Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

MK:s officiella tråd för OS i Vancouver 2010

  • The_mama97mia 17 februari 2010

    AjajajANJA!!!!

  • MosterNettan 17 februari 2010

    Varför ska vi byta ut, för mig får dom gärna ta medaljer hela bunten...

    Just nu har jag en illamåendeklump i halsen efter Anjas krasch... känns riktigt obehagligt, väntar bara på att få höra hur det är med henne. Det såg riktigt illa ut...

    Det som slår mig är faktiskt att funktionärerna inte verkar har så nån beredskap. Varför fanns ingen bår i backen. Varför fanns ingen bår åt Majdic, hon fick ju gå själv trots att hon var dubbelvikt. När Hellner kollapsade häromdagen fanns det heller ingen funktionär på plats, han fick bara ligga där på snön.

    Dessutom startfunktionärerna igår på skidskyttet... det finns det inga ord för!

    Det är inte så man förväntar sig att en stor idrottsnation som Canada ska agera. Jag tycker det är svagt.

  • mariaengstrom 17 februari 2010

    Håller med. Samma sak med hon som ramlade i sprinten. Ok om Kenya hade haft vinteros, då kan man ha överseende med dålig beredskap och dåliga banor. Men jag trodde Kanada var ett land med vintersportstradition...

    Stackars Anja, hon var värd en medalj.

  • Gnurf 17 februari 2010

    Jo...inte någon enormt imponerande organisation än så länge...:(

  • Countrygirl 17 februari 2010

    Herrarna i Curling som bara är med för att lära i år har verkligen vsat att de redan kan.

  • Gnurf 17 februari 2010

    Usch...en riktig skitkväll ur OS-synpunkt...:( Grattis Maarit Björgen...det gjorde du riktigt bra (Y)

  • FruAst 18 februari 2010

    Det gjorde ont i hela kroppen att se Anja ramla. Jag trodde innan att hon skulle vara bra till OS. När hon har haft taskig försäsång då går det bra i stora uppgifter sen. Vi får väl se om hon är med i kväll.

    Och så damkronorna 13-1 say no more... förnedrade
    De sa på radiosporten att man kunde lika gärna köra en turnering med guldmatch mellan USA o Canada och sen resten av turneringen med alla andra och den som vinner detta får bronset. Tror jag skulle vara en bra ide.(H)

  • Gnurf 18 februari 2010

    Jooo...fast i Turin 2006 tog ju svenskorna Silver...:D

  • marilyn 18 februari 2010

    Heja Norge!!!!!!!(Y)

  • Gnurf 18 februari 2010

    Hmmm...man ser på Helena Jonsson hur det kan knyta sig när pressen utifrån smittar av sig på sig själv. Hoppas det finns goda samtalspartners och motivationshöjare i det svenska laget nu så hon inte faller bottenlöst...:(

  • boz1965 18 februari 2010

    OS? Är det det inte sånt som blir när man steker fläsk? :D

  • Gnurf 18 februari 2010

    Akta dig för att sola för mycket Solarium bara Bozze...(H)

    Skrivet av boz1965 den 18 feb 2010

    OS? Är det det inte sånt som blir när man steker fläsk? :D

  • Gnurf 18 februari 2010

    Rackarns Mancuso!! Nu måste någon åka ur för att Anja ska få medalj....:o

  • Gnurf 18 februari 2010

    JIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!! :D

    Stackars Lyndsey Vonn :'(

    Å Sälen från Tärnaby tog sin 6e OS-medalj (Y)

  • FruAst 18 februari 2010

    OS-(Y)BRONS

    Vilken PRESTATION! Grattis Anja

  • chrisq 18 februari 2010

    (L) grattis anja (Y)

  • Majainorr 18 februari 2010

    :):D(L)(Y)Anja - det här är väl din bästa medalj ever. BRAGD!(L):D(Y)

  • Beckis83 19 februari 2010

    Va sjutton..har missat denna tråden totalt då jag kollat på tv mycket...
    Lider med Helena Jonsson så oerhört..skulle inte vilja vara i hennes skidor för tillfället.. Anja tar en medalj till, i slalomen,om hon ställer upp.

  • Gnurf 19 februari 2010

    Ta det bara lugnt Beckis...massor av OS kvar att kommentera (Y)

  • FruAst 19 februari 2010

    Idag har jag kollat på konståkning, lite på repris på TVn och lite på datorn. Kineserna som vann i paråkning var helt otroliga. Jag gillar att titta på konståkningen. Vackert och vältränat. Shulthiess var inte dålig han heller även om han har en bit kvar till de bästa. I morgon är det dags för isdans(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.