Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Presentationen

  • festmaten 4 oktober 2008

    Puff elipuff(Y)(Y)(Y)

  • popik 4 oktober 2008

    Jag har lånat mitt namn från min sambo. Han kommer från ryssland och heter popov i efternamn, men när han var liten så kallades han popik som betyder lilla rumpan. Tyckte det var gulligt. :p

  • systeryster 4 oktober 2008

    Kul tråd?
    Jag hade svårigheter när jag först skulle välja ett användarnamn då alla mina förslag redan var tagna på MK.Jag försökte med alla Nalle Puh och hans vänner, till sist blev jag bara så desperat att jag hamrade åtta gånger på 8:ans tangent, 88888888. Tyckte det blev skrämmande likt grupp8 när jag tänkte efter. Böt därför efter en tid till systeryster, efter som jag tycker om lekarna först och främst och är sjuksköterska. (Har alltså inget att göra med att jag skulle vara något fans till Staffan Westerberg.):)

  • inc 4 oktober 2008

    Hade själv samma problem - alla förslag jag hade var redan tagna. Tog bara det första som poppade upp i huvudet, så det blev inc.

  • Okänd 4 oktober 2008

    Jag heter Liliane som andra namn och då fick det bli mitt alias här på MK.
    Håller med: Kul tråd.

  • LillaJa 4 oktober 2008

    I begynnelsen av MK när jag gick med , kallades jag för "Krägga", (där hade vi somarhus). :)
    Dator för mig då var något jag ej hade någon aning om. När jag skulle skriva adressen blev det fel rad...hamnade i stället på användarnamn.
    Nu har ju å,ä ö försvunnit sen en tid tillbaka.
    Blev utslängd en dag härifrån, och blev gäst ???
    Loggade in igen ...och det blev " LillaJa"
    Kul tråd / Gittan

  • Hannixen 4 oktober 2008

    Jag kallades ett tag för Hannisen av mina vänner. Detta utvecklades till en rad olika smeknamn (Hannixen, Hannixtern, Nixi mm). Hannixen blev mitt internetnamn och det heter jag på alla forum. Nu är det väldigt sällan jag kallas för Hannixen eller Nixi av mina vänner, men internetnamnet lever vidare.

  • festmaten 8 oktober 2008

    Nu slår jag ett nytt slag för den här tråden!!!!!!

    40 stycken av snart 100 000:o

  • Clowna 8 oktober 2008

    Jag heter egentligen Claudia men ville inte skriva ut hela namnet så jag valde ett smeknamn som min syster hittat på och kallar mig ibland, därav Clowna. Det ska ej ha något med Clown att göra.

  • PinkLadie 8 oktober 2008

    Hur kan jag ha missat denna roliga tråd?!
    Köpte för årtionden sedan en cykel som hette "white lady" från Crescent...
    När jag tog mina första stapplande steg på msn för 3 år sedan, skulle jag välja namn och kom att tänka på min gamla cykel, sen heter jag numera Rosa, och jag älskar att köra BMW...alltså valde jag hotmailadress i stil med pinkladiebmw - adressen är glömd och borta men kvar är smeknamnet PinkLadie, ej att förväxla med äpplet Pink Lady :D

  • Glitterfia 8 oktober 2008

    Jag skulle logga in mig på tradera för att bjuda på en sak och skulle lite snabbt komma på ett nick. Det var första gången jag skulle logga in mig med ett nick namn överhuvudtaget och det som slog mig var Glitterfia.
    Glitterfia har blivit JAG nu (eller kanske det är så att jag ÄR Glitterfia hi, hi) Jag känner mig väldigt bekväm med namnet. Heter också det på andra ställen på nätet. Eller Glitterfia67.

    Är det dumt att ha samma användarnamn överallt?

  • vanillalover 8 oktober 2008

    HIMLA kul och trevlig tråd!
    Vet inte om jag behöver föklara mitt val av användarnamn precis :) *smile*
    Men, men......jag bara ÄLSKAR vanilj! Så så var det med det.
    Tack alla ni för era fyndiga namn och förklaringar!
    /Marie

  • _devilyn_ 8 oktober 2008

    Okej det här var ju kul :p

    Jag är ny och heter Nadja. :o

    Men mitt nick Devilyn valde jag därför att jag dels har en hondjävul på vänstra armen tattuerad, och att jag älskar kläder och musik som är romantiska men mörka, det som är lite gotiskt och medeltida-inspirerat. Tydligen en mörk passion helt enkelt. Men härinne passar det sig på ett annat sätt då jag älskar kryddstarka rätter i form av chili, cayenne, osv... :p

  • MammaIrene 10 oktober 2008

    Hej på er alla, kul tråd solm tidigare sagts...:D
    Jag hade ingen vidare fantasi alls som så många av er andra här har haft......
    Jag heter helt enkelt Irene o är mamma till 3 goa ungar, detta formar ju ens personlighet mycket o jag valde därför att presentera mig som mamma Irene
    (efter att ha varit mammaledig i 7 år i sträck, är mamma min identitet, o jag har inget emot det)

    Mvh Irene

  • irko 10 oktober 2008

    Hej alla trevliga och glada!
    Jag brukar kallas Karro pga mitt efternamn men Karro var upptaget och då så tog jag namnet på skolan där jag jobbar dvs norrbacka. Ha en skön helg allihopa!
    Inger Karro

  • Eri75 11 oktober 2008

    Eri är en del av mitt namn (Erica) och är född -75. Det blev Eri75. Enkelt att komma ihåg för en sådan förvirrad människa som jag...haha...
    Kul tråd!!!

  • Bohnke-Oslo 11 oktober 2008

    hej
    jag heter Andreas Böhnke
    å â och ö är altid svårt i data-samanhang
    när jag skulle fundera på ett nick-name,så tänkte jag logiskt bara
    bohnke-oslo blev ett bra namn som besvarade mångas frågor med en gång
    annars kallas jag av vänner før Andy eller Andi
    När jag bodde i Sverige,så kallade man mig før Bunksson før att førsvenska mig på jobbet.
    Här kallar dom mig bara før Bossen på jobbet,fråga mig inte varfør...:o

    håller med kul tråd!

  • Babzan 11 oktober 2008

    Att jag stavar Babzan med z beror på att min dotter och hennes kompisar hade en period då de klämde in z i sina namn, de tyckte väl att det var lite coolt och då ville inte jag vara sämre och lite för att retas med henne också!:D Hon tycker att det är lite pinsamt för jag är ju inte 16 år prezzizz!

  • begeanka 11 oktober 2008

    Hej allihopa!

    Jag har valt de 2 första bokstäverna i mitt förnamn och mina 2 mellanamn samt efternam varav begeanka:p - det kom till när jag skulle skapa en e-post adress och jag inte kunde använda mitt för och efternamn pga att det var upptaget.(N)

    Detta är lite originellare när man skapar, det är oftast inte taget.(Y):D(L)

    HA en bra dag!:)

  • pia61 11 oktober 2008

    Vilken rolig tråd! :p
    Ja, jag har ju det enklaste, enklaste. Heter Pia och är född 1961. Det var också första gången jag använder ett användarnamn, så jag hade väl ingen fantasi!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.