Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Nya Matklubben!

  • sussile 3 mars 2013

    Hej! Tycker desssvärre att matklubbens sida blivit både rörig och tråkig med massor av reklam mitt i sidan. Sidan känns också mer svårnavigerad och svårare att hitta i! :( Jättetråkigt! Den som varit såååå bra!

  • TTJ 4 mars 2013

    Förr kunde man ju bara peka på ett recept och då se hela recepnamnet och även klicka på bilden och få den förstorad. Nu måste man kicka fram hela receptet för att det. Gillar inte! (N)

    Sen kvarstår ju problemet med att de nyaste inläggen i forumen hamnar sist...Hade hoppas att det skulle åtgärdas då sååå många påpekat detta problem!

    Har inte stört mig på reklamen tidigare, men nu....gillar inte att det är så mycket mitt i försör verkligen! :p

    Svårare att hitta och en massa klickande fram och tillbaka blir det.

    Mycket ris men lite ros också...
    ljus och fräsch sida känns mycket modernare än förra {highfive}
    Sen gillar jag också att det verkar lättare att kommentera inlägg och infoga recept i inlägg.
    Gillar också att alla smileys visas ovanför och därmed är mer lätttillgängligt (Y)

  • LenaBE1 4 mars 2013

    Smilegubbarna fungerar inte i våra gästböcker. {freaked-out}

    När jag skrivit ett inlägg som nu så kastas jag till sida ett då jag skickat mitt svar, det gillar jag inte. >:D

  • Lindanemon 4 mars 2013

    TACK för att ni direkt åtgärdade mina 2 sista anmärkningar.

    Nu ser recepten bättre ut igen, kommentarerna med! {clap}

  • mammis 4 mars 2013

    Var inne på en medlems recept som jag sparade och går ur den sidan för att kolla på resten av medlemmens recept...men upptäcker återigen att jag har hamnat på förstasidan av hennes recept...inte ska vi väl behöva öppna recepten i ny flik....borde inte vara så, väldigt irriterande (N) saknar också att inte kunna klicka för förstoring av bilderna utan måste gå in på receptsidan

  • boz1965 4 mars 2013

    Jag kör bara 3G i min Samsung-platta (Galaxy Tab 2) och måste tyvärr hålla med om att sidan har blivit slö som kall sirap.

  • EvaWi 4 mars 2013

    Rörigt! (N)

  • Bullulla 5 mars 2013

    Känner mig som en gammal gnällkärring nu men jag tycker sajten blivit mycket sämre! Förstår att ni måste ha mycket annonser för att finansiera verksamheten men när det ligger annonser inne i recepten så blir det helt enkelt svårläst! Gillar inte heller alla blinkande och blippande annonser på startsidan, både i överkant och längs sidorna. Det har gjort att det är svårare att navigera och hitta sökfunktionen m m.

    Tycker helt enkelt att det var bättre förr, men man vänjer sig nog. Här finns ju iaf lika mycket bra recept som tidigare så jag kommer naturligtvis att fortsätta gå in här och leta och dela men just nu känns det inte lika lockande som det gjorde tidigare. Skulle nog faktiskt hellre betala en slant för att slippa så himla mycket reklam!

  • anluk 5 mars 2013

    Är det bara jag som är blind men hur sjutton lägger jag till ett recept jag hittar i min matlista. Hittar ju vart jag ska lägga den i kokboken men när jag vill lägga den i matlistan hittar jag bara inte. Förvirrad.

  • Kira68 5 mars 2013

    Hej! Jag undrar om det är jag som är lite "trög" eller kanske möjligtvis blind :) men när jag går in i min kokbok hittar jag varken någon knapp ta bort recept eller flytta recept. Fin sida annars som nog kommer bli bra med tiden (Y)

  • guns 5 mars 2013

    Skrivet av daniely den 21 feb 2013

    Hej!

    Vi har nu lanserat ett ny version av Matklubben och vi hoppas ni gillar det!

    Klicka runt på siten och skriv gärna vad ni tycker i denna tråden.

    Varma hälsningar från Matklubben teamet!

    {dance} (Y) {highfive} (L) :D \o/


    Saknar att man tidigare såg hela namnet på receptrubriken när man pekade på den!

  • Virvlande 5 mars 2013

    Jag undrar fortfarande hur sökresultaten väljs ut. Jag sökte nu på no knead bread och fick upp ett recept som passade. Det andra receptet i listan var en vegansk chili con carne. Det står inte bread, no eller knead någonstans i det receptet. Varför kommer det upp i min sökning? Det här problemet påpekade jag i tråden "inför" den nya sidan också, men det verkar inte ha åtgärdats.

  • brande 5 mars 2013

    Förut kunde man skriva ingredienser i sökrutan.
    Ju fler ingredienser man skrev ju FÄRRE recept kom fram.
    Nu är det tvärt om, ju fler ingredienser man skriver ju FLER recept.... borde ju bli färre.
    Är det jag som inte förstår hur den nya sidan funkar?
    Tacksam för svar.

  • Virvlande 5 mars 2013

    Ja, nu tjatar jag igen om ett problem jag påpekade innan den nya versionen kom. Det kan väl ändå inte vara så att INGEN lagt upp ett recept och klickat i "huvudrätt" och "billig" på över två månader? Alltså, när jag klickar i endast dessa två kriterier och sorterar resultaten efter "nyaste", är alla recept "över två månader" gamla. Det är dessutom samma recept som jag sett säkert hundra gånger när jag gjort liknande sökningar. Någon måste väl ändå ha skrivit in nyare recept? Vart finns de?

  • Virvlande 6 mars 2013

    Vad är det med sökfunktionen egentligen? När jag klickar i "vitkål" som ingrediens, inget annat, finns det inga resultat! När jag söker på vitkål i fältet finns det däremot många resultat. Det har fungerat förut att klicka i vitkål, varför har de recepten försvunnit?

  • IsaS 6 mars 2013

    Jag har verkligen försökt ge nya matklubben en chans, men ger upp. Trög så man blir utkastad innan den jobbat färdigt, rörig till max.

    Jag tar tacksamt emot tips om någon annan bra matsida! Tyvärr, för den här har länge varit en god vän, men nu orkar jag inte med den längre. Hoppas bara jag någon gång ska orka plocka ut mina sparade recept och ladda hem......

  • The_mama97mia 6 mars 2013

    Jag är ju trogen MK:are, och försöker lära mig den nya sidans upplägg.
    Men jag är fortfarande inte vän med sökfunktionen som flera tidigare kommenterat.
    Det är nog det viktigaste att fixa till
    jag ville söka efter mitt recept som heter Kassler till sjöss
    gav upp, fick oändligt många träffar. Fick gå in bland Mina recept o söka istället, det tar också tid.
    För att locka till sig flera och behålla äldre medlemmar tror jag sökfunktionen är viktigast, man går ju in o söker efter recept.

  • Anderstam 6 mars 2013

    Skrivet av The_mama97mia den 6 mar 2013

    Jag är ju trogen MK:are, och försöker lära mig den nya sidans upplägg.
    Men jag är fortfarande inte vän med sökfunktionen som flera tidigare kommenterat.
    Det är nog det viktigaste att fixa till
    jag ville söka efter mitt recept som heter Kassler till sjöss
    gav upp, fick oändligt många träffar. Fick gå in bland Mina recept o söka istället, det tar också tid.
    För att locka till sig flera och behålla äldre medlemmar tror jag sökfunktionen är viktigast, man går ju in o söker efter recept.


    Vad som händer är att alla recept som innehåller 1 av orden dyker upp.
    Alla med kassler och alla med till.
    Gjorde en test och sökte på bamumma som är ett egenuppfunnet ord.
    Fick då bara upp mina egna 2 recept.
    Så jag håller med att den gamla sökfunktionen var bättre.

  • Mistys 6 mars 2013

    Jag skulle söka på ett av mina egna recept för att hitta det fort ...nämligen LCHF pasta. Fick upp alla möjliga recept men inte mitt specifika som bara har dessa två ord i titeln. Borde inte det stå först eftersom jag sökte på exakta namnet ?? Slutade med att jag fick leta upp det i bland mina recept istället och det var ju det jag ville slippa (N)

  • Lindanemon 6 mars 2013

    Håller med föregående talare, flera stycken!

    Låt oss använda den gamla sökfunktionen igen! Denna är tyvärr värdelös... (N)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.