Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

MK:s officiella tråd för OS i Vancouver 2010

  • Gnurf 15 februari 2010

    "Man måste ha solglasögon när man intervjuar henne efter ett bra lopp" (H)

    Klassisk kommentar om Charlotte Kalla från blomsterceremonin :D

  • MissLo 15 februari 2010

    Dom pratade om att det är 8 år till nästa gång för denna distans. Nån som vet mer om det? Skall inte den här distansen köras nästa OS eller fattade jag helt fel?

  • Gnurf 15 februari 2010

    Jag tror de växlar mellan klassisk respektive fri stil. Men jag är inte helt säker...blev lite fundersam även jag...:o

  • MissLo 15 februari 2010

    Skrivet av Gnurf den 15 feb 2010

    Jag tror de växlar mellan klassisk respektive fri stil. Men jag är inte helt säker...blev lite fundersam även jag...:o


    Vi får väl lov att forska lite mer i det. Man kan ju inte gå och grubbla ända till OS 2014 för att få veta.

  • monfo 15 februari 2010

    Skrivet av mama97mia den 13 feb 2010

    OS - suck - onödigt stök i tevetablån. *grrr* man kan inte lita på ngt längre, flytta på tider för På Spåret! ??!!! *BAH*

    Det är som med sportbilagor i kvällstidningarna, tycker man ska ta betalt för dom som för andra bilagor, det jag slänger först är den rosa delen.
    Vad gäller teve - sänd skiten i en helt egen kanal o don´t mess with my tv. (H)


    Bra sagt!

  • Gnurf 15 februari 2010

    Tror aldrig jag sett en mer slutkörd människa än Marcus Hellner...:'(

  • MissLo 15 februari 2010

    Skrivet av Gnurf den 15 feb 2010

    Tror aldrig jag sett en mer slutkörd människa än Marcus Hellner...:'(


    Han kämpade verkligen så det var så synd att det inte räckte.

  • Countrygirl 15 februari 2010

    nesliga 1,5 sec samt en mkt neslig felåkning... men nu glädjs vi åt tjejerna och tar nya tag. De är ju i fin form allihop! (Y)

  • Mistys 16 februari 2010

    Snart skidskytte (Y)

    Läste om Kalla idag. Dom mäter syreupptagningsförmågan på idrottare. Så höga siffror som Kalla har har aldrig uppmäts tidigare sen man började mäta någon gång på 50-talet. Hon har dessutom förbättrat mätresultatet under det sista året så nu håller Svenska skidförbundet hennes resultat hemligt så att konkurenterna inte ska veta. Så där finns resurser(Y)

  • Gnurf 16 februari 2010

    Det är inte sant,,,jag svimmar...:D

  • FruAst 16 februari 2010

    Så nu har vi jobbat i Ferry i mål!
    OS-GULD:DOS-GULD(Y)OS-GULD

  • MosterNettan 16 februari 2010

    Ilska är en riktigtbra tändvätska, det har vi fått bevis för nu....
    Fan hur han körde...
    Heja Björn...

  • Gnurf 17 februari 2010

    Då har man sovit lite, ryssarna ser ruggigt bra ut i hockeyn :o Ja det var ett otroligt lopp där igår av Ferry...jag stod upp sista 15min (klarade inte av att sitta) och måste ha sagt "Men dra åt H-lvete!!!!" 100ggr minst...trodde inte det var sant alltså. Bara väntade på att Svendsen eller Björndalen skulle komma till topp...å så blev det Ferry istället (Y) Ingen aning hade jag heller om att han är gift med Heidi Andersson...hon Armbryterskan från Ensamheten...:p

  • Gnurf 17 februari 2010

    Kalla och Ferry känns som utmärkta kandidater för OS-guld...om man nu kan snacka om bra och mindre bra kandidater!?? Jag menar hockeymiljonärerna i Tre Kronor :o å de härliga Curlingdamerna fixade ju biffen förra gången i Turin. Jag skulle gärna byta bort ett hockeyguld...mot att tex Anders Södergren skulle få en stor framgång i längdskidor...(H)

  • popik 17 februari 2010

    Skrivet av Gnurf den 17 feb 2010

    Kalla och Ferry känns som utmärkta kandidater för OS-guld...om man nu kan snacka om bra och mindre bra kandidater!?? Jag menar hockeymiljonärerna i Tre Kronor :o å de härliga Curlingdamerna fixade ju biffen förra gången i Turin. Jag skulle gärna byta bort ett hockeyguld...mot att tex Anders Södergren skulle få en stor framgång i längdskidor...(H)



    Fy på dig gnurfen, ishockey är den enda riktiga sporten. Här ska inte bytas ut nån hockey inte.:@

  • Gnurf 17 februari 2010

    Hahaha...nä man ska nog passa sig för vad man kläcker ur sig...:D

  • sikaal 17 februari 2010

    Det där med ishockey är känsligt, men bra att ha ibland!:) I Lillehammer fick ju inte Sverige så många medaljer precis :( men Norge fick!! Sverige tog ju hochey-guldet (Y) och hur många medaljer delades ut?? Jag tror det var 22 st eller så :D, då kunde jag säga till norska vänner - vi fick 22 vad fick ni? Hade blivit grymt retad för medaljtorkan, meen hade jag varit med hade det väl fått bli medalj i TV-tittande. (H)

  • Gurgelfranz 17 februari 2010

    Hockey i all ära men för mig är det Kalla och Hellner smäller högst!

    Att hitta en bättre ikon för sin sport än Kalla går nog inte. Hon är en riktig vinnarskalle, hon är ödmjuk, alltid glad och trevlig i kontakt med media och hon ser bra ut....precis vad den sporten behöver!

  • FruAst 17 februari 2010

    Håller med dig gurgelfranz, Kalla o Ferry är trevligare represantanter för vintersport än skäggFoppa-

  • Gnurf 17 februari 2010

    Inte bra...inte bra...:'(

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.