2012

    Om jag inte hade så svårt för skinnet på het mjölk så skulle jag äta min semla i djup tallrik omgiven av mjölk och beströdd med kanel. Är det någon som vet hur man absolut undviker att skinnet bildas?

  • jas65 25 januari 2012

    Skrivet av svengelsk den 24 jan 2012

    Om jag inte hade så svårt för skinnet på het mjölk så skulle jag äta min semla i djup tallrik omgiven av mjölk och beströdd med kanel. Är det någon som vet hur man absolut undviker att skinnet bildas?


    Prova att bara värma den utan att mjölken kokar.

  • DoctorWho 26 januari 2012

    Kakor med chokladsmak eller chokladfyllning. Alla bjuder på kladdkaka med mörk choklad i, den smakar enbart bittert. Jag testade att baka kladdkaka med ljus choklad men den smakade bara sött och sliskigt. Det var då jag kom på att det var själva chokladsmaken som jag inte tycker om i kakor.

  • gottgris 26 januari 2012

    Havregrynsgröt kunde jag inte ens äta som barn, det kväljde mig.

  • gemini88 26 januari 2012

    Oliver! känns som en så fin och smålyxig grej att äta haha.

    Och skaldjur... är rätt trist och smaklöst för mig.
    Sallad har jag också väldigt svårt för :/

    vissa "vanliga" rätter som lasagne, makaronipudding, hamburgare och spaghetti med köttfärssås har jag också fortfarande svårt för efter att ha ogillat dem som liten.
    Skulle vara smidigt att gilla allt, helt enkelt ;)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.