Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Presentationen

  • Kaneta 12 oktober 2008

    Det var en granne till mig som kallade mig Kaneta när jag var liten.

  • Tiadina 12 oktober 2008

    Vi har en häst som heter Tiadina:D

  • delikat 12 oktober 2008

    Jag tänkte på delikat mat och då fick mitt namn bli delikat. Så enkelt var det!

  • klockargarden 12 oktober 2008

    Stugan jag bor i heter Klockargården, men för att underlätta i datorsammanhang blev det klockargarden!:)

  • Roskerstin 12 oktober 2008

    Gjorde det relativt lätt för mig. Jag heter Kerstin och min tidigare adress var Rosgården, som är en gatuadress och inte ett äldreboende som det kan låta . Plus att en av mina älsklingsblommor är rosor. Håller även med tidigare talare om att det här är en rolig och informativ tråd(Y)

  • Linlock 12 oktober 2008

    Kul och intressant tråd! Jag heter Linnea och har väldigt blont och extremt lockigt hår. Lin-lock. Enkelt:)

  • Roskerstin 12 oktober 2008

    Puff,puff vill höra fler förklaringar till "nick-namnen"

  • Gloomyior 12 oktober 2008

    Gillar Nalle Puh och hans vänner framför allt den dystre ior =gloomyior. :D

  • festmaten 15 oktober 2008

    Jag puffar igen....intressant läsning tycker jag i alla fall:)

  • LaJefa 15 oktober 2008

    La Jefa betyder chef (kvinnlig) på spanska och i o med att jag e min egen chef så tyckte jag det passade bra.

  • NewDown 15 oktober 2008

    Jag älskra(L) klätterosen NewDown som pryder min trädgråd, där av mitt användarnamn NewDown.
    Gillar även lotusblomman så en fick bli användarnamn och en användarbild(L)

  • PinkLadie 10 november 2008

    (L)
    puffelipuff
    (L)

  • essim 11 november 2008

    När jag skulle välja hotmailadress valde jag att kombinera mitt för- och efternam och mitt födelseår = annica persson -56. Sedan dess har jag gift mig och ändrat efternamn men aniper56 hänger kvar. :D

  • flabban 11 november 2008

    När jag valde namn, verkade alla vara upptagna. I näst intill desperation fick det bli ett galet namn. Därav "flabban" :D:D:D

  • Annras 11 november 2008

    Mitt är så enkelt att det är mitt förnamn och de tre förstas bokstäverna av mitt efternamn. Tidigare hade jag nicket annper, men eftersom jag tog tillbaka mitt flicknamn, är nicket nu annras. :)

  • Jessika 11 november 2008

    När jag gick med (2004) så var vi inte så många medlemmar så jag har helt enkelt tagit mitt förnamn.
    Stavningen med k gör att det konstigt nog brukar vara ledigt och om inte så brukar det räcka med 01 efter.:D

  • missvanilla 11 november 2008

    det är så enkelt att vanilj är en favoritkrydda ...(L)

  • Lilljeppe 11 november 2008

    Jeppe är från efternamnet. Stor jeppe är min mamma, mini jeppe är en av mina döttrar. Så jag blev Lilljeppe på jobbet. När jag fick fler barn gav de upp med smeknamnet. Men lilljeppe hänger kvar:D

  • Lilljeppe 11 november 2008

    Glömde ju tillägga att det var kul att läsa om allas nick(Y)

  • babbs 11 november 2008

    Jag heter Barbro. Min son kallar mig för Babsan eller Babs, men allt jag försökte med var upptaget, därav babbs med två b.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.