Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Nya Matklubben!

  • DoctorWho 27 februari 2013

    Jag tittade i bigganv kokbok och hittade några recept som jag ville spara, men rutan spara i kokbok finns inte någonstans. Istället finns rutorna lägg till i inköpslistan, ladda hem kokboken och skriv ut. Även flytta detta recept, redigera recept och ta bort recept finns. Recepten är INTE sparat i min kokbok, men när jag läser i adressfältet verkar det som att recepten i kategorin Recept utan grupp tillhör min kokbok. (Det blir så när jag klickar på receptnamnen och läser recepten.) Varför är det så? PS Det enda jag gjorde var att kopiera adressen hit. http://www.matklubben.se/matklubben/Scooby-Doo/kokbok/?view=no_group&recipeid=11789

  • ros 28 februari 2013

    (N)Hur gör man när man vill spara ett recept i sin egna kokbok? Alla "flikar" i kokboken kan man inte se. Det går inte att spara på rätt plats???

  • sikaal 28 februari 2013

    Tyvärr! Nu har jag varit inne många gånger på "nya" MK men inte kunnat vänja mig. För ljust, svårt att läsa orange text. Att det inte fungerar som det ska, kan jag leva med, det rättar säkert till sig, men mina ögon vill inte vara med. Jag förstår om ni måste "ljusa upp" sidan för nya media,men det passar inte mig. Jag kommer inte att överge MK, men kommer inte alls att ha sajten som "titta in när man går förbi datorn" längre.

  • DoctorWho 28 februari 2013

    Det finns ingen spara-ruta i recepten när man tittar i någon annans kokbok.
    http://www.matklubben.se/matklubben/NinniM/kokbok/?id=5613700&recipeid=78076

  • annelieberggren 28 februari 2013

    (Y) skit snyggt, gillar den skarpt.

  • The_mama97mia 28 februari 2013

    Jag är inte vän med sökfunktionen, alls.
    Eller är det jag som gör fel?

  • sme 28 februari 2013

    (Y)

  • familjenlundin 28 februari 2013

    Skrivet av bigganv den 27 feb 2013

    Hittar inte mina sparade recept? Var finns de?


    Det tog en stund innan jag hittade mina sparade recept också, men dom finns i samma rad där "Min sida", "Inkorgen", "Gästboken" m.m finns...."Kokbok" står det och där finns dom sparade recepten :)

  • boz1965 28 februari 2013

    Skitsnyggt på det stora hela och en stor eloge till er alla som har jobbat med designen. MEN! Och jag menar verkligen MEN. Gör det orangea några nyanser mörkare så att vi som inte är 20 år längre också kan läsa det.

  • Annras 28 februari 2013

    Av vad jag sett hittills verkar sidan OK, i alla fall inte så mycket reklam som inkräktar på annan text. Jag har dock inte varit runt ännu. :)

    Väldigt mycket vitt, tycker jag, kanske för mycket. :s

    Inte så bra med så mycket orange text på vit bakgrund. Vi är en del som kommit upp i 65+, och som inte ser så bra som i yngre dagar. Då är orange/vitt mer svårläst. :\

    Men alltså, på det stora hela, bra! {lashes}

  • Josses 28 februari 2013

    Vad den här sidan har blivit kall!!! Brrrr. Alltså bara vitt, vitt och grått, Man ser ju inte var kanterna är Får hoppas jag känner mig mer hemma här längre fram men just nu Näää vad har ni gjort???!!!

  • Josses 28 februari 2013

    Varför går det inte att spara recepten ur min kokbok i min matsedel???

  • bigganv 28 februari 2013

    Tack familjenlundin!
    Nu har jag hittat dem!
    (Y)

  • lennali 1 mars 2013

    Jag ska spara recept i min kokbok, jag har många "under menyer" kan "scrolla" upp en bit MEN inte hela vägen upp till den första under menyn. Kan ni fixa detta?

  • sjomannen67 1 mars 2013

    Hej jo nya sidan är bra i det stora hela! men märkte när jag skrev ut ett recept så blev texten väldigt ljus och svårläst! har inte blivit så förut går det att fixa med typsnittet eller färgen på texten så det blir bra vid utskift?

  • Knaslinda 1 mars 2013

    Min första reaktion var Fräscht!

  • DoctorWho 1 mars 2013

    Ibland när jag klickar på spara recept och ska välja kategori i min kokbok dyker denna konstiga sida upp och det går oftast inte att välja en kategori. http://www.matklubben.se/inc/displayThis.php?url=/inc/displayThis.php&view=select_group&id=105687&time=1362137550

  • support-erik 1 mars 2013

    Skrivet av Mithrandir den 28 feb 2013

    Skitsnyggt på det stora hela och en stor eloge till er alla som har jobbat med designen. MEN! Och jag menar verkligen MEN. Gör det orange några nyanser mörkare så att vi som inte är 20 år längre också kan läsa det.


    Jag är en av personerna som jobbat på hemsidan och hänger här en del för att läsa era kommentarer. Uppskattar jättemycket tips som detta på vad vi kan förbättre.

    När det kommer till den oranga färgen så har vi förstått att den är något för ljus. Vi provade att mörka den något i utvecklingsmiljön för att se hur det skulle bli. Problemet är då att vi får en oenhetlig hemsida eftersom alla bilder och övriga bakgrunder också går i ett med denna nyans.

    Vi kommer fortsätta jobba för en lösning på detta, ville med detta inlägget bara förklara varför vi inte gör denna snabba fix som Mithrandir föreslår.

    Vi har nu iaf mörkat texten på vissa delar där det redan var en grå bakgrund så det förhoppningsvis blir lättare att läsa dessa partier.

    ---

    I övrigt vill jag också tacka alla er andra som rapporterar saker som inte riktigt fungerar. Jag har bl.a. sett en del problem med hur recepten hanteras här och vi jobbar självklart på att dessa problem också ska lösas.

  • bitten56 1 mars 2013

    Det går ju inte att skriva in nya recept. Varje gång jag försöker kommer det upp reklam för vinklubben som inte går att ta bort. Har försökt att skriva in receptet 5 ggr nu men misslyckas varje gång pga reklamen.

  • sode 1 mars 2013

    Gillar nya sidan men stör mig på menyn längst ner på sidan där "min sid" "kokbok" etc är.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.