Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Presentationen

  • tottemaja 7 april 2009

    Min nick "Tottemaja" är efter min katt som tyvärr har lämnat jordelivet i höstas, 19,5 år!:'(
    Vi trodde att hon var en pojke från början o då fick "han" heta Totte, men då vi sen upptäckte att det var en "hon" fick hon iaf fortsätta med att heta Totte, med tiden blev det Tottemaja.(L)
    (L)(L)

  • Mehukatti 7 april 2009

    Mitt nick är taget av en sorts saft som finns att köpa här i Finland. Mehu är finska och betyder saft, Jag tycker bara att det är ett roligt namn. :) Har inget att göra med mitt riktiga namn, som är Marianne.
    Annars en rolig tråd! Kul läsning.(Y)

  • festmaten 7 april 2009

    Åååhhhh, vad kul att ni väckt liv i den här tråden igen(L)

  • Gnurf 7 april 2009

    Jag såg mig i spegeln...den sprack från kant till kant...då fick det bli Gnurf....:(

  • popik 7 april 2009

    Skrivet av Gnurf den 7 apr 2009

    Jag såg mig i spegeln...den sprack från kant till kant...då fick det bli Gnurf....:(


    Haha, du är rolig du.:p:D:p

  • erzulie 7 april 2009

    Skrev under en period på en D-uppsats i franska och ägnade många långa och spännande timmar med att läsa om Haiti. Stötte i det sammanhanget på en haitiansk kärleksgudinna som hette Erzulie och så fick det bli ett nick som hängt med sedan dess. Heter egentligen Karolina så det har ingen likhet alls!

  • Gul13 7 april 2009

    Vi hade ett fjordsto som vi betäckte och jag tyckte att fölet skulle heta Gul. Det tyckte inte min man (han fick heta Fröjd för övrigt). Så nu använder jag Gul på de flesta ställen ett nick behövs. 13 (min dotters födelsedag) la jag till för jag tänkte att Gul säkert redan är upptaget redan.

  • busan37 7 april 2009

    Puff

  • Gnurf 7 april 2009

    Njae....Quasimodo var redan upptaget ju...:o

    Skrivet av popik den 7 apr 2009

    Skrivet av Gnurf den 7 apr 2009

    Jag såg mig i spegeln...den sprack från kant till kant...då fick det bli Gnurf....:(


    Haha, du är rolig du.:p:D:p

  • PinkLadie 19 juli 2009

    Alla nya: skriv vad era nick-namn kommer ifrån - så kul att läsa:p

  • The_mama97mia 19 juli 2009

    inget konstigt - jag heter Mia, är mamma. Känenr mig som -97. *Asg*
    nejvars men det var då jag blev mamma åt min dotter Lina. (Y)

  • s-80 19 juli 2009

    Vår bil är en mörkblå Volvo S-80 därav namnet.

  • Majainorr 19 juli 2009

    Heter Maria men kallas ibland för Maja. Och bor långt upp i norr...

  • kattgnag 19 juli 2009

    Jag fick en rejäl funderare när jag skulle bli medlem här och det ena efter det andra användarnamnet jag prövade var upptaget - höll på att bli galen, milt sagt.
    Helt tom i huvuvdet hör jag plötsligt katten sitta och knapra torrfoder. Smått ilsken skrev jag "kattgnag" och tänkte att det var då själva f*n om inte detta knäppa "namnet" blir godkänt!
    Det blev godkänt....

  • sivan52 19 juli 2009

    Jag heter Siv och är född 1952 och min morbror kallade mig för sivan när jag var liten. Han kallade mig även för sivebuttan. Men jag valde att bli kallad sivan52 här.

  • boz1965 19 juli 2009

    Har kallat mig Gandalf på nätet ända sedan 1992 när jag skaffade mitt första telefonmodem till min Commodore 286:a (jodå, de byggde faktiskt PC också :p), men sedan filmerna kom har Gandalf blivit ett allt vanligare alias och det kan vara stört omöjligt ibland när man vill regga sig på en ny sajt, och jag vägrar att sätta siffror eller specialtecken efter just det namnet av respekt för Tolkiens livsverk. boz1965 kallar jag mig ibland i olika sammanhang, bl.a. här på MK. Men oftast blir det Gandalf.

  • 57barbro 19 juli 2009

    Född 1957, heter Barbro....så enkelt är det!

  • boz1965 19 juli 2009

    Ska tillägga att jag kallade mig Elrond också en tid när jag körde BBS. Driver man en BBS som heter Rivendell kan man inte heta annat än Elrond - kungen av Vattnadal.

    För er som är för unga att veta vad en BBS är: BBS (Bulletin Board System) var föregångaren till Kazaa, DC, BitTorrent, och all annan fildelning på nätet. Det var också ett sätt att umgås. Man kunde chatta (om det fanns 2 telelinor eller fler med modem på till BBS:en), skriva i forum, ladda upp (och ner) filer. Skriva och ta emot e-mail om BBS:en var ansluten till FidoNet, som i sin tur var ansluten till mailservrar på internet, som jämförelsevis inte var så stort då med sina cirka 50 miljoner användare världen över år 1994. Idag räknar vi användarantal i miljarder...

  • mattjejen 19 juli 2009

    Visste inte riktigt vad jag skulle kalla mig, men jag gillar att laga mat å baka... å känner mig inte riktigt så gammal som jag e så då blev det tjej... alltså mattjejen

  • Galadriel 19 juli 2009

    Galadriel är en fiktiv karaktär i Tolkiens böcker. Hon är klok, stolt, förstående, stark, atletisk och är otroligt vacker med långt guldfärgat hår, alltså så´n som jag skulle vilja vara :D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.