Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Nya Matklubben!

  • Wombat04 25 februari 2013

    Hej!

    Har precis loggat in och sett förvandlingen från puppa till fjäril, men en sak tycker jag ni bör åtgärda (hittills). Jag gillar upplägget, det är snyggt, luftigt och ljust, men klickar jag på en bild på ett recept vill jag inte vara tvungen att gå in på den reklamruta som så påpassligt lägger sig över det kryss som behövs för att klicka bilden till normal storlek igen! :<

    I övrigt håller jag på att surfa runt och lära mig hitta de olika möjligheter som finns. Grattis!

    Bella

  • Wombat04 25 februari 2013

    Jag hittar inte heller någon Spara-knapp när jag vill spara en annan medlems recept. Lägg till i inköpslistan finns två gånger, Dela finns på en massa ställen, men ingen Spara. {shock}

  • daniely 25 februari 2013

    Hej alla och tack för all feedback.

    Som ni märker är där en del barnsjukdomar nu när vi gjort om designen. Något vi har räknat med och jobbar aktivt med för att vi ska få en minst lika stabil sida som vi haft tidigare.

    Ni ska veta att vi läser alla buggar ni rapporterar i denna tråden och försöker lösa så fort vi kan. Med er hjälp kommer vi snabbare framåt {handshake}

    Jag ser också mycket frågetecken kring efterfrågad funktionalitet. Vårt arbete med den nya sidan slutar inte bara för att vi nu har gjort om utseendet. Detta är bara första fasen som vi behöver komma förbi innan vi går vidare. Mer funktionalitet är att vänta {music}

  • Annrh 25 februari 2013

    En fin layout, men jag tyckte att det var omständigare att hitta min kokbok, men till slut hittade jag den :)

    Jag har en feedback som jag visserligen önskade i förra versionen också. Om man står i sin kokbok och väljer att flytta ett recept till en annan kategori. Då hamnar man sen i den kategorin. Det vore trevligt att stå kvar på samma ställe men att bara receptet flyttas så jag kan flytta ett till recept om jag vill utan att gå tillbaka till den kategori jag var i för att välja att flytta nästa recept och sen gå tillbaka igen och igen och igen, beroende på hur många recept jag vill flytta från en kategori i kokboken till en annan.

    Mvh Anna

  • Annrh 25 februari 2013

    Vore även bra om man i forumet kan välja att inte bara meddela mig på svar vid tråden utan meddela mig om citerad. För vissa trådar skrivs väldigt mycket i och då läser man inte allt, men om man blir citerad så är det intressant att se det för då kanske frågan är ställd just till mig eller påverkar något jag skrivit och då vore det super att kunna få ett meddelande i dessa fall.

    Tack för en bra sida!

  • familjenlundin 25 februari 2013

    Fin sida, men jag hittar inte mina sparade recept..... {question}

  • familjenlundin 25 februari 2013

    Glöm det jag skrev....jag hittade det hahaha :$ {messed}

  • becca_w1 25 februari 2013

    Snygg sida...men jag saknar att man inte kan se inlagda recept längre tillbaks än en dag... Förr så kunde man bläddra tillbaka bland recept som låg i kronologisk ordning. Men det kanske bara är jag som är tekniskt obegåvado_Oo_O

  • DoctorWho 25 februari 2013

    Jag har lärt mig att hitta det jag letar efter här på sidan, det gick fortare än väntat. Men texten borde vara mörkare eller tjockare. Sökfunktionen är tyvärr ännu värre nu. {weep} Den som väntar på något gott... sökfunktionen kommer nog att vara jättebra när den kommer igång.{fingers-crossed} (Speciellt efter alla klagomål om den.) Väntar tålmodigt på att den ska fungera.{nailbiting}

  • LenaBE1 26 februari 2013

    Har det blivit något knas med poängräkningen? {question}
    Samtidigt som jag la in ett nytt recept med bild så fick jag poäng för bilden med 20 p men på samma gång så försvann 20 p och ett godkänt recept från sammanställningen över mina poäng.
    Inte för att detta spelar någon roll men jag undrar bara vad som hänt?

  • crazycavylady 26 februari 2013

    Mina sparade recept som snällt låg till vänster i fönstret i mappar är borta. Blir väldigt många onödiga klick för att hitta dom. Sen går det inte att lägga till maträtter i veckomenyn.

    Jag tyckte gamla upplägget var mycket bättre. Trevligare färger och lätt hittat.

    Den nya sidan är lam, intetsägande och väldigt svårnavigerad med för många onödiga klick.

    Ni har förstört hela sidan!

  • bjgs0 26 februari 2013

    Jo det ser fint ut. Funkar hyggligt om man kör från datorn. Men nu funkar tyvärr inte MK alls på min surfplatta (Samsung Tab 10.1). Jag har tidigare alltid använt min surfplatta mot MK, som varit en perfekt receptbok i köket. När jag testade senast hamnade olika textblock över varandra, När man sökte på recept, var det mycket långsam uppdatering. Sök fältet var dubblerat, placerat på olika ställen. Har aldrig varit med om nåt liknade tidigare. Från surfplattan, blir tyvärr att tillsvidare leta recept nån annanstans :( ..tills detta fixats.

  • Mopsmamman 26 februari 2013

    {angry-annoyed}

  • Mistys 26 februari 2013

    Sökfunktionen värre än innan {angry-annoyed} sökte på ett recept jag sökt på många gånger. Denna gång kom det inte upp alls trots att jag skrev exakt hela receptets namn. När jag sen väl hittade det stod det en konstig krumelur istället för 1/2. tur jag visste att det ska vara 1/2 annars hade jag inte kunnat följa receptet.

  • becca_w1 26 februari 2013

    Fin ny sida!! Men saknar att man bara kan se dagens inlagda recept...jag vill ju kunna bläddra tillbaka i recepten i kronologisk ordning.
    Går inte det längre?...eller är det bara jag som är oteknisk?? o_O

  • daniely 27 februari 2013

    Skrivet av bjgs0 den 26 feb 2013

    ...nu funkar tyvärr inte MK alls på min surfplatta (Samsung Tab 10.1). Jag har tidigare alltid använt min surfplatta mot MK, som varit en perfekt receptbok i köket...


    Surfplattorna har blivit lite förbisedda i farten här känner vi själv också, även hur det funkar på mobilerna.

    Vi kommer att jobba på att detta ska funka bra igen och ni borde kunna se en förbättring inom den närmsta tiden.

    Skrivet av becca_w1 den 26 feb 2013

    Fin ny sida!! Men saknar att man bara kan se dagens inlagda recept...jag vill ju kunna bläddra tillbaka i recepten i kronologisk ordning.
    Går inte det längre?...eller är det bara jag som är oteknisk?? o_O


    Många som verkar ha svårt för detta.
    Om ni går och tittar på alla recepten via navigeringen "Recept->Visa alla recept" Det finns sen en sorteringsmöjlighet där du kan välja att sortera efter "Nyaste" och bläddra från sida till sida.

  • bjgs0 27 februari 2013

    Skrivet av daniely den 27 feb 2013

    Skrivet av bjgs0 den 26 feb 2013

    ...nu funkar tyvärr inte MK alls på min surfplatta (Samsung Tab 10.1). Jag har tidigare alltid använt min surfplatta mot MK, som varit en perfekt receptbok i köket...

    Surfplattorna har blivit lite förbisedda i farten här känner vi själv också, även hur det funkar på mobilerna.

    Vi kommer att jobba på att detta ska funka bra igen och ni borde kunna se en förbättring inom den närmsta tiden.


    Ok det tackar vi för :)

  • bajsunge 27 februari 2013

    Sidan ser bra ut men jag hittar inte heller mina sparade recept :(

  • Jessiiica 27 februari 2013

    Jag tycker om hur det ser ut. Men jag är så jäkla förbannad att jag inte kan läsa mina recept. Det står att jag har t.ex 26 recept i en kategori, men när jag trycker på kategorin kommer inga upp!!!

  • bigganv 27 februari 2013

    Hittar inte mina sparade recept? Var finns de?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.