Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mat som man vill gilla?

  • Gnurf 3 november 2009

    Gud...man känner sig ju som en riktigt "nu var Gnurf en duktig ponke som åt upp all sin mat"..när man läser denna tråd. Vad mycket Matblockeringar Ni har!! :D Ost, fisk, skaldjur, lever, sill, fruktkaka, spenat...hur kan man leva utan det!?? :o

  • Amika 5 november 2009

    Isterband! :'(
    Det smakar ju sur/skämd korv!

  • Gnurf 5 november 2009

    A-ha...å det är alltså mat som du VILL gilla!?? :D

    Skrivet av Amika den 5 nov 2009

    Isterband! :'(
    Det smakar ju sur/skämd korv!

  • MosterNettan 5 november 2009

    Skrivet av Gul13 den 31 okt 2009

    Jag skulle gärna vilja tycka om bönor. Kidneybönor, vitabönor, svartabönor ... de enda bönor jag kan äta är gröna haricot verts (om de nu räknas till bönor) och vaxbönor.


    Håller med dig, jag klarar inte konsistensen på vita, bruna och svarta bönor. Det liksom fastnar i gommen... :'(

  • MosterNettan 5 november 2009

    Jag skulle vilja tycka om Janssons frestelse. Det verkar vara så njutbart gott för dom som tycker om det. Jag får ofta den stora äran att tillaga frestelsen eftersom den tydligen blir så väldigt god. Jag gör den som mormor gjorde, naturligtvis med mycket anjovis, smör och grädde. Alla gillar den utom jag själv, och ingen annans frestelse heller.

  • Gnurf 5 november 2009

    Jo...Janssons är så vansinnigt gott. Äter den endast till Jul...gärna med kaviarägghalvor och en råkostsallad till det. Barnsligt gott...(L)

    Skrivet av MosterNettan den 5 nov 2009

    Jag skulle vilja tycka om Janssons frestelse. Det verkar vara så njutbart gott för dom som tycker om det. Jag får ofta den stora äran att tillaga frestelsen eftersom den tydligen blir så väldigt god. Jag gör den som mormor gjorde, naturligtvis med mycket anjovis, smör och grädde. Alla gillar den utom jag själv, och ingen annans frestelse heller.

  • boz1965 5 november 2009

    Skrivet av Gnurf den 3 nov 2009

    ...Vad mycket Matblockeringar Ni har!! :D Ost, fisk, skaldjur, lever, sill, fruktkaka, spenat...hur kan man leva utan det!?? :o


    Somliga kan vara utan - andra inte. Det är väl bara kul att vi är olika, inte sant? :)

  • boz1965 5 november 2009

    Också surströmming - iofs vill jag inte gilla det heller. Förstår inte att folk kan njuta av skämd, halvrutten, mat. :'(

  • Gnurf 5 november 2009

    Yin och yang...Helan och Halvan...Starsky & Hutch...blondin eller brunett....för tusan...:D

    Skrivet av boz1965 den 5 nov 2009

    Skrivet av Gnurf den 3 nov 2009

    ...Vad mycket Matblockeringar Ni har!! :D Ost, fisk, skaldjur, lever, sill, fruktkaka, spenat...hur kan man leva utan det!?? :o


    Somliga kan vara utan - andra inte. Det är väl bara kul att vi är olika, inte sant? :)

  • Annafbg 5 november 2009

    Jag tycker om det mesta i matväg och det jag inte tycker om saknar jag inte heller. Parmesan blir västerbotten hos mig, t ex.
    Däremot skulle jag gärna vilja tycka om öl, men det går bara inte. Hockey-VM blir liksom inte samma sak med ett glas vin känns det som...
    En varm sommarkväll kan jag se hur vännerna njuter av en kall öl. Jag kan ju se hur gott de tycker att det är och hade gärna tyckt detsamma, men icke:o

  • The_mama97mia 5 november 2009

    ooooh en sak till...
    Jag skulle vilja gilla PESTO. Men nej. Jag gillar basilika men inte peston.
    pesto - eller kolera?

  • bernit 5 november 2009

    Jag gillar det mesta av det som ni ogillar som lever, njure, bruna bönor, isterband, sill, grisfötter, oxfilé, Jansons etc. dock en liten reservation för surströmming och getost.
    Mat e´gôtt :p:p

  • MosterNettan 5 november 2009

    Skrivet av Annafbg den 5 nov 2009

    Jag tycker om det mesta i matväg och det jag inte tycker om saknar jag inte heller. Parmesan blir västerbotten hos mig, t ex.
    Däremot skulle jag gärna vilja tycka om öl, men det går bara inte. Hockey-VM blir liksom inte samma sak med ett glas vin känns det som...
    En varm sommarkväll kan jag se hur vännerna njuter av en kall öl. Jag kan ju se hur gott de tycker att det är och hade gärna tyckt detsamma, men icke:o


    Men en varm sommarkväll så smakar det ju bra med ett kallt glas vitt också!

  • Amika 6 november 2009

    Skrivet av Gnurf den 5 nov 2009

    A-ha...å det är alltså mat som du VILL gilla!?? :D

    Skrivet av Amika den 5 nov 2009

    Isterband! :'(
    Det smakar ju sur/skämd korv!


    Ha ha ha! Ja, isterband ja... Inte skämd korv! :D Det ser ju så gott ut och luktar så gott när syster gör isterband med stuvad potatis... Men icke! Det smakar inte gott alls ju...

    Passa dig du Gnurfen... Annars kanske jag lagar mat åt dig och flickan din! Jag tänkte börja med bönsallad med kanel och honung... :p

  • Gnurf 6 november 2009

    Bönor...gärna i kombination med kanel och honung...är ett annat exempel på mat jag vill gilla...:o

  • Annafbg 6 november 2009

    Skrivet av MosterNettan den 5 nov 2009

    Skrivet av Annafbg den 5 nov 2009

    Jag tycker om det mesta i matväg och det jag inte tycker om saknar jag inte heller. Parmesan blir västerbotten hos mig, t ex.
    Däremot skulle jag gärna vilja tycka om öl, men det går bara inte. Hockey-VM blir liksom inte samma sak med ett glas vin känns det som...
    En varm sommarkväll kan jag se hur vännerna njuter av en kall öl. Jag kan ju se hur gott de tycker att det är och hade gärna tyckt detsamma, men icke:o


    Men en varm sommarkväll så smakar det ju bra med ett kallt glas vitt också!


    Ja, absolut! Tänk så mycket godare det är med vitt vin på sommaren än på vintern!

  • Amika 7 november 2009

    Skrivet av Gnurf den 6 nov 2009

    Bönor...gärna i kombination med kanel och honung...är ett annat exempel på mat jag vill gilla...:o


    Meh! Varför gör du inte det då? :p Hur gott som helst ju! :D

  • maria_wijk 7 november 2009

    Skrivet av mama97mia den 5 nov 2009

    ooooh en sak till...
    Jag skulle vilja gilla PESTO. Men nej. Jag gillar basilika men inte peston.
    pesto - eller kolera?


    Varken röd eller grön? Det skiljer ganska mycket i smak på dessa.

  • Liindis 22 januari 2012

    Jag tycker pölsa luktar jättegott!,
    när den värms på spisen!,
    Men jag klarar ej av att äta detta!!
    Konstigt nog tror jag att jag åt de som barn.
    Hopp hopp!

  • turboputte 22 januari 2012

    Jag tycker blodkorv luktar gott,,men jag skulle inte kunna ta det i munnen,,,

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.