Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Överskattat - råvara eller rätt eller annat...

  • WiolaH 6 oktober 2011

    Skrivet av Natural den 24 sep 2011

    Till alla er som dissar mozarella: Ni har inte smakat äkta mozarella! Jag har släkt i Italien och mozarellan där är gjord på buffelmjölk. Den är så god och gräddig. Icas mozarella... hmpf!





    Instämmer! Det gäller även Parmesan. Ica-butikens färdigrivna "parmesan" i påse är helt meningslös......

  • The_mama97mia 6 oktober 2011

    Rosépeppar...
    TYcker bara det smakar parfymerat, och är vackert...

  • wildlife 6 oktober 2011

    Oxfilé tycker jag är otroligt överskattat i förhållandet pris vs. smak... Finns mycket kött som är godare för en 1/4-del av priset... :)

  • fynde 7 oktober 2011

    Håller med ett tidigare inlägg : odlad lax är nog en av de mest överskattade råvarorna. Och majonäs på burk : hur kan någon gilla det ? Smakar ju bara härsket och hemskt ! Det är lätt att göra egen majonäs !

  • DoctorWho 7 oktober 2011

    Pistagenötter, som fyllningar i bakverk och som snacks i en skål . I bakverk smakar de bara sött och sliskigt. Saltade och rostade smakar de salt och gamla nötter. De neutrala (osaltade och orostade) smakar enbart gamla.

  • inaros 7 oktober 2011

    Sparris. Klart överskattat och jag har inte riktigt förstått storheten med denna primöör.
    Sushi är en annan sak som jag inte kan med, det funkar bara inte för mig.

  • The_mama97mia 7 oktober 2011

    en sak som väl inte är överskattat alls - men som jag bara kom att tänka på när jag satt o bläddrade i gamla recept -
    BURK-champinjoner!
    Fast nu har väl trenden gått över till råa champinjoner istället, och de är väl inte överskattade såååååå, men som svamp betraktat tycker jag nog att det är lite överskattat - slås ju med hästlängder av "vild" svamp...
    Men OK, en god champinjonsoppa gillas!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.