Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Presentationen

  • KramisGumman 11 november 2008

    :D
    själv är mitt nick ett jag andvännt i många år....på andra sajter, så det förknippas ju med mig :D

  • PinkLadie 25 november 2008

    Någon mer som vill berätta varför de heter som de gör?
    (H)

  • elpatron 25 november 2008

    jag brukar sätta in mina fingrar i proppskåpet som en patron, för att kolla om det finns ström, speciellt i trefasen, så jag funkar som en elpatron, för det lyser alltid om mig o min gloria :)

  • Elbrujo 25 november 2008

    Jag har alltid varit intresserad för det "Ockulta" därav El brujo ( Trollkarlen på spanska):p

  • elpatron 25 november 2008

    El Patron betyder även Bossen på spanska, och eftersom jag är chef för ett elpatronsföretag i Spanien och gillar att trycka in fingrar i proppskåpen så har jag faktiskt tom döpt om mig till Elpatron.

    Jag heter numera Elpatron Gloriaoverhead

    Skrivet av Elbrujo den 25 nov 2008

    Jag har alltid varit intresserad för det "Ockulta" därav El brujo ( Trollkarlen på spanska):p


    Annars heter Trollkarl - EL MAGO på spanska (H)
    Brujo är mer HÄXMÄSTARE.

  • marjoh1 25 november 2008

    Jag har valde ett användarnamn från jobbet, det är ju lite sjå att hålla reda på alla koder och användarnamn man har annars!

    Riktigt bra tråd!!(Y)

  • Elbrujo 25 november 2008

    Skrivet av elpatron den 25 nov 2008

    El Patron betyder även Bossen på spanska, och eftersom jag är chef för ett elpatronsföretag i Spanien och gillar att trycka in fingrar i proppskåpen så har jag faktiskt tom döpt om mig till Elpatron.

    Jag heter numera Elpatron Gloriaoverhead

    Skrivet av Elbrujo den 25 nov 2008

    Jag har alltid varit intresserad för det "Ockulta" därav El brujo ( Trollkarlen på spanska):p


    Annars heter Trollkarl - EL MAGO på spanska (H)
    Brujo är mer HÄXMÄSTARE.


    Du har rätt! men det har även jag!! många kallar trollkarlar för brujo.. jag pratar om spanskan från latinamerika, som skiljer sig en del från spanskan från spanien. Det finns ordet brujear= trolla

  • safir74 25 november 2008

    Mitt är efter min månadsten safir och 74 för mitt årtal...inte mkt till fantasi kanske :p

  • ida85 25 november 2008

    ja, jag heter Ida & är född året 85 ! (:

  • farmormor 25 november 2008

    Jag är farmor och mormor, därför blev det farmormor.:p:p:p

  • Lenkan 25 november 2008

    Lenkan är vad jag kallade mig själv innan jag kunde säga Angelica som jag egentligen heter. Sen har det suttit kvar, mamma och mormor fortsatte kalla mig det och nu kallar i princip alla mig för det :)

  • borisexan 25 november 2008

    Jag ville heta frularsson, men det var upptaget. Hade väl lite panik, kom inte på nå't bättre än att ta siffran på gatuadressen där vi bor, nr 6. På vårt hus har vi inte satt upp "6" utan "sex" på husväggen, därav "bor i sexan" :D

  • elpatron 25 november 2008

    Skrivet av borisexan den 25 nov 2008

    Jag ville heta frularsson, men det var upptaget. Hade väl lite panik, kom inte på nå't bättre än att ta siffran på gatuadressen där vi bor, nr 6. På vårt hus har vi inte satt upp "6" utan "sex" på husväggen, därav "bor i sexan" :D


    varför inte:
    "fru-larsson"
    "frularsson-6"
    "sexfrugan"
    "sexlarsson"
    eller bara "larssonsfru"

  • segerwitch 25 november 2008

    Skrivet av elpatron den 25 nov 2008

    El Patron betyder även Bossen på spanska, och eftersom jag är chef för ett elpatronsföretag i Spanien och gillar att trycka in fingrar i proppskåpen så har jag faktiskt tom döpt om mig till Elpatron.

    Jag heter numera Elpatron Gloriaoverhead

    Skrivet av Elbrujo den 25 nov 2008

    Jag har alltid varit intresserad för det "Ockulta" därav El brujo ( Trollkarlen på spanska):p


    Annars heter Trollkarl - EL MAGO på spanska (H)
    Brujo är mer HÄXMÄSTARE.


    :oJag är nog van vid att, El Patron = Ägaren
    och El Jefe=Chefen
    Det finns även på svenska Magiker= Trollkarl
    Bruja= Häxa och maskulinum av Bruja är Brujo!:o

  • elpatron 25 november 2008

    Skrivet av segerwitch den 25 nov 2008

    Skrivet av elpatron den 25 nov 2008

    El Patron betyder även Bossen på spanska, och eftersom jag är chef för ett elpatronsföretag i Spanien och gillar att trycka in fingrar i proppskåpen så har jag faktiskt tom döpt om mig till Elpatron.

    Jag heter numera Elpatron Gloriaoverhead

    Skrivet av Elbrujo den 25 nov 2008

    Jag har alltid varit intresserad för det "Ockulta" därav El brujo ( Trollkarlen på spanska):p


    Annars heter Trollkarl - EL MAGO på spanska (H)
    Brujo är mer HÄXMÄSTARE.


    :oJag är nog van vid att, El Patron = Ägaren
    och El Jefe=Chefen
    Det finns även på svenska Magiker= Trollkarl
    Bruja= Häxa och maskulinum av Bruja är Brujo!:o


    Du har faktiskt fel nu..Ägare heter DUEÑO
    El dueño = Ägaren

    El jefe = chef (korrekt)
    men BOSS bl.a som är lite annorlunda än chef heter Patron

  • segerwitch 25 november 2008

    Skrivet av elpatron den 25 nov 2008

    Skrivet av segerwitch den 25 nov 2008

    Skrivet av elpatron den 25 nov 2008

    El Patron betyder även Bossen på spanska, och eftersom jag är chef för ett elpatronsföretag i Spanien och gillar att trycka in fingrar i proppskåpen så har jag faktiskt tom döpt om mig till Elpatron.

    Jag heter numera Elpatron Gloriaoverhead

    Skrivet av Elbrujo den 25 nov 2008

    Jag har alltid varit intresserad för det "Ockulta" därav El brujo ( Trollkarlen på spanska):p


    Annars heter Trollkarl - EL MAGO på spanska (H)
    Brujo är mer HÄXMÄSTARE.


    :oJag är nog van vid att, El Patron = Ägaren
    och El Jefe=Chefen
    Det finns även på svenska Magiker= Trollkarl
    Bruja= Häxa och maskulinum av Bruja är Brujo!:o


    Du har faktiskt fel nu..Ägare heter DUEÑO
    El dueño = Ägaren

    El jefe = chef (korrekt)
    men BOSS bl.a som är lite annorlunda än chef heter Patron


    Du har OCKSÅ rätt , men på spanska säger man El patron de la hacienda.. tex... sen finns det även El Patron= om helgon???
    Jag har gått i skolan i Mexico och mig veterligen pratar dom spanska där???? Som ..tex, Quien es el patron?? det frågar man ,när man vill ha reda på vem som äger det!
    Sen är det ju det, att i latinska länder så ger man titlar lite hur som helst, i Italien där säger man ofta Doctore, fast de inte är läkare, i Spanien Patron eller Jefe utan att vara, varken Chef eller ägare!!

  • elpatron 25 november 2008

    där i mexico pratar dom inte castellan, utan en lite annorlunda spanska och även annorlunda i sydamerika..så där ligger svaret.
    Jag BOR i Spanien, så jag vet vad dom säger i Spanien iaf.. :o

  • segerwitch 25 november 2008

    Skrivet av elpatron den 25 nov 2008

    där i mexico pratar dom inte castellan, utan en lite annorlunda spanska och även annorlunda i sydamerika..så där ligger svaret.
    Jag BOR i Spanien, så jag vet vad dom säger i Spanien iaf.. :o


    Kan du tala om för mig vad dom prata i Mexico???Hur länge har du bot i Spanien???I Skolorna i Mexico läser man CASTELLANO,iallafall! Sen att det skiljer lite från dom olika latinska länderna är OK, men det är bara som olika dialikter.

  • segerwitch 26 november 2008

    :DPuff(Y)

  • LaJefa 26 november 2008

    Jag bor i Spanien och har varit i Mexico två gånger. Håller med segerwitch...dem pratar castellano i Mexico, sen att det kan skilja sig lite...men det är faktiskt inte mycket.

    patrón=värd, beskyddare, skyddshelgon, skeppare, chef.
    patrono=arbetsgivare

    Jag heter ju lajefa (La Jefa)...dvs chefen (kvinnlig)...och det är för att jag e min egen chef.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.