Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Överskattat - råvara eller rätt eller annat...

  • Dintan 23 september 2011

    Kobebiff! Gott men inte värt pengarna. Såååå speciellt är det inte.

  • The_mama97mia 23 september 2011

    Skrivet av susanneedgren den 23 sep 2011

    Kobebiff! Gott men inte värt pengarna. Såååå speciellt är det inte.


    Heja, skönt att höra, just sånt är kul att veta om det är överskattat eller ej, har inte själv haft möjlighet (varken praktiskt eller ekonomiskt) att testa den berömda Kobebiffen...

  • The_mama97mia 23 september 2011

    förresten, vad hände med bladguldstrenden? Ett tag skulle det vara bladguld på allt, vilket jag aldrig testat själv, tycker det räcker med allt amalgam man har i käften haha...

    Ngn kommentar på det? Med bladguld alltså

  • annalena514 23 september 2011

    håller med ostron är hemskt hihihi

  • annalena514 23 september 2011

    o lever fyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

  • Ulrika91 24 september 2011

    Håller med några tidigare talare.

    Pilgrimsmusslor. Smakade på en restaurang nyligen. Kändes som om den var sandig. Plus den hemska konsistensen och tråkiga smaken.

    Sparris. "Så gott att grilla" osv.. Nej?!!??! Smakar ju ingenting!!!!

    Hummer. Går minst lika bra med kräftor.

    Räkor!!! Visst det kan vara gott i röror osv men att sitta och skala länge för en sekunds kallsup, njä. Känns inte alls värt det. Då är i så fall färdigskalade på burk (fina sådana) underskattat.

    BRIEOST! Nej alltså det smakar ju verkligen ingenting. Och det lilla det faktiskt smakar, ja det är ju något i likhet med, fis?!

    Sen måste jag hålla med om Mozzarella. Men det kan ha att göra med att jag inte smakat de riktigt BRA sorterna. Får väl återkomma när jag gjort det.

    Sen är jag kanske ensam om att tycka att te är överskattat. Jag vill så gärna gilla "Citron/Fläder", "Grönt te med citron" och gud va alla sorter det finns. Men för mig är te som parfym. Luktar gott, smakar skit.

  • estrid1 24 september 2011

    Skrivet av Marksten den 20 sep 2011

    Cous-cous... bläk smakar ju ingenting. Fullständigt meninglöst livsmedel.

    ....Jag och min make var i Tunisien för ett antal årsedan.Vi beställde in detta(på en resturang) då det tydligen var någon slags nationalrätt.In kom ett fat med dessa gryn och ur fatet stack det upp ett fiskhuvud och överst låg det en hel paprika.Visade sig att det var en hel fisk med ben och huvud kvar.varken jag eller min man äter paprika då våra magar inte mår bra av detta.Min man försökte putta denna åt sidan men då rullade den i väg och försvann in under bordet.Grynen var torra i smaken och bara växte i munnen..{sick}

  • husmusen88 24 september 2011

    Halloumi- Som att äta grillade handsvettiga suddigummin.

    Kräftor, räkor och lax, surströmming- Inte ens gott, men alla envisas med kräftskivor och laxgrillning och surströmmingskvällar. Varför?

    Mozarella- Smaklöst och mysko konsistens. Inte alls gott att äta om på reklamen. Har ioförsig bara ätit den sorten man kan köpa på ica, kan tänka mig att riktig Mozarella är godare.

    Felix ketchup- Passar inte till något, snacka om äckligt.

    Alla former av rött vin- varför dricka jäst saft.

  • yummimummi 24 september 2011

    Skrivet av boz1965 den 20 sep 2011

    Flingsalt! Jag säger bara FLINGSALT!!!


    Håller med!!!!

  • DoctorWho 24 september 2011

    Skrivet av Ulrika91 den 24 sep 2011

    Sen är jag kanske ensam om att tycka att te är överskattat. Jag vill så gärna gilla "Citron/Fläder", "Grönt te med citron" och gud va alla sorter det finns. Men för mig är te som parfym. Luktar gott, smakar skit.


    Smaksatta teer är verkligen överskattade!
    Svart te däremot tycker jag är underskattat, både som måltidsdryck och i maten.

  • rimbostina 24 september 2011

    (N)Blev bjuden på gåslever, och det smakade inte gott! Verkligen överskattat. Så får man reda på hur den stackars gåsen blir tvångsmatad så levern sväller. Nä fy!

  • Natural 24 september 2011

    Till alla er som dissar mozarella: Ni har inte smakat äkta mozarella! Jag har släkt i Italien och mozarellan där är gjord på buffelmjölk. Den är så god och gräddig. Icas mozarella... hmpf!

  • DoctorWho 25 september 2011

    Vin, pistage och créme fraiche är tre saker som MÅNGA gillar. Jag förstår inte det. Har smakat dem massor av gånger, men de är i min mening mycket överskattade.

  • The_mama97mia 25 september 2011

    Skrivet av Natural den 24 sep 2011

    Till alla er som dissar mozarella: Ni har inte smakat äkta mozarella! Jag har släkt i Italien och mozarellan där är gjord på buffelmjölk. Den är så god och gräddig. Icas mozarella... hmpf!


    Nej, men jag sa ju det! Det kan så vara att jag inte har smakat ngn riktigt bra mozarella! Jag kan ändra mig den dagen jag smakar ngn som är riktigt god!

    Apropå té - rooibos te tyckte jag var överskattat, bara rött vatten.
    Annars gillar jag en del gröna teer.

  • Kakan1986 26 september 2011

    Skrivet av Transporter den 24 sep 2011

    Skrivet av Ulrika91 den 24 sep 2011

    Sen är jag kanske ensam om att tycka att te är överskattat. Jag vill så gärna gilla "Citron/Fläder", "Grönt te med citron" och gud va alla sorter det finns. Men för mig är te som parfym. Luktar gott, smakar skit.


    Smaksatta teer är verkligen överskattade!
    Svart te däremot tycker jag är underskattat, både som måltidsdryck och i maten.


    Äntligen någon mer än jag! Älskar kaffe, med mjölk, men te har jag aldrig förstått mig på. Smakat ett anta varaianter men aldrig att jag känt att det varit gott... Önskar jag gillade te då jag inte får dricka kaffe för magen min... :( Varm dryck är såååå gott på hösten/vintern men jag får hålla mig till varm choklad, det duger ;)

  • sikaal 26 september 2011

    Om man menar överskattat med, lite för pengarna, skulle jag vilja säga fläsklägg! Konstigt, men förr köpte man läggen "för nästan inget alls", medan nu ligger den i paritet med fläskkotletter.

    Skulle hållit tyst! {quiet} Denna veckan är det extrapris på ca 25:-

  • ScarlettRose 26 september 2011

    Skrivet av JennyV den 21 sep 2011

    Pesto! Jag älskar lukten och tror att jag tycker om det men det vill sig inte :x Kanske inte haft det till rätta råvaror?!


    Om det är färdig pesto på burk så håller jag med. Det blir jag lika besviken på varje gång jag äter det, oavsett märke.
    Men egen pesto kan vara hur gott som helst. Fick prova en dillpesto på ica för inte så länge sen (som var ihopmixad av damen som serverade den). Hur god som helst. Och man fick receptet på den med, så den ska jag försöka mig på att göra någon dag.

  • The_mama97mia 26 september 2011

    Färska fikon! Jag gillar inte torkade fikon, så jag såg fram emot att prova färska, men de smakade ingenting.

  • sikaal 26 september 2011

    Skrivet av mama97mia den 26 sep 2011

    Färska fikon! Jag gillar inte torkade fikon, så jag såg fram emot att prova färska, men de smakade ingenting.


    Håller med! En besvikelse!

  • Vildvittran 26 september 2011

    VIN! Uschhhhhh!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.